واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۷۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴

رود ارس در راه دریاچه ارومیه

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مجوزهای لازم زیست محیطی انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه گرفته شده است.
تدبیر24: علیرضا منادی روز چهارشنبه افزود: زمانی که این طرح مصوبه کمیسیون ماده ۲۱۵ را از مراجع مربوطه دریافت کرده به معنی توجیه اقتصادی، زیست محیطی و فنی پروژه است و مخالفت سازمان حفاظت از محیط زیست در این زمینه امری قانونی نخواهد بود.

وی با اشاره به اظهارات رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر مخالفت این سازمان با انتقال آب ارس به این دریاچه گفت: طی صحبتی که با خانم ابتکار داشتم متوجه شدم که ایشان مطالعه ای در این باره نداشته و نظر شخصی خود را اعلام کرده اند.

منادی در تشریح ماده ۲۱۵ اظهارکرد: این ماده مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی، اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل را تعریف می کند که به تایید دستگاه های اجرایی می رسد و دارای هدف، حجم عملیات، اعتبارات، سال شروع، سال خاتمه و محل اجرای مشخص پروژه های مربوطه است.

وی یادآوری کرد: در حالی که حتی کنسرسیوم مجری با فاینانسر آلمانی جهت اجرای طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه مشخص شده است، اینکه اعلام شود سازمان حفاظت از محیط زیست مخالف این طرح است نشان دهنده نبود مطالعات کافی مسوولان مربوطه در مورد این طرح مهم ملی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مقدمات شروع عملیات اجرایی این طرح مهم و فوری برای نجات دریاچه ارومیه آماده شده و اگر شرایط مهیا شود تا پایان امسال اجرای آن شروع می شود.

منادی حجم سرمایه گذاری در این طرح مهم ملی را ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

معصومه ابتکار هفته گذشته در جریان سفر به تبریز و حضور در کارگروه نجات دریاچه ارومیه اعلام کرد سازمان حفاظت از محیط زیست مخالف طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه است و باید دوباره ارزیابی های زیست محیطی در این خصوص انجام شود. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
البته حرف آخر رو در اجرائي شدن پرو‍ژه ها و بخصوص پروژه هاي فاينانس سازمان محيط زيست ميزنه و تا وقتي مجوز نده بانك اعتبار باز نميكنه . وقتي ايشون ميگه توجيهات رو بايد دوباره بررسي كنه يعني بايد دوباره بررسي كنه !
نظر شما: