واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

سیل حملات اسرائیل علیه کابینه روحانی

حسین دهقان کاندیدای تصدی پست وزارت دفاع در کابینه حسن روحانی در صدر فهرست کسانی قرار دارد که صهیونیست ها او را مورد حمله قرار می دهند.
تدبیر24:حسین دهقان کاندیدای تصدی پست وزارت دفاع در کابینه حسن روحانی در صدر فهرست کسانی قرار دارد که صهیونیست ها او را مورد حمله قرار می دهند.

 

حسین دهقان کاندیدای تصدی پست وزارت دفاع در کابینه حسن روحانی در صدر فهرست کسانی قرار دارد که صهیونیست ها او را مورد حمله قرار می دهند.

سردار حسین دهقان که روحانی وی را برای وزارت دفاع معرفی کرده و احتمالا با رای بسیار بالایی از جانب نمایندگان مجلس مواجه خواهد شد، فعلا رکورد دار دریافت حملات و اتهامات از جانب صهیونیست هاست.

مهم ترین اتهامات وارد شده به دهقان از سوی اسراییلی ها تا کنون دو نکته بوده است:

1- در گام اول صهیونیست ها ادعا کرده اند که وی از موسسان حزب الله لبنان بوده است. دهقان خود البته هرگز این موضوع را تکذیب نکرده است و باید به اینکه نخستین فرمانده سپاه پس از انقلاب در لبنان بوده طبیعی است که نقشی هم در این امر خطیر ایفا کرده باشد. شیمون شاپیرا، سرتیپ بازنشسته ارتش در مقاله ای روی وب سایت «مرکز امور عمومی اورشلیم» (‏JCPA ORG‏) نقش دهقان در تشکیل حزب الله را چنین توضیح داده است: «پس از تهاجم اسراییل به لبنان در تابستان سال 1982 (1361 شمسی) دهقان به لبنان فرستاده شد و به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی سپاه ابتدا در سوریه و کمی بعد از آن در لبنان مشغول به خدمت شد او در این سمت مسئول تشکیل نیروی نظامی حزب الله شد که در همان زمان شکل گرفت پس از اینکه اکثر فرماندهان سپاه از لبنان به ایران بازگشتند و احمد متوسلیان فرمانده آنها به همراه سه ایرانی دیگر در تابستان 1982 (1361 شمسی) توسط شبه نظامیان مسیحی -لبنانی ربوده شد، احمد کنعانی به عنوان فرمانده سپاه در لبنان منصوب شد حدودا یک سال بعد، حسین دهقان جای کنعانی را گرفت. یکی از اهداف اولیه دهقان تشکیل یک مقر فرماندهی مرکزی برای نیروهای ایران بود که در آن زمان در شهرستان ها و روستاهای کوچک منطقه بعلبک پراکنده بودند در اوایل سپتامبر سال ‏1983 (شهریور ماه 1362 شمسی)، حزب الله با کمک نیروهای سپاه به فرماندهی دهقان، طی یک راهپیمایی به رهبری سه تن از روحانیون حزب الله به نام های عباس موسوی، صبحی طفیلی و محمد یزبک، پادگان شیخ عبدالله را تصرف کرد. این پادگان که مقر اصلی ارتش لبنان در دره بقاع بود، در حال حاضر به نام «پادگام امام علی» (ع) مقر اصلی فرماندهی سپاه پاسداران است».

2- در گام دوم صهیونیست ها دهقان را به دست داشتن در حمله به مقر نیروهای امریکایی در بیروت متهم کرده اند. شاپیرا می گوید آژانس امنیت ملی امریکا صدور فرمان حمله به این مرکز را که 241 امریکایی در آن کشته شدند، در 26 سپتامبر 1983 رهگیری کرده و حسین دهقان نیز یکی از اصلی ترین عوامل آن بوده است.

کارشناسان می گویند همین حملات نشان دهنده این است که دهقان گزینه بسیار مناسبی برای وزرات دفاع است و تلفیق توانمندی های نظامی- امنیتی با توان اقتصادی- مدیریتی در شخصیت وی، دوران درخشانی را برای وزارت دفاع رقم خواهد زد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: