واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۰۲۷
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

آقای ضرغامی! فرافکنی نکنید؛ عذر خواهی کنید

این اقدام صدا و سیما اقدامی توهین آمیز بود . هم توهین به رییس جمهور و هم توهین به شعور مردم. البته این بی احترامی به مردم ظاهرا تمامی ندارد ...
تدبیر24: این اقدام صدا و سیما اقدامی توهین آمیز بود . هم توهین به رییس جمهور و هم توهین به شعور مردم. البته این بی احترامی به مردم ظاهرا تمامی ندارد و در ادامه پروژه های بحران زایی توسط این رسانه این بار نیز پروژه ای جدید توسط صدا و سیما کلید زده شد.

پس از تاخیر در  پخش زنده مصاحبه تلویزیونی حسن روحانی، رئیس جمهور، عزت‌الله  ضرغامی، در نامه‌ای به شورای نظارت بر سازمان وصدا و سیما خواستار تعیین تکلیف در مورد نحوه انتخاب مجری‌های مصاحبه با روسای سه قوه شد.

مصاحبه تلویزیونی حسن روحانی شامگاه چهارشنبه با تاخیر از شبکه یک پخش شد. پیشتر قرار بود این مصاحبه پس از اخبار ۲۱ از شبکه یک پخش شود اما به جای آن شبکه یک سرودهای انقلابی و  سریال پخش ‌می‌کرد.

همزمان ایرنا در خبری اعلام کرد عزت‌الله ضرغامی مانع پخش زنده گفت‌‌وگوی زنده تلویزیونی شده در حالی که عوامل و مجری‌ها تعیین شده بود.

در همین حال فارس در خبری نوشت روحانی در چینش مجری‌ها با صدا و سیما  اختلاف داشته و خواستار حضور سونیا پوریامین نیز در این برنامه بوده که با مخالفت  روبرو می‌شود.

روحانی هم در ابتدا و هم در انتهای مصاحبه به این تاخیر اشاره کرد و در پایان گفت‌وگوی خود گفت دلایل این تاخیر را نمی‌خواهد باز کند.

خبرگزاری فارس گزارش داده که عزت‌الله ضرغامی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و معاون قوه قضاییه خواستار تعیین تکلیف در مورد انتخاب مجری‌ها شده است.

در این نامه آمده است: «با توجه به اهمیت تاخیری که در شروع مصاحبه زنده تلویزیونی رئیس جمهور محترم پیش آمد، خواهشمند است در مورد انتخاب مجری توسط روسای محترم قوا، و امتناع از پذیرش وظیفه قانونی و حرفه‌ای رسانه ملی اظهارنظر نمایید

به گزارش گفت و گو نیوز؛ روزنامه اعتماد در گزارش خود به اظهارات مشاور رسانه ای روحانی اشاره کرد.  محمدرضا صادق مشاور رسانه‌یی روحانی گفت كه عزت‌الله ضرغامی مانع شد تا رییس‌جمهوری زنده و از قاب تلویزیون با مردم سخن گفت.سپس خبرگزاری ایرنا هم در شرح ماجرا نوشت كه رییس سازمان صداوسیما مانع پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور شده است؛ این درحالی است كه شبكه یك صداوسیما در زیرنویس برنامه خود مشكل فنی در دریافت تصاویر از نهاد ریاست‌جمهوری را دلیل تاخیر در پخش این برنامه اعلام می‌كند. این اتفاق در حالی رخ داد كه همه عوامل این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی مشخص شده بودند اما به دلایل نامعلومی عزت‌الله ضرغامی مانع پخش این گفت‌وگو شد.

 دستیار ویژه رییس جمهور: نامه ضرغامی به هیات نظارت بر صداوسیما برای تطهیر عملکرد خود است
دستیار ویژه رییس جمهوری علت تاخیر در پخش زنده گفت و گوی دکتر ˈ حسن روحانیˈ رییس جمهوری را مخالفت رییس صدا و سیما با حضور مجری دوم بیان کرد و گفت: نامه ضرغامی به هیات نظارت اقدامی برای تطهیر عملکرد خود بوده است.

همچنین«حسین فریدون» صبح پنجشنبه پس از بازدید از بیمارستان دکتر سپیر متعلق به جامعه کلیمیان ایران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: رییس جمهوری موافق حضور مجری دوم بود، اما رییس سازمان صدا و سیما با این موضوع مخالفت می کرد.

وی خاطرنشان کرد: نهایتا این موضوع مورد موافقت رییس سازمان صدا و سیما قرار گرفت و برنامه با حدود یک ساعت تاخیر پخش شد.
اقدام ضرغامی در ایجاد وقفه طولانی و مقاومت در برابر خواست رییس جمهور حکایت از داشت که مجری رسانه ملی قرار است بحث را تک سویه پیش ببرد اما روحانی اجازه این اقدام را نداد.

متاسفانه صدا و سیما که در انحضار تیم عزت الله ضرغامی است تلاش دارد تا همانند سال 88 و پس از آن تبدیل به کانون فشار شود و علی الظاهر نمی خواهد با مردم همراه شود.

این اقدام صدا و سیما اقدامی توهین آمیز بود . هم توهین به رییس جمهور و هم توهین به شعور مردم که رییس صدا و سیما به دلیل منتظر نگاه داشتن مردم باید عذرخواهی رسمی کند نه آنکه با نیت فرافکنی نامه ای بنگارد و موضوع را وارونه نشان دهد. البته این بی احترامی به مردم ظاهرا تمامی ندارد و در ادامه پروژه های بحران زایی توسط این رسانه این بار نیز پروژه ای جدید توسط صدا و سیما کلید خورد.

منبع: گفت و گو

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناهید
|
Finland
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
7
10
سلام، آقای ضرغامی
دیگر در زمان صبحت اشخاص محترمی مانند رئیس جمهور از مجریانتان استفاده نکنید زیرا ما ترجیح میدهیم رئیس جمهورما با ما صحبت کند نه بابا مجریان ...
در این مدت ثابت شد که ...مناسب این سمت ...بهتر است قبل از اینکه بیش از این ...از این سمت ... کنید
مهمترین مسئله که ...د تلویزیون را به یک ...تبدیل کرده اید در حالی که اکثر مواردی که تبلیغ میکنید کیفیت مطلوب را ندارند اکثر برنامه هایتان کپی برداری است حتی ...نوآور نیستندو اکثر مجریانتان در تمام برنامه ها ...میخواهند ... شوند و زمان صحبت متخصص مربوطه را به ...میدهند و ...
کفایت انجام این کار را ندارید ممکن است در جایی دیگر بهتر عمل کنید
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه ...
باور کنیم هر که را بهر کاری ساختند و به زور پارتی و ...
پاسخ ها
صبح
| Iran (Islamic Republic of)
به شرط اینکه آقای رییس جمهور سفارش مجری ندن!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
5
8
وقتی ...رو از پول ..تبلیغ کرم ...حلزون پر کردن، حرف ...براشون تاثیری نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
5
10
متاسفم برای رسانه به ...ملی که به جای مردمی بودن ا...دیه.الان فهمیدیم ملی یعنی .... میلیون آدم! حتماً توانایی رقابت با رسانه های استکبار جهانی رو داره و حتماً ملتو جذب می کنه!!!!!
قلندر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
4
5
یعنی شما تو زندگیت بزرگترین مشکلت صدا و سیماست ؟!!!
عجب استاندارد بالایی داری ها....
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
15
6
اقاي روحاني مثل اينكه بعد از 35سال هنوز انقلاب رادرك نكرده وفكر ميكند زمان شاهنشاهي است وميتواندبه همه امر ونهي كند اساتيد همه كارهاي اورا تائيدواز انهادفاع كنند.وصدا وسيما تابع محض باشد وايشان درپايين ترين امور مانند انتخاب خبرنگار نيز دخالت كند.ولي وندي شرمن هر غلطي كرد بايد سكوت كرد....چون ايجاد صف ومعظلات ان خوراك براي امثال او بود تا ملت بزرگ ايران را تحقير كنند.
پاسخ ها
رمضانی
| Iran (Islamic Republic of)
به یاد داشته باشید که ریس جمهور در نظام های جمهوری عالی ترین مقام است مثلا اوباما حتی ریس کل نیروهای مسلح کشورش هم هست. در ایران هم طبق قانون اساسی عالی ترین مقام کشور پس از رهبری. حتی گفته نشده دومین مقام اجرایی کشور بلکه گفته شده عالی ترین مقام اجرایی پس از مقام رهبری. حالا فکر کردین احمدی نژاده شاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همشهری
|
Singapore
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
6
12
این آقای مسئول باید از مردم و ریاست محترم این جمهوری معذرت خواهی کند و اگر خود را خادم و خدوم و .... این مردم میداند به درخواستشان اعتنا کرده و استعفا دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
6
9
چرا ایشون هم در دوره ای جناب اقای محمود احمدی نژاد بودن و هم در این دوره ؟؟؟؟؟!!!!! چرا عوض نشدن تا یه کسی دیگه که بهتر بتوانند کارشون رو انجام بدن؟؟؟؟؟؟!!!! چرا کفاشیان هنوزم هست؟؟؟ چرا اخه؟؟؟چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
5
13
واقعا مسخره است که رئیس جمهور مردمی و اولین مقام اجرایی کشور نتواند بموقع با مردم صحبت کند مگر صدا و سیما ... یک عده است. ... این صدا و سیمای ملی .
پاسخ ها
منتظر
| Iran (Islamic Republic of)
تاخیر به خاطر مجری محبوب آقای رییس بود
شرفیانی
|
Finland
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
3
5
1- صداوسیما بویژرئیس محترمباید ملاحظه میکرد واجازه این ...رانمی داد.2 صداوسیما باید ازاد باشد وهرخبرنگاری که رفت ریاست محترم جمهوری هم باید مصاحبه میکرد.3- خرد شدن تصمیمات ریاست جمهوری تا این اندازه هم خیلی خیلی بد است مجیدجان 4 - مگر ریاست جمهوری چه داشت بگه که این همه ......ودست اخر اینکه وقتی ریاستجمهوری مرتب ... میپراند این مسائل حتما اتفاق میافتد فرق احمدی نژاد باروحانی ...تم صدا وقیافشانایت اومیگفت وی هم میگوید (سرهنگ نیستم .بی سوادهاو....)خانم هاهید شماها وهم اصولگراها مثل هم هستید وفقط زمان ونحوه اداره کردن مردمتان فرق میکند به ...دم از عدالت ازادی بیان انتقاد در عمل مثل مثل مثل هم هستید
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
7
2
تدبیرچراشلوغش کرده ای وخودت ونظردهنده هایی که همه اش خودت هستی آنقدرآبراگل آلودمیکنیدتاماهی مرادرابگیرید.بهتر است باین سوالات جواب دهی که اولاچرامحل مصاحبه(مصاحبه که چه عرض کنم)بایدریاست جمهوری باشدثانیا چه قانونی این حق رابرئیس جمهورداده که خبرنگارروبرویش راخودش انتخاب کندثالثا ایشان که ازقبل روحانی نژادراانتخاب کرده بودچرانمیگوئیدعلت تاخیرآن بودکه د رآخرین لحظه تقاضاکردندخانم یامین پورهم اضافه شود(لابدبرای بالارفتن کلاس لازم بوده)وهمین موجب تاخیرشد.رابعاسوال ضرغامی ازشورای نظارت نشان میدهددولت جدیدقصدداردهمه عرفهایی که تاکنون دراین زمینه وجودداشته رایکطرفه زیرپابگذاردوشورای نظارت لازم است روال مصوبی راابلاغ نمایدتاهرکس حدودخودرابشناسد.براستی آیادرکعبه آمال شماهم رئیس جمهوربه شبکه های خبری دستورمیدهدکدام خبرنگاربیایدیانیاید؟یاایشان درمصاحبه باخارجیهاهمین رفتاررادارندیااینکه اوناپه په هستندوهمه شون چون رئیس جمهورشان مودب وخودیهاهمه بیسواد؟!ایرادی که به رسانه ملی وخبرنگارانش وارداست اینکه چرادرباصطلاح مصاحبه های اینچنینی چالشی رفتارنمیکنند(چه درگذشته یاحال یاآینده)مگرجریان حاکم نمیگویدخبرنگارچشم وگوش مردم هست پس دراینگونه مصاحبه هاهم بایدحرفهای دل مردم رامطرح کندواگرچنین اجازه ا ی باوداده نمیشودخبرنگاربایدمترسک بودن رانپذیرد.درضمن ایرناوصادق که اظهاراتشان برایتان حجت است که ازخودتان هستندلااقل نظریک بیطرف راهم ذکرمیکردید.به آقای فریدون هم بایدگفت آیاوقتی مجری دونفربشونددیگربحث تکسویه نیست؟اشاره شمابه 88هم نشان میدهدهمچنان آن آشوبهاوخرابکاریهاوحوادث 13 آبان وقدس وعاشورا وغیره راخواست مردم میدانیدواقعاکه حیاهم خوب چیزیست.ودرپایان سنگ مردم رابسینه رده اید.اینهاکه بیسوادبودندوبوگندوحالاچطورعزیزشدند؟پروژه هم که گفته ایددرست است منتهاظاهراباندحاکم قصدداردهرهفته پروژه ایراکلیدبزندشایدبعضی مسایل رونشودولی این بیسوادان باتجربه ترازآنندکه فکرمیکنید.
پاسخ ها
حق
| Iran (Islamic Republic of)
تدبیر جون چرا آخه به حرف حق منفی میدی؟
عاشق وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
7
3
فتنه گر شماهایید که آشوب و خیانت سال88 را هنوز باور نکردید.
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
2
2
به نظر من آقای روحانی یا باید به صورت شخصی و واحد ایراد سخنرانی کنند یا هر مجری که صدا سیما مشخص کرد باید با آنها مصاحبه کنند,ولی متاسفانه ایشان نمی خواهد کسی او را سوال ÷یچ کند و انتظار دارد از مجریانی که تبحر اینگونه اجرا ها را ندارند با او مصاحبه کنند مثل همون مصاحبه اولش که از شهیدی و... استفاده کرد و متاسفانه اون دوستان فقط به رئیس جمهور محترم تبریک میگفتند و او را تشویق میکردند و متاسفانه در حد این مصاحبه نبودند و لی در کل رئیس جمهور محترم باید تابع قوانین باشه لازم به ذکر است که احمدی نژاد هر موقع مصاحبه داشت بهترین و کارکشته ترین افراد برای مصاحبه با اون فرستاده میشدند نه افرادی که ............
پاسخ ها
رمضانی
| Iran (Islamic Republic of)
مثل معاون مطبوعاتی اش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
مینا
|
Finland
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
3
2
سلام تدبیر متعجبم که شما تدبیریها چقدر راحت فضا را غبار آلوده می کنید وحق وباطل را با هم قاطی می کنید این خیلی مشخص و واضح بود که این در خواست ریس جمهور اشتباه بوده وراحت می تواند از قبل با سوالات آشنا باشد این توهین به شعور ملت است که ملت سرکار باشند چرا ریس جمهور از مجریان دیگر می ترسند؟ آیا اعتماد به نفس ندارند این مطلب که در بالا نشر پیدا کرده صرفا تحلیل نویسنده است نه همه ملت ایران . چرا ایشان مثلا درخواست نکردند نجف زاده یا بچه های بیست وسی باشند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
0
2
این تاخیر صحیح نبوده ولی مردم هم اون موقع همه اون شبکه رو نمیدیدن که شما نگران توهین به شعور همه ملت ایران هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
1
0
....تو این صدا و سیمای ایران با این برنامه هاش
تدبیر1404
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
0
با سلام و احترام واقعا" خنده داره این همه اداء و فرهیختگی بعد بخودتون زحمت نمیدید یه نگاه کوچک به شرح وظائف و روش جاری حاکم بر اینگونه برنامه ها بنمایید. واقعا" همیشه اینطور تصمیم میگیرید... وای بر حال و اینده ما که شماها تصمیم سازان ما باشید . بهتره بجای ایجاد یه جو گل الود بگذارید رئیس صداو سیما که از مدیران خدوم و بی ریای این مرزو بوم می باشد کارشان را مثل همیشه با اقتدار انجام بدهند.ہشما تهاجر زده ها هم یکم مطالعه کنید)
علیمردان خان بختیاری
|
Germany
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
0
من میگم چطوره زیبا کلام یا حجاریان که گفته رئیس جمهور باید مجلس رو منحل کنه از رئیس جمهور سوال بپرسن اخه اینا هم رفیق حاج حسنن هم دوست حاج اقای رفسنجانین اصلا این اقدام راست میگه توهین امیز بود ولی راه ندادن حامد زمانی به جشنواره به خاطر خودن گزینه های روی میز و مرگ بر امریکا کار ارزشیه ایولا حاج حسن
نظر شما: