واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
روانچی در نشستی با سفرای اتحادیه اروپا؛

هیچ سایت هسته ای تعطیل نخواهد شد

هیچ سایت هسته ای تعطیل نخواهد شد و غنی سازی اورانیوم به بعنوان حق مسلم ایران ادامه خواهد یافت.
تدبیر24: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در نشستی مشترک با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپایی آخرین نقطه نظرات و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در خصوص مسایل مهم بین المللی، منطقه ای و دوجانبه تشریح و در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز مذاکرات هسته ای گفت: هفته آینده برای شروع مذاکرات مرحله نهایی به وین خواهیم رفت. قصد داریم این مذاکرات را هم مانند مرحله قبل با جدیت و حسن نیت انجام دهیم و امیدواریم طرف مقابل نیز حسن نیت لازم را داشته باشد.

تخت روانچی تصریح کرد: «آمادگی داریم جهت رفع نگرانی های مشروع عمل کنیم. ولی این کار می بایست در عین حفظ حقوق ملت ایران صورت گیرد. در این راستا هیچ سایتی تعطیل نخواهد شد و غنی سازی اورانیوم بعنوان حق مسلم ایران ادامه خواهد یافت.»

وی ضمن توضیح سیاست دولت یازدهم اظهار داشت: «ما خواهان روابط خوب با اروپا و اتحادیه اروپایی بر اساس احترام متقابل، از موضع برابر و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر هستیم و معتقدیم این روابط به نفع دو طرف خواهد بود.»

معاون وزیر امور خارجه گفت: به رغم اختلاف نظرها در برخی موضوعات می توانیم با اتحادیه اروپایی در خصوص موضوعات مهمی همچون مسایل بین المللی و منطقه ای، سوریه، عراق، افغانستان، مبارزه با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر و ... به گفتگو بنشینیم. زمینه های کاری متعددی بین دو طرف وجود دارد؛ از قبیل همکاری در زمینه محیط زیست، همکاریهای فرهنگی-دانشگاهی، همکاری در بخش انرژی، ترانزیت و غیره که در آینده می تواند در دستور کار دوطرف قرار گیرد.

تخت روانچی تصریح کرد: توافق ژنو و «برنامه اقدام مشترک»، زمینه را برای کار اقتصادی با اروپا از جمله در ارتباط با صادرات پتروشیمی، واردات مواد غذایی، دارو و اقلام پزشکی فراهم کرده است. هیات های اقتصادی به ایران آمده و می آیند و باید فرصت های موجود برای همکاری اقتصادی را که از آن دو طرف منتفع می شوند، بررسی کنیم.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه درباره بحث سوریه و در واکنش به اظهارات برخی سفرا، عملکرد دولت آمریکا و سازمان ملل در برگزاری کنفرانس ژنو2 را مورد سرزنش قرار داد.

وی همچنین آمادگی کشورمان را برای تداوم ارائه کمک های انسان دوستانه و کاهش آلام مردم سوریه اعلام و تأکید کرد در عین حال لازم است روی مسأله اصلی که یافتن راه حل برای توقف جنگ و حل و فصل بحران از طریق مذاکره بین دولت و معارضین است، تمرکز کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: