واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

انجمن جراحان: زیر میزی یعنی‌چه!

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران طرح موضوع زیرمیزی و نسبت دادن آن به کل جامعه پزشکی انتقاد کرد و گفت:زیرمیزی یعنی چه؟
تدبیر24: غلامعلی عکاشه، جمعه در آیین اختتامیه سومین همایش دوسالانه بین المللی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران در کیش ازوی بیان کرد: متاسفانه مباحث مربوط به پدیده زیرمیزی به حدی در جامعه گسترده و موجب هجمه هایی شده که در مقابل بیماران احساس خفت کنیم.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران تدبیراندیشی مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با این وضعیت را خواستار شد و گفت: به طور قطع، مسوولان دانا، آگاه، عاقل و خیرخواه کشور نمی خواهند که پزشکان از کشور مهاجرت کنند.

وی اظهار کرد: فرد متخصصی عمل جراحی انجام داده است و دستمزد مربوط به آن را دریافت می کند و در این میان اگر دو، سه نفر خلاف هستند آنها را به انجمن ها معرفی کنند تا آنها را تنبیه کنیم.

عکاشه افزود: دایره تنبیه ها می تواند اخراج و خروج فرد متخلف از حیطه پزشکی و مجازات هایی سنگین تر را شامل شود.

وی خطاب به حاضران در این همایش گفت: وزارتخانه (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) در ارتباط با رسیدگی های بیشتر به این موضوع اطمینان داده است تا برخی نتوانند بیش از این شان جامعه پزشکی را در جامعه تنزل دهند.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت:باید دست به دست هم دهیم و تزکیه گروهی کنیم و اجازه ندهیم کسی دیگر وارد این حیطه شود تا مساله حل شود؛ باید تا جایی که ممکن است اشکالات خود را رفع کنیم.

وی در ادامه چهره های برجسته پزشکی کشور مانند دکتر قریب که نوع ارتباط خود با بیمار را مانند ابوعلی سینا تعریف کردند را ستود و نقش آفرینی کنونی بیمه ها را در تخریب رابطه مستقیم پزشک و بیمار دانست.

عکاشه با اشاره به ایثارگری جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس گفت: ما همان افرادی هستیم که سر رفتن به جبهه رقابت داشتند و همواره این دغدغه را داشتند که یک نفر مجروح بدون درمان نماند.

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: از طرف همه اهالی جامعه پزشکی قول می دهم که اگر امروز نیز یک نفر پای خود را در حریم کشور ما در آب های خلیج فارس بگذارد با جان خود برای دفاع از کشور مایه می گذاریم.

وی بیان کرد: متاسفانه آدمهایی که میلیارد ها پول برده اند ما را به عنوان پدیده شوم معرفی می کنند که باید جلوی این گونه اظهارات گرفته شود.

سومین همایش دوسالانه بین المللی انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب های ورزشی ایران که شامگاه سه شنبه درمرکز همایش های بین المللی کیش گشایش یافته بود، ظهر جمعه به کار خود پایان داد.

روزهای دوم و سوم این همایش به ایراد مقالات علمی سخنرانان خارجی از کشورهای استرالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، ایتالیا و ژاپن اختصاص داشت.

موضوعاتی مانند ضایعات غضروف زانو، تعویض مفصل زانو، آرتروسکوپی زانو، شانه، هیپ و مچ پا، پزشکی ورزشی، استئوتومی اطراف زانو، بیومکانیک ارتوپدی و سایر مباحث مربوط به ارتوپدی و پزشکی ورزشی و توانبخشی در این همایش چهار روزه بررسی شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: