واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸

احضار وزير ورزش به مجلس

سخنگوي فراکسيون ورزش مجلس تاکيد کرد که اگر استقلال و پرسپوليس خصوصي نشوند وزير را به مجلس خواهند آورد.
تدبیر24: به نقل از روزنامه نود، سال‌هاي زيادي است که بحث خصوصي‌سازي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مطرح و شايد بتوان گفت به يک روياي دست نيافتني تبديل شده است. در سال‌هاي اخير مسئولان مختلف ورزش قول خصوصي سازي اين دو باشگاه را دادند، قولي که فقط در حد يک حرف باقي ماند و بس.

در همين حال محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان ۲۰ بهمن ماه در حکمي امير رضا خادم را به عنوان نماينده تام الاختيارش در راستاي خصوصي سازي اين دو تيم معرفي کرد.
مدتي قبل هم معاون سازمان خصوصي‌سازي از عرصه سهام دو باشگاه پرسپوليس و استقلال در بورس خبر داد و گفت: اين امر در فروردين ماه رخ خواهد داد. وي کمي بعد اعلام کرد اگر شرايط براي عرضه در بورس فراهم نشود، سرخابي‌ها از طريق مزايده واگذار خواهند شد. اتفاقي که شايد به اين زودي‌ها رقم نخورد اما اين بار مجلسي‌ها هم پاي کار آمدند تا اين دو باشگاه خصوصي شوند.
سيدهادي حسيني، سخنگوي فراکسيون ورزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسينم در مورد خصوصي سازي استقلال و پرسپوليس گفت: اين موضوع قانون شده و تربيت بدني مکلف به اجراي آن است. سال گذشته قانوني مصوب شد که اين دو تيم خصوصي شوند. اگر اين کار تا پايان قانون بودجه ۹۲ ( يعني پايان سال ۹۲) انجام نشود، وزير را به مجلس مي‌آوريم.

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين پرسش که به نظر شما آيا مي‌توان اين دو تيم را خصوصي کرد، گفت: چرا نمي‌شود؟ خصوصي‌سازي ۵ سال است که در کشور آغاز و از زماني که شروع شده، خيلي از شرکت‌هاي بزرگ کشور را خصوصي کردند. بورس و فرابورس وجود دارد و شرکت‌هاي متعددي خصوصي‌سازي شدند.

وي با بيان اينکه احساس مي‌کنم نمي‌خواهند اين دو تيم خصوصي شود، عنوان کرد: من يک فرد ورزشي هستم و به خوبي اين موارد مي‌دانم. احساس مي‌کنم منافع يکسري از افراد به خطر مي‌افتد. يعني در وزارت ورزش، در دولت و در اتحاديه باشگاه‌ها و شايد هم در مجلس افرادي هستند که منافعي دارند که ممکن است به خطر بيفتد. مجلس خيلي نقشي ندارد و من هم نمي‎گويم سيستم، اما افرادي در آن منفعت دارند که اگر نداشتند اين مسائل رخ نمي‌داد. اين‌ها تنها دو تيم هستند. اگر قرار است دولت کمک کند بايد به همه کمک کند. برخي از باشگاه‌ها محتاج ۱۰۰ ميليون هستند.

حسيني خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ قرار بود باشگاه پرسپوليس ۱۰ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان و استقلال حدود ۹ ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان به حساب درآمدهايشان پول بريزند. يعني درآمدهايشان را به حسابي بريزند و از آن حساب هزينه کنند. تا دو هفته پيش اطلاعات دارم که هيچ پولي به آن حساب‌ها ريخته نشده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: