واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰

فرمول محاسبه بیکاری را اصلاح کنید

مديركل كار، تعاون و امور اجتماعي استان همدان گفت: فرمول محاسبه بيكاري بر اساس واقعيت ها بايد مورد بازبيني قرار گيرد.
تدبیر24: مسعود اقلامي در خصوص نحوه محاسبه نرخ بيكاري در كشور، عنوان كرد: نرخ بيكاري توسط سازمان آمار ايران مورد بررسي قرار مي گيرد و فرمول آن ممكن است با واقعيت و آنچه در جامعه ديده مي شود متفاوت باشد.

وي ادامه داد: براساس اين فرمول نرخ بيكاري برجمعيت آماده به كار تقسيم شده و بر اساس سئوال و پرسش از مردم اين نظر سنجي انجام مي شود.

مدير كل كار، تعاون و امور اجتماعي استان همدان با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در كشور به صورت يكسان براي همه استانها محاسبه مي شود، گفت: فرمول محاسبه بيكاري بر اساس واقعيت هاي جامعه بايد مورد بازبيني قرار گيرد.

اقلامي افزود: بر اساس اعلام سازمان آمار كشور استان همدان در بين پنج استان كشور در پايين بودن ميزان بيكاري است.

وي با اشاره به اينكه رشته فارغ التحصيلان دانشگاهي بر اساس نياز بازار كار در جامعه نيست، اذعان داشت: اين فارغ التحصيلان بيشتر به دنبال استخدام دولتي هستند و آنچه كه بايد هماهنگ شود نياز بازار كار با توليدات دانشگاه است.

كاهش نرخ بيكاري در استان به نسبت سال گذشته

مدير كل كار، تعاون و امور اجتماعي استان همدان با اشاره به اينكه توليدات دانشگاه بايد بر اساس نياز بازار كار و بخش خصوصي باشد، ادامه داد: نرخ بيكاري در استان همدان در فصل بهار پنج و هشت دهم در فصل تابستان ششش و پنج دهم و در فصل پاييز سالجاري شش وهشت دهم بوده است كه نشان مي دهد به نسبت سال گذشته نرخ بيكاري در استان كاهش يافته است.

اقلامي با اشاره به اينكه نرخ بيكاري در نيمه دوم سال با توجه به وضعيت آب و هوايي مناسب در نيمه اول در استان متفاوت است، اذعان داشت: ۶۲۰ شاخه در مشاغل خانگي وجود دارد كه در استان همدان تاكنون ۱۳ هزار نفر موفق به دريافت تسهيلات شده اند.

وي بيان داشت: از ظرفيت مشاغل خانگي بايد در راستاي خوشه هاي توليدي در استان همدان استفاده كرد.

مدير كل كار، تعاون و امور اجتماعي استان همدان با اشاره به برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در استان در چند روز گذشته، بيان داشت: يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان در اين نمايشگاه تسهيلات داده شد كه از اين ميزان به ۴۵۰ نفر از خريداران محصولات وام دو ميليون توماني قرض الحسنه تعلق گرفت. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: