واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

شیوع ابتلا به تب دنگی در مالزی

تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به تب دنگی در مالزی با 240 درصد افزایش طی حدود یک ماه به 17 نفر رسید.
تدبیر24: وزارت بهداشت ایران موارد گزارش شده از ابتلا به تب دنگ در کشور را ناشی از مسافرت گردشگران به کشورهای آلوده به این بیماری می داند که هند در جایگاه بالای این کشورها قرار دارد.

 افراد مبتلا به تب دنگ در مالزی طی ماه های اخیر رو به افزایش است و در ماه ژانویه امسال (11 بهمن تا 11 اسفند) 17 مالایی براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که سال گذشته در این ماه پنج مرگ براثر ابتلا به تب دنگ در مالزی گزارش شده بود که 12 مورد افزایش نشان می دهد.

آمار وزارت بهداشت مالزی نشان می دهد طی 11 ماه سال گذشته میلادی 88 نفر و سال قبل از آن 35 نفر در مالزی براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده بودند.

لقمان سلیمان از مقامات وزارت بهداشت مالزی روز جمعه اعلام کرد طی ماه ژانویه 9 هزار و 453 مورد ابتلا به تب دنگ در این کشور گزارش شده که 269 درصد در مقایسه با دو هزار و 559 ابتلا سال گذشته افزایش نشان می دهد.

سرعت افزایش ابتلا مردم مالزی به تب دنگ به اندازه ای است که بیماران مبتلا به این بیماری برای بستری شدن در برخی مناطق مانند بیمارستان های دولتی سلانگور باید تا 10 ساعت در انتظار باشند.

دنگ یا استخوان شکن، نوعی بیماری ویروسی است که توسط پشه ها منتقل می شود.

تب دنگی یا دنگ ( Dengue fever) ناشی از یک خانواده از ویروس ها است که توسط پشه هایی موسوم به آئدس (Aedes) ، منتقل می شود.

آمار وزارت بهداشت ایران نیز نشان می دهد سالانه حدود 10 تا 20 مورد ابتلا به تب دنگ در کشور مشاهده می شود که افراد با مسافرت به کشورهای آلوده به این بیماری مبتلا می شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: