واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۶۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
جشنواره فیلم فجر/یادداشتی بر فیلم خواب زده ها

فیلمی قصه گو با لایه های ابزورد

همه از پس این کار برآمده اند از اکبر عبدی و فرهاد اصلانی که همیشه خوب بوده اند،ساره بیات که از نقش قبلی خود فاصله گرفته و از یک کلیشه شخصیت حقیقی خلق کرده و صابر ابر که متفاوت ترین نقش خود را تا اینجا به خوبی آفریده است.
تدبیر24: دیشب خواب یک پروانه را دیدم . از وقتی از خواب بیدار شدم نمیدانم من یک آدم هستم که داشت خواب یک پروانه را میدید یا یک پروانه ام که دارد خواب یک آدم را میبیند.

خواب زده ها فیلم جدید و ظاهرا متفاوت فریدون جیرانی(مجری مستعفی برنامه سینمایی هفت)است. فیلمی کمدی رمانتیک که از ملودرام های خاص جیرانی(شخصیتی با نام مشرقی، خانواده مرفه،شب بارانی و....)همچنین لایه های ابزورد و طنز تلخ و اقتباسی از فیلمنامه چزاره زاواتینی به نام "52 ساعت مهلت" ساخته لوییجی زامپا با بازی ژان گابن تشکیل شده است.

فیلمنامه ی محکم ، گره افکنی و گره گشایی مناسب و بجا،شخصیت هایی که استعداد کلیشه شدن دارند، اما بعد خود را پیدا میکنند و جان میگیرند، کارگردانی حساب شده و خوش ریتم، همچنین تجربه جیرانی فیلم را دلچسب و پرکشش کرده است.



اما این فیلم قصه گو و بازیگر محور نیاز به بازیگران توانا دارد تا بتواند قصه خود را تعریف کند. همه از پس این کار برآمده اند از اکبر عبدی و فرهاد اصلانی که همیشه خوب بوده اند،ساره بیات که از نقش قبلی خود فاصله گرفته و از یک کلیشه شخصیت حقیقی خلق کرده است و صابر ابر که متفاوت ترین نقش خود را تا اینجا به خوبی آفریده است. با این نکات برجسته ازاشتباهات جزیی فیلم چشم پوشی میکنیم و منتظر جوایز جشنواره و فروش خوب فیلم در اکران عمومی می مانیم.


نادر لواسانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
falah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
2
1
سلام
شما را به جشنواره فجر چه، ازسبد کالا گزارش تهیه کنید، اخرین ابتکار با سوادها!!!.
نظر شما: