واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۱۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸

مارک هارپر از سمت خود استعفا داد

ˈمارک هارپرˈ معاون وزارت کشور انگلیس در امور مهاجران خارجی به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی مجبور به کناره گیری از سمت خود شد.
تدبیر24: دفتر نخست وزیری انگلیس روز شنبه تایید کرد که دیوید کامرون با استعفای ˈمارک هارپرˈ از سمت خود موافقت کرده است.

معاون امور مهاجران خارجی در وزارت کشور انگلیس ظاهرا یک نظافتچی را بدون اینکه اجازه کار در انگلیس داشته باشد، برای تمیز کردن آپارتمان خود در لندن استخدام کرده بود.

هارپر در استعفا نامه خود خطاب به دیوید کامرون تاکید کرده است که در سال 2007 میلادی و هنگامی که این نظافتچی را استخدام کرده وی اجازه کار قانونی را داشته و ظاهرا بعدا وضعیت وی تغییر کرده است.

موضوع مهاجران خارجی و بویژه مهاجران غیرقانونی از جمله موضوعات حساس و بحث برانگیز در انگلیس است که احزاب سیاسی این کشور بویژه در آستانه انتخابات تلاش می کنند سیاست ها و مواضع سخت گیرانه ای را در قبال آن اتخاذ کنند.

معاون مستعفی وزارت کشور انگلیس از جمله مقامات دولت ائتلافی این کشور بود که طی ماههای اخیر بارها خواستار برخورد قاطع با مهاجران غیرقانونی شده بود و از بنگاه های کاریابی، بنگاه های اجاره مسکن و بانک ها و دیگر موسسات خدماتی خواسته بود که قبل از ارائه هرگونه خدماتی به مهاجران خارجی از قانونی بودن حضور آنان در انگلیس اطمینان حاصل کنند.

رسانه های انگلیس در گزارش های خود از استعفای ˈمارک هارپرˈ به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی به عنوان رویدادی تحقیرآمیز برای دولت یاد کرده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: