واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵

تظاهرات گسترده کردها برای اوجالان

هزاران نفر از کردهای ترکیه با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی عبدالله اوجالان رهبر حزب پ ک ک شدند و در برخی شهرها این تظاهرات به درگیری با پلیس ضد شورش منجر شده است.
تدبیر24: هزاران نفر از کردهای ترکیه در پانزدهمین سالگرد بازداشت عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان با برگزاری تظاهرات در شهرهای جنوب شرق این کشور خواستار آزادی اوجالان شدند و این تظاهرات در برخی شهرها به صحنه زد و خورد پلیس با کردهای معترض تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش اوجالان رهبر حزب جدایی طلب پ ک ک از سوی ملی گراهای ترکیه عامل اصلی کشتار ده ها هزار نفر در درگیری های داخلی ۳۰ ساله این کشور به شمار می رود. ولی بسیاری از جمعیت ۱۵ میلیون نفری کردهای ترکیه بر این باورند که اوجالان نمادی برای مبارزه در راه دستیابی به حقوق سیاسی و فرهنگی به شمار می رود.تظاهرکنندگان در راهپیمایی شهر دیاربکر با نیروهای پلیس ضد شورش ترکیه درگیر شدند. تظاهرکنندگان با در دست داشتن تصاویر عبدالله اوجالان خواستار آزادی وی شدند. در شهر سیزره در نزدیکی مرزهای عراق نیز معترضان کرد بمب های بنزینی به سوی خودروهای نظامی پلیس پرتاب کردند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور به این حملات پاسخ داده است.

مذاکرات دولت ترکیه با اوجالان از اواخر سال ۲۰۱۲ میلادی آغاز شده است. حزب پ ک ک از سوی آمریکا، دولت ترکیه و اتحادیه اروپا در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته است. پ ک ک پیش از این از آتش بس با دولت ترکیه و عقب نشینی از مرزهای این کشور به شمال عراق خبر داده بود ولی سپتامبر گذشته به دلیل عدم پایبندی دولت ترکیه به تعدات خود در زمینه اجرای اصلاحات سیاسی و فرهنگی توافقات قبلی با آنکارا را لغو کرده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: