واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲

احضار سفیر ژاپن در نیوزیلند

نیوزیلند روز دوشنبه دراعتراض به ورود یک فروند کشتی ژاپنی به آب های این کشور ،سفیر ژاپن در ولینگتون را احضار کرد.
تدبیر24: ˈموری مک کالیˈ وزیرخارجه نیوزیلند گفت: ˈیاسواکی نوگاواˈ سفیر ژاپن دراعتراض به نقض حریم دریایی این کشور توسط یک فروند کشتی ژاپنی احضار شده است.

براساس این گزارش، یک فروند کشتی صید نهنگ ژاپن درحین تعقیب و گریز با چند کشتی فعالان حامی محیط زیست که درصدد ممانعت از صید نهنگ ها توسط این شناور بود، وارد آبهای دریایی نیوزیلند شد.

این درحالی است که نیوزیلند هفته گذشته پس از چندین مورد درگیری بین کشتی های مذکور در آب های بین المللی از کشتی های ژاپنی خواسته بود تا ازحریم دریایی این کشور دوری کنند.

با این حال کشتی ژاپنی ˈشونون مارو2ˈ که درحال گریز از مواجه شدن با کشتی فعالان محیط زیست بود، با نادیده گرفتن این درخواست وارد حریم آبی نیوزیلند که یک منطقه اقتصادی ویژه محسوب می شود، شد.

مک کالی گفت که سفارت نیوزیلند در ˈتوکیوˈ پایتخت ژاپن اعلام کرده بود که کشتی های مذکور باید ازحریم دریایی نیوزیلند دور بمانند و احضار امروز سفیر ژاپن برای تاکید مجدد دراین مورد صورت گرفته است.

وزیرخارجه نیوزیلند با ابراز این مطلب که کشورش بشدت مخالف صید نهنگ ازسوی ژاپن در آب های قطب جنوب درنزدیکی این کشور است، افزود: باید اقدام بیشتری برای مقابله با آن صورت گیرد.

براساس این گزارش، فعالان گروه طرفدار محیط زیست موسوم به «چوپان دریا» و کشتی های ژاپنی در سال های اخیر چندین بار در آب های قطب جنوب بر سر این موضوع با یکدیگر درگیر شده اند.

ژاپن ادعا می کند که صید این آبزیان را برای مطالعات علمی انجام می دهد ،اما گروه های حامی محیط زیست می گویند ژاپن مانند گذشته با نادیده گرفتن قوانین بین المللیِ محدودیت صید نهنگ ، این آبزیان را قصابی کرده و آنها را به این کشور انتقال می دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: