واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵

ورود ناو آمریکایی دریای سیاه

چند ساعت پس از ورود رزمناو فرماندهی آمریکایی به دریای سیاه، یک ناو موشک انداز این کشور به نام ˈرمجˈ هم عصر چهارشنبه وارد آبهای این دریا شد.
تدبیر24: یک مقام ستاد فرماندهی نیروی دریایی روسیه امروز به ایتارتاس گفت: ناو موشک انداز آمریکایی پس از عبور از تنگه های داردانل و بسفر وارد دریای سیاه شد.

بامداد امروز نیز ناو فرماندهی ˈماونت ویتنیˈ متعلق به ناوگان ششم آمریکا وارد دریای سیاه شده بود.

به گفته مقام نظامی روس، ناوهای آمریکایی در بخش شرقی دریای سیاه مستقر می شوند و وارد محدوده آبی روسیه در دریای سیاه نخواهند شد.

مقام های آمریکای پیش از این اعلام کرده بودند که در راستای تامین امنیت ورزشکاران اعزامی این کشور به بازهای المپیک زمستانی 2014 در شهر بندری سوچی و تخلیه و انتقال آنان در صورت بروز هر گونه اتفاق از قبیل بمب گذاری و انفجارهای انتحاری دو فروند ناو خود را به آب های دریای سیاه اعزام می کنند.

واشنگتن در توجیه این اقدام خود که با واکنش و ناراحتی مقام های روس مواجه شد، دو انفجار انتحاری شهر ولگاگراد در 650 کیلومتر سوچی میزبان بازی های المپیک زمستانی 2014 در آستانه سال نوی میلادی را که 34 کشته و بیش از 60 کشته بر جای گذاشت، بهانه قرار داده است.

در همین حال خبرگزاری روسی اینترفاکس روز دوشنبه به نقل از یک مقام نظامی روس از ورود دو فروند ناو آمریکایی به دریای سیاه خبر داده بود اما وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای ورود این ناوها به این پهنه آبی را تایید نکرد.

در گزارش این رسانه روسی گفته شده بود: ناوهای آمریکایی حامل 600 تفنگدار دریایی آمریکایی هستند.

سخنگوی پنتاگون بیستم ژانویه (30 دی) اعلام کرد که واشنگتن برای کمک به مسکو در امر تامین امنیت المپیک زمستانی سوچی آمادگی دارد و برای این منظور دو ناو به سواحل سوچی اعزام می کند.

وی گفته بود که این اقدام فقط در صورت درخواست مربوطه از طرف روسیه انجام خواهد گرفت اما هنوز چنین درخواستی از طرف این کشور صورت نگرفته است.

المپیک زمستانی سوچی از هفتم تا 16 فوریه (18 بهمن تا 4 اسفند) برگزار خواهد شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: