واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳

صدراعظم سابق آلمان هم هدف جاسوسی‌های آمریکا بوده است

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" و رسانه "ان دی ار" آلمان در گزارشی با استناد به اطلاعات محافل دولتی آمریکا و اسناد اسنودن از جاسوسی آمریکا از صدر اعظم سابق آلمان ..
تدبیر24: روزنامه "زوددویچه سایتونگ" و رسانه "ان دی ار" آلمان در گزارشی با استناد به اطلاعات محافل دولتی آمریکا و اسناد اسنودن از جاسوسی آمریکا از صدر اعظم سابق آلمان به دلیل حمایت نکردن وی از حمله به عراق خبردادند.
به گزارش تدبیر24 به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، بر اساس اطلاعات ارائه شده در روزنامه "زوددویچه سایتونگ" و "ان دی ار"، آژانس امنیت ملی آمریکا در اواخر سال 2002 دستوری دریافت کرد تا بر اساس آن  از صدر اعظم سابق آلمان "گرهارد اشرودر" هم جاسوسی کند.
دلیل این اقدام نیز انتقاد صدر اعظم سابق آلمان به جنگ عراق بوده است. این تصمیم تحت ریاست جمهوری جرج بوش گرفته شد و یک سال بعد از آن اجرا شد.
به این ترتیب ظاهرا آژانس امنیت ملی آمریکا  NSA از "گرهارد اشرودر"، صدر اعظم سابق آلمان هم جاسوسی کرده است. بر اساس اطلاعات روزنامه "زوددویچه سایتونگ" و "ان دی ار" اشرودر حداکثر در سال 2002 و با شماره 388 در لیست افرادی قرار گرفت که آژانس امنیت ملی آمریکا باید ازوی جاسوسی می کرد. این لیست سازمان جاسوسی آمریکا این مسئله را مشخص می کند که کدام افراد و سازمان ها باید مورد جاسوسی قرارگیرند.
بر اساس اطلاعات محافل دولتی در آمریکا و برخی کارکنان سازمان جاسوسی این کشور، سیاست رویارویی و جبهه گیری اشرودر در برابر جنگ عراق و نگرانی های آمریکا درباره شکاف ناتو در این باره دلیل این جاسوسی بوده است.
یکی از افرادی که اطلاع مستقیم از این اقدام جاسوسی داشته است در این باره اظهار داشته است که ما دلایل قابل قبولی  داشتیم مبنی بر اینکه اشرودر به موفقیت این ائتلاف کمکی نمی کند.
همچنین محافل دولتی آلمان نیز مدتهاست که بر این باورند که صدر اعظم سابق آلمان هم مورد هدف جاسوی های آمریکا بوده است.
اشرودر در این باره اعلام کرده است که در آن زمان من فکر نمی کردم که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا مورد هدف جاسوسی قرار گیرم. اما حالا هم از این مسئله غافلگیر نشدم. اشرودر قبل از افشای جاسوسی های آمریکا نمی توانست تصور جاسوسی های گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا را کند.
یک سند ارائه شده از طرف ادوارد اسنودن نیز از این گزارش جاسوسی ها درباره اشرودر پشتیبانی می کند. این سند نشان می دهد که از سال 2002 صدر اعظم سابق آلمان شنود می شده است.
بر این اساس درخواست آمریکا از آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از مرکل و همچنین اشرودر تنها مربوط به ارتباطات و گفتگوهای آن ها نبوده است بلکه شامل تمام سخنان اظهار شده و  نوشته شده از طرف آن ها هم می شده است. این مسئله مشخص نیست که آیا قبل از سال 2002 هم چنین دستورات و ماموریت هایی برای جاسوسی ارائه می شده است یا نه.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: