واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۵

لبنان؛ 10 ترور، 50 قربانی

سایه عملیات تروریستی که انتحاری های تکفیری در لبنان مرتکب می شوند، هر روز بر سر لبنان گسترده تر می شود و در 75 روز گذشته ، 10 جنایت تروریستی بوقوع پیوسته که 50 قربانی داشته است.
تدبیر24: به نقل از شماره روزجمعه روزنامه لبنانی«النهار»، لبنان فقط در ماه گذشته شاهد 3 جنایت تروریستی انتحاری در منطقه حاره حریک ضاحیه جنوبی ( 2 بار) و شهر هرمل در شمال شرق لبنان بود.

منطقه شویفات که به دروازه ورودی ضاحیه جنوبی بیروت معروف است هم هفته جاری شاهد یک انفجار تروریستی انتحاری بود که بازهم گروه تکفیری تروریستی جبهه النصره مسئولیت آن را برعهده گرفت وشماری قربانی بی گناه برجای گذاشت.

النهار نوشت که تروریست های تکفیری 19 ماه نوامبر گذشته (28 آبان ماه) با انفجار دومرحله سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را که به شهادت 25 تن از جمله «ابراهیم انصاری » رایزن فرهنگی ایران و همچنین زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد، « عصر تروریسم» در لبنان را کلید زدند.

یک ماه نگذشته بود که منطقه جابجایی نیروهای حزب الله در دشت صبوبا نزدیک منطقه اللبوه بقاع به صحنه جنایت یک تروریست انتحاری تبدیل شد و البته دو حمله انتحاری به ایست و بازرسی های ارتش لبنان در شهر صیدا در جنوب لبنان از این جنایت پیشی گرفته بود.

با شروع سال جدید میلادی (2014) عملیات های تروریستی انتحاری اوج گرفت و تنها در ماه اول 3 انفجار تروریستی یکی در هرمل و دو انفجار در حاره حریک ضاحیه جنوبی بیروت ، لبنان را لرزاند و 11 شهروند بی گناه لبنانی قربانی این جنایات تروریست های تکفیری شدند.

رشته عملیات تروریستی در لبنان ادامه یافت و باردیگر به شهر هرمل رسید و تروریست انتحاری یک ایستگاه پمپ بنزین متعلق به موسسه خیریه به نام «المبرات» را که عواید آن برای کمک به ایتام هرمل استفاده می شود، هدف گرفت.

48 ساعت بعد تروریست های تکفیری خود را به منطقه شویفات رساندند و مرتکب جنایتی شدند که عراق و ولوگراد روسیه هم شاهد آن نبوده است.

تروریست انتحاری یک مینی بوس حمل مسافر را برای جنایت تروریستی انتخاب و خود را در آن منفجر کرد و اگرچه عنایت الهی شامل حال لبنانی ها شد، قربانی های این جنایت زیاد نبود.

عملیات های تروریستی 75 روز اخیر در لبنان را 10 انتحاری مرتکب شدند که از هرمل تا حاره حریک و صیدا کشیده شد و 50 شهید و صدها زخمی برجای گذاشت و هویت 5 انتحاری همچنان نامشخص است.

مسئولیت بیشتر این جنایات تروریستی را گروه های تکفیری تروریستی «جبهه النصره» و «گردان های عبدالله عزام» برعهده گرفته اند و هدف اصلی آنها حزب الله ، شیعیان و حامیان آنها بوده است.

به نظر می رسد لبنان بعداز عراق در جایگاه دوم عملیات تروریستی گروه های تکفیری قرار دارد و انتظار می رود سریال جنایات تروریستی انتحاری در شکل های مختلف با وجود بازداشت و کشته شدن تعدادی از رهبران و عناصر این گروه ها در لبنان ادامه یابد.

« ماجد الماجد» تروریست تبعه سعودی و سرکرده گروه تکفیری تروریستی گردان های عبدالله عزام که مسئولیت انفجارهای مقابل سفارت ایران را پذیرفت ، به هلاکت رسیده و «عمرالاطرش» شیخ تکفیری که در بیشتر این جنایات تروریستی نقش های کلیدی داشته اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی لبنان بوده و در انتظار محاکمه و مجازات بسر می برد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: