واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۷۹۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
وقتی رسانه ملی از فیسبوک و توئیتر هم جاماند

صدای مرزبانان ربوده شده به کجا باید برسد؟

ایرانیان در سراسر جهان خود جنبشی مجازی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته و خواستار آزادی سربازان ایرانی شدند
تدبیر24 : عصر پنج شنبه ، 17 بهمن ماه بود که چهار سرباز و یک نیروی کادر مرزبانی جمهوری اسلامی ایران هنگام تعویض شیفت در هنگ مرزی نگور در نزدیکی پاسگاه کهیرتوک ، دشتیاری ناپدید شدند ، ساعتها در بی خبری گذشت و در عصر ارتباطات کسی نفهمید که پنج مرزبانمان به کجا رفته اند، کم کم احتمالات مختلف بررسی شد و دو روز گذشت تا برخی رسانه ها در ظهر شنبه 19 بهمن ماه ضمن تایید این اتفاق از آغاز عملیات جستجو برای یافتن پنج دیده بان مفقود شده در منطقه جکیگور سیستان و بلوچستان خبر داده و اعلام کردند که بلافاصله اکیپ‌هایی از مرزبانی استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد، برای پیگیری موضوع به منطقه اعزام شدند. همچنین از مرکز، دو اکیپ به سرپرستی جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا به استان رفتند تا از نزدیک بر عملیات پیدایش اقدام کنند.

ساعاتی پس از انتشار این خبر ، گروهک تروریستی جیش العدل که صلاح الدین فاروقی هدایتش را بر عهده دارد و پیش از این مسئولیت ترور دادستان زابل و شهادت 14 مرزبان را بر عهده گرفته بود ، در خبری که روی خروجی چند حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و وبلاگ منتسب به خود منتشر کرد؛ مسئولیت ربودن مرزبانان ایرانی را برعهده گرفت و چند تصویر نیز از این افراد در حالی که با دستانی بسته روی زمین نشسته و پرچمی با نام جیش العدل پشت سرشان قرار گرفته منتشر کرد.

اعتراض رییس پلیس کشور به دولت پاکستان

به گزارش خبرنگار تدبیر24 پس از انتشار این خبر و تصاویر ، صبح روز یکشنبه 20 بهمن، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی که مرزبانی از زیر مجموعه های حوزه فرماندهی وی محسوب می شوددر حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره مفقود شدن پنج نفر از ديده بانان مرزباني با بیان اینکه نيروي انتظامي و دستگاه ديپلماسي در حال پيگيري اين موضوع هستند،گفت: به دولت و مرزباني کشور پاکستان معترض هستيم زيرا نيروهاي ما در نقطه صفر مرزي ربوده و سپس به اين کشور منتقل شدند، همچنين از داخل اين کشور تصاوير اين افراد منتشر شده است.

این سخنان تنها واکنش مسئولان نیروی انتظامی به ربودن چهارسرباز و یک گروهبان مرزبانی بود و پس از آن هیچ یک از فرماندهان و مقامات نیروی انتظامی به اظهار نظری در این خصوص نپرداختند و ترجیح دادند که در سکوت خبری پیگیر ربوده شدن این پنج تن باشند.

دستور وزیر کشور

علی عبداللهی ، معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور روز سه شنبه ، 22 بهمناز دستور عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ، برای تشکیل کمیته‌ای جهت آزادی سربازانی که از سوی گروهک موسوم به جیش‌العدل گروگان‌ گرفته شده‌اند، خبر داد و گفت: آقای وزیر کشور دستور دادند که کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذیربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود و ما در حال دنبال کردن کار هستیم.

وی افزود: با توجه به اخباری که داریم، آن‌ها این سربازان را به پاکستان برده‌اند و وزارت خارجه نیز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که "آیا دولت پاکستان به تعهدات خود در قبال ایران در مناطق مرزی عمل می‌کند؟" گفت: به هر ترتیب در مناطق مرزی شرایط خاص و ویژه‌ای وجود دارد که البته اینها مسئولیت دولت پاکستان را کم نمی‌کند. ما توقع و انتظارمان این است که آن‌ها اقدامات لازم را در این موضوع انجام دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اقداماتی که در حال انجام است به آزادی این سربازان امیدوار باشیم، تصریح کرد:‌تلاشمان این است که این اتفاق حاصل شود و امیدواریم که این تلاش‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد.

به آزادی سربازان ربوده شده از سوی جیش‌العدل امیدوار باشیم

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در این باره گفت: برای نجات این پنج نفری که مورد ربایش قرار گرفته‌اند یکسری اقدامات دیپلماتیک از طریق وزارت خارجه در حال انجام است و از آنجا که اطلاعات موثقی مبنی بر اینکه اشرار این پنج نفر را به خاک پاکستان منتقل کرده‌اند وجود دارد وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سخنگوی وزارت کشور همچنین گفت: کشور پاکستان کشور دوست و برادر ماست و ما هم توقع داریم که اجازه ندهد اشرار از خاک کشورش علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید تکرار مکرر این جملات که پاکستان کشور دوست و برادر ماست و نگاه این چنینی، ما را از توجه به عمل کردن این کشور به تعهدات خود غافل کرده است؟ گفت: ما از مقامات پاکستانی سوء نیتی تاکنون احراز نکرده‌ایم و خود آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند ولی به هر ترتیب آن‌ها با مشکلات داخلی هم مواجه هستند که نمی‌توانند به خوبی در این منطقه اعمال حاکمیت کنند.

امیری همچنین گفت: از سوی دستگاه‌های امنیتی - انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آن‌ها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.

قائم مقام وزیر کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات به گونه‌ای است که ما به نجات این سربازان امید داشته باشیم، گفت: در تمامی نهادهای ذیربط و استان‌های همجوار پاکستان اقدامات لازم انجام می‌شود و باید به آزادی این سربازان امیدوار بود.

وقتی رسانه ملی از فسیبوک و توئیتر هم جا ماند

ربودن پنج مرزبان ایرانی از سوی جیش العدل همچنان در سکوت خبری مسئولان نیروی انتظامی سپری می شد و در حالی که تعدادی از نمایندگان مجلس نیز تنها از بررسی این موضوع در جلسات کمیسیون امنیت ملی خبر دادند ، ایرانیان در سراسر جهان خود جنبشی مجازی را در شبکه های اجتماعی به راه انداخته و خواستار آزادی سربازان ایرانی شده و با ایجاد هشتک‌هایی در فیسبوک و توییتر به اعتراض علیه این اقدام تروریستی پرداختند.

کابران شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال آن هستند که با گسترش این اعتراض و بین‌المللی کردن این گروگانگیری، هزینه هرگونه اقدام غیرانسانی علیه سربازان مرزبان ایرانی را برای تروریست‌های "جیش‌العدل" افزایش دهند.

جنبش ایرانیان در سراسر جهان در حالی در دو شبکه مجازی و فیلترشده فیسبوک و توئیتر به سرعت در حال پیش روی است که رسانه ملی با گذشت بیش از یک هفته از ربودن مرزبانان کشورمان همچنان توجهی به این موضوع ندارد.

تروریست ها چه می خواهند؟

با افزایش فشارها سرانجام گروهک تروریستی جیش العدل روز جمعه، 25 بهمن با انتشار اطلاعیه ای خواسته های خود در قبال آزادی گروگان های ایرانی را اعلام کرد، در بخشی از این اطلاعیه جنایتکاران جیش العدل خود را "سلحشورانی برخاسته از مردم مظلوم که برای دفاع از عزت و ناموس و دین به پاخاسته اند!!!میدانندخواهان آزادی شماری از تروریستهای عضو این گروهک در ازای آزادی مرزبانان ایرانی هستند.

پنج مرزبان کشورمان امروز در سکوت خبری رسانه ملی و مسئولان مرزبانی و نیروی انتظامی هشتمین شب اساراتشان را پشت سر می گذارند و شاید در این شب ها با خود فکر می کنند که اگر دولت در سال های اخیر، هزینه های انسداد و عملیات عمرانی مرز را پرداخت کرده بود و به جای کشورهای آفریقایی ارتباط دیپلماتیک بهتری با کشورهای منطقه نظیر پاکستان برقرار می کرد، آیا اکنون بازهم اسیر چند تروریست بودند یا امیدوار بودند پس از اتمام سربازی به آروزهای رنگارنگ در سرشان برسند.

مطمئناً دولت یازدهم از همین امروز به فکر تامین هزینه ها و بودجه های مرز خواهد بود و راه های به اشتباه رفته دولت های قبل را ادامه نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
5
این بدبختها چی کار کردن مگه!ا......باید برن لب مرز ب.. ...یا سربازی رو می ...یا تو تهران صبج میرن ظهر برمیگردن پیش مامانشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
2
مطمئناً این دولت در سال های اخیر، هزینه های انسداد و عملیات عمرانی مرز را پرداخت خواهد کرد!!!!!!!!!!!!
اگر مذاکره با امریکا وقتی برای اینکار بگذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
مگر این دولت چند وقته که روی کار آمده !!! این مصیبت ها ثمره ی هشت سال قانون گریزی دولت قبلی است.شما خجالت نمی کشی با این همه اخبار که از فساد دردولت قبلی حکایت داره(، اختلاص های ملیاردی ،ماهی گرفتن از آب گل آلود تحریم ها ،... )هنوز هم اینطور حرف میزنی ،کمر مردم زیر بار این شرایط اقتصادی خرد شد، کجا زندگی می کنی تو لی لی پوت ؟به امید خدا ،دولت هم از مذاکره با آمریکا سربلند بیرون میاد و هم به وضعیت مرزها رسیدگی می کنه . انشاا... این فرزندان ایران هم بزودی نزد خانواده هاشون برمی گردند.
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
6
امیدوارم سربارای وطنمون زودتر به آغوش خانواده برگردن. آیا خود این سرداران محترم حاضرن برن تو مرز ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
4
0
به کسایی که عربستان سعودی رو برادر میخونند
ازماست که برماست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
3
جالبه که شمشیری که لوگوی اونها هست همانند شمشیر حضرت علی هست.
ایشالا که با همون شمشیر مبارک این کفار تکه تکه شوند.
***
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
4
مرگ بر جیش العدل.مرگ بر جیش العدل.مرگ بر جیش العدل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
0
0
اسمشون رو باید گذاشت:جیش الظلم!
نظر شما: