واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶

تظاهرات 300هزار نفری مردم بحرین

بیش از سیصد هزار تن از مردم بحرین روز شنبه به مناسبت سومین سالگرد قیام مردم این کشور، با حضور در تظاهرات اعتراضی، خواستار برپایی حکومتی مردم سالار و منتخب شدند.
تدبیر24: به نقل از صوت المنامه، بیش از سیصد هزار تن از مردم شهرهای مختلف بحرین در این تظاهرات که در شهر منامه پایتخت این کشور برگزار شد، شرکت کرده بودند.

تظاهرات کنندگان با حمل پرچم و پارچه نوشته هایی که در اعتراض به حکومت کنونی در این کشور بود، خواهان استقرار حکومتی دموکراتیک در این کشور شدند.

بنابراین گزارش، مردم معترض بحرین در تظاهرات امروز( شنبه ) فریاد می زدند: دمکراسی تنها راه حل سیاسی در بحرین است و مردم منبع اصلی قدرت هستند.

آنها همچنین تاکید داشتند که در بحرین نباید شاهد تبعیض میان شهروندان باشند.

صوت المنامه در بخش دیگری از این گزارش گفت: با وجود ممانعت نیروهای پلیس و بستن مبادی ورودی به منامه، شمار زیادی از مردم این کشور از شهرهای مختلف به پایتخت آمده بودند و در این تظاهرات شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان در پایان با صدور بیانیه ای خواستار تحقق خواسته های مشروع خود شدند.

دربخشی از این بیانیه آمده است: تظاهرات امروز ( شنبه ) یک رخداد تاریخی است و تمامی زندانیانی که در پی قیام مردمی از سال 2012 میلادی تاکنون بازداشت شده اند، باید آزاد شوند.

تظاهرات کنندگان در بیانیه پایانی همچنین خواستار برگزاری همه پرسی برای تعیین حکومت در این کشور شدند.

بگزارش شبکه خبری العالم ، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نیز روز شنبه گفت تنها راه برون رفت این کشور از بحران برقراری نظامی دموکراتیک به صورتیکه در آن، مردم منشأ قدرت در قوای سه گانه باشند، است.

شیخ ˈعلی سلمانˈ تاکید کرد: احزاب مخالف بحرینی، طرح سیاسی متعادلی در این خصوص به نظام حاکم ارائه داده اند.

وی افزود: تحقق چنین مساله ای امکان پذیراست و فقط کافی است اجازه داده شود تا مردم بحرین، دولت مورد نظر خود را انتخاب کنند و از طریق انتخابات، مجلس قانونگذاری برخوردار از صلاحیت و اختیارات کامل را تشکیل دهند و انتخابات بر اساس اصل برابری بین شهروندان برگزار شود و مبنای هر شهروند، یک رای؛ رعایت شود.

دبیرکل جمعیت وفاق همچنین استقلال و سلامت قوه قضائیه را خواستار شد و تاکید کرد که احزاب و جمعیت های مخالف، این قوه را ˈعادلˈ و ˈبی طرفˈ نمی دانند.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق بحرین است که بزرگ ترین جمعیت در بین احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی به شمار می رود.

به گزارش منابع خبری ، رژیم آل خلیفه در سالگرد قیام مردم بحرین، تدابیر امنیتی شدیدی را دراین کشور برقرار کرده است.

مردم بحرین روز جمعه گذشته نیز( در 14 فوریه مصادف با سومین سالگرد انقلاب) به خیابان ها آمدند و بر لزوم برقراری آزادی و عدالت و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان تاکید کردند.

براساس گزارش های منتشر شده ، مردم در روز جمعه گذشته در مناطق مختلف بحرین تظاهرات گسترده ای برگزار کردند که رژیم بحرین درتلاش برای سرکوب آن با استفاده از گازهای اشک آور و خفه کننده و شلیک گلوله های ساچمه ای برآمد.

تظاهرات کنندگان با اشاره به جنایات حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، فریاد ˈسرنگون باد حمدˈ سر دادند.

در راستای برنامه نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی معترضان، فروشگاه ها در منامه بسته و فعالیت های تجاری متوقف شده بود.

جنبش یاران 14 فوریه بحرین از مردم خواسته است که از روز 14 فوریه ( روز جمعه گذشته ) به مدت سه روز دست به نافرمانی مدنی و اعتصاب عمومی بزنند.

از سال 2011 میلادی که قیام مردم بحرین شروع شد تقریبا هر روز مناطقی از این کشور شاهد تظاهرات ضد رژیم بوده است و تاکنون شمار زیادی از مردم در حملات نیروهای رژیم شهید و عده بسیار بیشتری زندانی شده اند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: