واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

هم افزایی شکوفه اعتدال

اگر تاثیر کار سه نفر بصورت تکی سه واحد باشد، وقتی این سه نفر با هم به شکل گروهی کار می کنند، نیروی هم افزایی ایجاد می شود تا تاثیر برآیند کار گروهی آنها عددی بیشتر از سه شودکه در ساده ترین حالت می تواند مثلا شش باشد! از آنجایی که در گفتمان و منش اعتدالگرایی افکار در کنترل اشخاص قرار می گیرد لذا می توان ارتباط موثری برای به نظم در آوردن افکار بوجود آورد.
تدبیر24: هم افزایی یا سینرژی به زبان ساده می گوید که برآیند نیروی جمعی از جمع تک تک نیروها بیشتر است و دلیلش رابطه و پیوندی است که هنگام کنار هم نشستن این نیروها بین شان ایجاد می شود. پیوندی که در نتیجه کنار هم جفت شدن عناصر و پدیده ها شکل می گیرد خودش بعنوان نیرویی نامرئی و مستقل عمل می کند که باعث به هم خوردن معادلات متداول ریاضی می شود!

 

بطور مثال، اگر تاثیر کار سه نفر بصورت تکی سه واحد باشد، وقتی این سه نفر با هم به شکل گروهی کار می کنند، نیروی هم افزایی ایجاد می شود تا تاثیر برآیند کار گروهی آنها عددی بیشتر از سه شودکه در ساده ترین حالت می تواند مثلا شش باشد! از آنجایی که در گفتمان و منش اعتدالگرایی افکار در کنترل اشخاص قرار می گیرد لذا می توان ارتباط موثری برای به نظم در آوردن افکار بوجود آورد.

 

در این راستا می توان انتظار داشت که از فکر بعنوان ابزاری کلیدی در حل چالش ها و مشکلات پیش رو استفاده کرد. اگر بتوانید با رویه ای اعتدالی به افکارتان نظم و ترتیب دهید، می توانید سبب دگرگونی عظیمی در زندگی شوید.

وقتی نظم وارد زندگی تان شود افکارتان مرتب می شوند تا در دامنه ای اعتدالی خارج از افراط و تفریط ادا شوند. از این رو مسائل و مشکلات دیگر نمی توانند مانند گذشته به صورتی گنگ مقابل ما ظاهر گردند تا شکل و شمایل قابل فهمی به خود بگیرند و این اولین گام جدی در حل آنها خواهد بود. از این رو در بستر اعتدال افکارتان به نظم درخواهند آمد تا بتوانید برای حل مشکلات بهتر از آنها استفاده کنید. نظم و ترتیب در حضور چراغ آگاهی چالش ها و مشکلات پیش رو را روشن تر و ساده تر می کند.

بنابراین، وقتی مشکلات به شکل قابل فهم درآمدند و بخش های سخت و غیر قابل حل آنها بطور واضح مقابل ما قرار گرفتند و از سویی دیگر زمانی که توانایی ما نیز در اثر مجاورت با نظم و ترتیب، صیقل خورده و قابلیت های واقعی ما آشکار شدند، حداقل با سه پدیده مستقل در ذهن خویش مواجه می شویم:


-اول؛ مشکلی که نظم یافته
- دوم؛ فکری که نظام یافته
- سوم؛ خودمان که اکنون آرام گرفته ایم و قادر به کنترل شرایط شده ایم.


در این راستا در مواجه با فرایندهای رو در رو تنها نیستیم بلکه با حضور آگاهی ضمن رسیدن به اعتدال بر مدار نظم و ترتیب قرار می گیریم تا شاهد هم افزایی در کاری که انجام می دهیم باشیم. این هم افزایی باعث می شود که قدرت ما در عبور از موانع و مشکلات نسبت به حالت عادی، چند ده برابر شود.

 

نیروی هم افزایی می تواند به دو صورت کارگشا شود:
الف. هم افزایی بصورت انفرادی؛ هم افزایی بصورت انفرادی به این معناست که ما بتوانیم در حالت آگاهی کامل تمام نیروها، داشته ها و انتخاب های خود را با تمام وجود در لحظه اکنون برای رویا رویی با آنچه که در مقابل ما قرار می گیرد بکار بندیم تا چنان نیرویی بدست آوریم که هیچ غیرممکنی وجود نداشته باشد.


ب. هم افزایی بصورت گروهی؛ در این نوع هم افزایی علاوه بر اضافه نمودن نیروی هم افزایی انفرادی، نیروی مضاعف و توانمند دیگری که در پیوند بین این نیروهای شکل می گیرد را به بار می آورد که خالق شگفتی می شود. از آنجا که گفتمان و منش اعتدالگرایی در به کنترل گرفتن امور نقشی ممتاز دارد، می تواند از هر دوجنبه انفرادی و گروهی بر جامعه، نیروی هم افزایی ایجاد کند که این مهم کلیدی اساسی در حل چالش ها و مشکلات پیش رو بحساب می آید. هم افزایی درواقع شکوفه هر منش اعتدالی است که خارج از افراط و تفریط صرف می شود.

 

فردی که منشی اعتدالی دارد قدرت در اختیارگرفتن تمامی منابعی درونی و بیرونی خویش را در دست می گیرد تا از حاصل این هماورد عظیم بتواند هم افزایی در کارها را تجربه کند و کارهای خارق العاده ای انجام دهد. از طرفی دیگر منش اعتدالگرایی امروز دارای سیاستی باز و فراجناحی است تا گستره خویش را برای هم افزایی بیش از پیش باز کند. از این رو وحدت و اتحاد تمامی نیروهای دلسوز نظام که دارای رویه ای اعتدالی هستند خود پتانسیل عظیمی در ایجاد این هم افزایی بشمار می رود.

 


خوب که فکر می کنید می توانید نقش هم افزایی را در همه فعالیت های موفق زندگی تان پیدا کنید. کافی ست کمی دقت کنید و قدرت دیدن پدیده های نامرئی اما حقیقی را در وجودتان زنده کنید که اعتدال از مهمترین آنها است.


آیت قیصربیگی

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: