واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۵

نبود منتقد در "50 قدم آخر"

نشست فیلم سینمایی 50 قدم آخر با حاشیه هایی همراه بود که ازآن جمله می توان به واکنش مجری نسبت به خنده تماشاگران هنگام اکران و پاسخ پوراحمد در باره به لهحه ی زبان عربی در فیلم اشاره کرد.
تدبیر24: دیگر حاشیه های این نشست که پنج شنبه شب در برج میلاد برگزار شد ، به این شرح است .

*بابک حمیدیان در این نشست گفت که حس کردم سفر درونی کیومرث پوراحمد را در جنگ بازی کردم ، اساسا قرار نیست این فیلم شکل و شمایلش شبیه فیلم دوئل یا چ باشد ، کمی شاعرانگی برای فیلم های دفاع مقدس نیز لازم است.

وی ازحاضران پرسید چرا وقتی در فیلم گردن سگ قلاده می انداختم می خندیدند؟ جشنواره امسال برای من تجربه سختی بود عذاب کشیدم که این همه فیلم من به جشنواره امسال رسید. نفهمیدم که در آن لحظه در رودخانه می رقصم آنهم با این همه دشواری چرا می خندند؟ در آن صحنه پای من مو برداشته و به این صحنه می خندند.

شاید حق خود می دانید که این رفتار را انجام دهید این حق شما است و می مانم که این افرادی که من با انها فیلم می بینم رفیقان من هستند یا نیستند؟

** پوراحمد درباره لزوم تدوین مجدد فیلم 50 قدم آخر گفت: من فصل پیری مهندس هرمز شکیبا را دوست دارم هرچند که برخی به من توصیه می کنند که این بخش را حذف کنند.

وی ادامه داد: فیلمنامه اولیه این اثر بر اساس خاطرات اکبر کاظمی بود و هنوز هم از درد پا رنج می برد. بچه های جنگ دائم با دردها زندگی می کنند. حبیب احمد زاده در نیمه شب با سرفه از خواب بیدار می شد و سینه من بجای او زخم می شد.

این کارگردان درباره خنده حاضران درباره لهجه سه عراقی نیز گفت که ما یک کارشناس عراقی داشتیم و شاید شباهت گویش در اشاره به طرفین به زبان فارسی دلیل خنده حاضران در سالن همایش های برج میلاد باشد.

**مهدی سعدی نیز از تدوینگران این اثر سینمایی با تقدیر از تلاش های کریم واروژ مسیحی از تدوینگران این اثر اظهار امیدواری کرد که وی در سال های آینده فیلم بسازد.

**صاحبان ˈباستی ˈ سگ مورد نظر در فیلم 50 قدم آخر نیز در نشست خبری حضور داشت .

*از اواسط نشست خبری فیلم 50 قدم آخر، بسیاری از رسانه ای ها، نشست را ترک کردند که این امر به دلیل نمایش فیلم همه چیز برای فروش در سالن همایش ها در سال 19 و در عین حال حذف سوالات نشست از سوی امیر پوریا منتقد و مجری این نشست خبری بود. پوریا سوالات را خلاصه و بر اساس نگاه خود طرح کرد. وی حتی سوالات تخصصی را نیز در این نشست نپرسید.

وی در اقدامی تامل برانگیز سوالات را به پوراحمد داد تا بازتاب فیلم 50 قدم آخر را از طریق سوالات ببیند.

پوریا در ادامه گفت: بالای 90 درصد جمع در فسیتوال های جهانی نیستند و نمی دانند که اگر در فستیوال کن درزمان نمایش یک اثر هو بکشند بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. من هرگز حتی برای فیلمی که حالت تهوع فیزیکی به من دست داده این کار را نکردم .

وی ادامه داد: خیلی ها قدرت تحلیل دلیل خندیدن های خود را نیز ندارند. این به معنای دفاع من از فیلم 50 قدم آخر نیست اما این رفتار اماتوری است و بازیچه شده است. اگر صاحب کرسی نقد باشیم باید این رفتار را برای جای خاصی نگه داریم.

در این جلسات دوستان منتقدان نمی آیند و روزنامه نگاران و اهالی رسانه هم هستند.

**حسین جعفریان نیز گفت: گاهی اوقات از سوالاتی که مطرح می شود متاسف می شوم و از گوشه های یک اثر سوالاتی را مطرح می کنند که نقد یا تمجید درست فیلم نیست. از این نوع سوالات تعجب می کنم و متاسفم.

فیلم 50 قدم آخر در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این رویداد تا 22 بهمن ماه برپاست. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: