واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵

تمجید قطر از رویکرد ایران

وزیر امور خارجه قطر با اعلام حمایت این کشور از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: رویکرد مثبت ایران به کشورهای همسایه خلیج فارس فرصت های فراوانی را فراهم ساخته است.
تدبیر24:  حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه در دوحه با شیخ خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.

وزیر خارجه قطر در این دیدار با بیان اینکه تهران و دوحه باید روابط خود را در تمامی زمینه ها توسعه بخشند گفت: رویکرد مثبت ایران به کشورهای همسایه خلیج فارس فرصت های فراوانی را فراهم ساخته است.

وی افزود: از حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای همواره حمایت کرده ایم.

العطیه عنوان کرد: به زودی به تهران سفر می کنم.

دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با معاون وزیر امور خارجه قطر

همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دوحه با محمد بن عبدالله الرمیحی معاون وزیر امور خارجه قطر درباره مسائل دوجانبه ، تحولات منطقه و اوضاع خاورمیانه گفتگو و تبادل نظر کرد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در اىن ملاقات با محمد الرمیحی با اشاره به شرایط حساس منطقه تاکید کرد : توسعه مناسبات با کشورهای همسایه به خصوص در حوزه خلیج فارس سیاست اصولی ایران است و دولت تدبیر و امید با نگاه دوستی و برادری اهتمام و توجه جدی به گسترش همکاریها با قطر دارد .

وی افزود : جمهوری اسلامی ایران و قطر ظرفیت ها و زمینه های فراوانی برای گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه دارند و قطعا تجربیات گذشته فصل جدیدی را بین دو کشور در آینده نزدیک رقم خواهد زد .

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد : ایران بدون هیچ گونه محدودیتی آماده توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی با قطر است و اراده مقامات عالىه برای تقویت روابط نقطه برجسته مناسبات فیمابین طی سال های گذشته تاکنون بوده است .

وی همچنین بر ضرورت همکاری و تعامل بین کشورهای منطقه در ارتباط با تحولات مهم منطقه و عزم و اراده ایران بر گسترش همکاری و رایزنی مستمر با کشورهای منطقه تاکید کرد.

در این دیدار طرفین همچنین در خصوص اوضاع فلسطین ، مصر ، یمن و بحرین گفتگو و تبادل نظر کرده ، گفتگو و توسل به راه حل سیاسی بهترین راه عبور از شرایط حساس منطقه را مورد تاکید قرار دادند .

محمد بن عبدالله الرمیحی معاون وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه بین تهران و دوحه تاکید کرد و از شروع دور جدید رایزنی های منطقه ای ایران و قطر استقبال نمود.

وی تاکید کرد : قطر همواره به گسترش روابط با همسایگانش به خصوص ایران اهتمام دارد و خواهان ایرانی پیشرفته ، توسعه یافته و با ثبات است .

الرمیحی همچنین به نقش و مسئولیت مهم کشورهای بزرگ منطقه مثل ایران و ترکیه در برقراری و تثبیت صلح و ثبات در منطقه اشاره کرد و افزود : دوحه از توافق اخیر بین جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ و حق کشورها در استفاده از فن آوری صلح آمیز هسته ای حمایت می کند. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: