واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

خسار‌ت‌ 800 میلیاردی برف در مازندران

رئیس هیئت پارلمانی اعزامی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با اشاره به ارائه گزارش نهایی به مجلس، گفت: خسارات ناشی از برف در غرب مازندران بیش از 800 میلیارد تومان است.
تدبیر24: کمال علیپور با اشاره به اینکه جمع‌بندی هیئت پارلمانی اعزامی به غرب استان مازندران در روز شنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، گفت: تذکرات و راهکارهای لازم پس از تنظیم گزارش نهایی به مدیران اجرایی داده می‌شود.

* مازندران در برنامه‌ریزی حوادث ضعیف عمل کرد
رئیس گروه هیئت پارلمانی اعزامی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با بیان اینکه برف و باران در دنیا موجب بحران نمی‌شود و مدیریت استان مازندران در برنامه‌ریزی حوادثی و پیشگیری ضعیف عمل کرده است، افزود: مدیریت شهری در غرب استان مازندران در مقابله با برف و سیل و حوادث پیش‌بینی نشده پیشگیرانه نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین ایراد بحران غرب استان مازندران به مدیریت قبل از بحران است، خاطر نشان کرد: تدبیر و مدیریت شهری در چالوس و نوشهر و به ویژه در تنکابن ضعیف بود و کسی تذکر لازم را نداد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه شهرداری‌ها تمهیدات لازم برای پیش‌بینی و مدیریت بحران برف را در شهرهای غرب استان مازندران تدارک ندیدند، تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که در شهرهای غرب استان به دلیل ضعف مدیریت و پیش‌بینی شهرداری‌ها مستقر هستند باید در روستاها به ارائه خدمت می‌پرداختند.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیان وقوع برف شدید در 72 ساعت قبل از حادثه و اطلاع‌رسانی هواشناسی مازندران در 48 سال قبل از حادثه به استانداری، افزود: عدم اطلاع‌رسانی کافی توسط مدیریت استان مازندران برای غرب مازندران نیز از انتقادات وارد بر مدیریت بحران است.

*ستاد مدیریت بحران برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند
رئیس گروه هیئت پارلمانی اعزامی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف به قانون پدافند غیرعامل و وظایف و رسالت‌های آن اشاره کرد و با بیان اینکه پدافند غیرعامل تنها برای اینترنت و هکرها نیست، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل برای همه موضوعات پدافندی است و با بارش 20 سانتی‌متری برف در ساعات اولیه شاهد قطع برق و عدم وجود دستگاه ژنراتور در بیمارستان دولتی هستیم و تدابیری برای وضعیت خاص وجود نداشته است.

علیپور با تاکید بر اینکه با بارش یک متر برف مسئولان به بحرانی بودن این وضعیت پی بردند، گفت: ستاد مدیریت بحران تنها به برگزاری جلسه و صرف میوه و شیرینی و حقوق و مزایا نیست و پیش‌بینی و تدبیر شرایط باید در اولویت آنان قرار داشته باشد.

*فرماندار مدیر بحران شهرستان است
وی با بیان اینکه رسانه‌های مختلف به بیان شفاف و کامل مطالب جلسات اقدام کنند به تقدیر خود از حضور سه روز استاندار مازندران در منطقه بحران اشاره کرد و با بیان اینکه به عدم وجود مدیریت یکپارچه و عدم تدبیر و مدیریت قبل از بحران و عدم اطلاع از وضعیت 114 روستا غرب مازندران و خدمات‌رسانی به آنان منتقدم، تصریح کرد: بر طبق قانون در شرایط بحران استاندار مدیر بحران استان و فرماندار مدیر بحران شهرستان است و مدیران ادارات و نهادها هم باید تابع مدیر بحران باشند و در بحران اخیر فرماندار نمی‌دانست چکاره است و هر اداره و نهاد کار خود را انجام می‌داد که نشان داده است که مدیریت استان در این زمینه تمرین نکرده است.

*خسارات بیش از 800 میلیارد تومان است
علیپور خواستار تکمیل کامل و کارشناسی فرم ستاد بحران توسط مسئولان شد و با انتقاد از اینکه برآورد هزینه‌ها بدون توجه به بررسی کارشناسی شده انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: خسارات وارد شده در بحران ناشی از بارش برف در غرب مازندران بیش از 800 میلیارد تومان است و زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری و صنعت برق و مخابرات و آب و سایر بخش‌ها دچار صدمات جدی شده است.

رئیس گروه هیئت پارلمانی اعزامی به غرب استان مازندران برای بررسی بحران بارش برف با انتقاد از سفر معاون رئیس جمهور و برخی از وزرا به سفر استانی در وضعیت بحران ایجاد شده در غرب مازندران، یادآوری کرد: برای مدیریت بحران بارش برف مبلغ 200 میلیارد ریال از دولت به صورت تنخواه در اختیار استاندار مازندران تقاضا کرده‌ایم و 60 میلیارد ریال از گذشته در دست استاندار است که می‌تواند برای کاهش مشکلات برنامه‌ریزی کند.

رئیس کمیته راه و ترابری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار مدیریت منابع برای کمک‌رسانی به حادثه دیدگان و کاهش مشکلات شد و گفت: هماهنگی با شهرداری تهران برای در اختیار قرار گرفتن مکنده‌ها و حمل برف به دریا می‌توان سه روزه برف‌ها مکیده و جمع‌آوری شود. 
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: