واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

از بیماری ماهان بیشتر بدانید

با اعلام اینکه کودک مریوانی (ماهان) به سرطان مبتلا نیست بلکه نام بیماری او «آلو پسیا آره آتا» است توجه جامعه به این بیماری ناشناخته جلب شده است و در واقع فداکاری معلم مریوانی نگاه‌ها را نه‌تنها معطوف به کودک مریوانی ساخت بلکه صدها نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری را در کانون توجه عمومی و تخصصی قرار داده است.
تدبیر24: حسین امیرافشاری که خود را نماینده انجمن حمایت از مبتلایان به بیماری آلوپسیا آره آتا معرفی کرده اطلاعات قابل توجهی ارائه داده که می‌تواند در نوع مواجهه با مبتلایان به این بیماری مفید باشد:

- در این بیماری که ممکن است از بدو تولد آغاز شود و گاه تا پایان عمر فرد ادامه پیدا کند، فرد مبتلا تمامی یا بخشی از موهای بدن خود را از دست می‌دهد و برگشت و رویش مجدد مو نیازمند درمان‌های متعدد جاری در کشورمان و جهان است؛ یعنی کورتون‌درمانی و شیمی‌درمانی. اما تا کنون همگی موقتی بوده و با قطع درمان، ریزش موها مجددا آغاز شده است.

- در این بیماری فرد هیچ درد یا رنج جسمی متحمل نمی‌شود. این بیماری بر خلاف سایر بیماری‌ها که باعث درد یا آسیب می‌شود شامل هیچ درد فیزیکی نیست. شاید این تنها حسن آلوپسیا باشد ولی در عوض روح و روان فرد مبتلا را به شدت می‌آزارد. از آنجا که موجب ریزش تمام موهای بدن از جمله ابرو و مژه می‌شود تغییرات ظاهری شدیدی را ایجاد می‌کند ولی از توانایی‌های فرد بیمار کاسته نمی‌شود. در برخی موارد به دلیل نا آگاهی جامعه و حتی خود فرد به معضلی روانی تبدیل می‌شود و صدمات بسیار سنگینی بر روحیه و شخصیت افراد وارد می‌کند. نگاه‌های دیگران در جامعه، تحقیر افراد مبتلا، کناره‌گیری از محیط‌های اجتماعی توسط مبتلایان، فقدان اعتماد به نفس و تردید و ترس در انتخاب و ازدواج از عواقب این بیماری است که گاه متاسفانه به خودکشی و افسردگی شدید نیز می‌انجامد.

- بر اساس این توضیحات روشن است که خانم‌های مبتلا با مشکلات بیشتری نسبت به آقایان رو به رویند.

- با اطلاع‌رسانی درست می‌توان تا حدود زیادی این معایب را برطرف کرد و گامی موثر به سوی آرامش روحی و روانی و به تبع آن بهبودی مبتلایان برداشت. همان طور که در کشورهای دیگر افراد مبتلا، تنها و تنها درگیر بیماری‌اند و از عوارض روحی و روانی آن در امان هستند.

- در جامعه ما هنوز بسیاری از مردم حتی اسم آلوپسیا آره آتا را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که نام یک بیماری است.

- از آنجا که تاکنون درمان قطعی برای این بیماری یافت نشده، در کشورهای توسعه‌یافته تنها خدمت به این بیماران، آموزش، شناخت و خودباوری است. تبلیغات فرهنگی در سطح جامعه و آشنایی همه مردم با این عارضه موجب تسکین روحیه بیماران می‌شود و مردم با آغوشی باز از فرد مبتلا به آلوپسیا استقبال می‌کنند چون مطمئن هستند که برای افراد سالم هیچ واگیر و عارضه‌ای ندارد.

 «ماهان» یک دانش‌آموز مریوانی است که به واسطه اقدام معلم خود مشهور شد. معلم این کودک، برای همدردی با وی، موهای خود را تراشید و در کلاس درس حاضر شد تا «ماهان» دیگر خجالت نکشد و مورد تمسخر هم‌کلاسی‌هایش قرار نگیرد. با رسانه‌ای شدن این اقدام زیبا از طریق شبکه‌های اجتماعی، حسن روحانی ضمن تقدیر از این معلم، دستور رسیدگی به مشکلات «ماهان» را صادر کرد. از سوی دیگر، دو مجری تلویزیون نیز چند روز قبل در اقدامی نمادین، برای همدردی با «ماهان» و سایر کودکان مبتلا به آلوپسیا، موهای سر خود را در برنامه زنده تلویزیونی تراشیدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: