واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶

دايی پرسپوليس را مي‌‌خرد!

شكي نيست كه علي دايي برجسته‌ترين كاراكتر فوتبالي ايران در عرصه بين‌المللي است و قطعا ساليان سال اين اعتبار او به قدرت خود باقي خواهد ماند.
تدبیر24: به نقل از روزنامه نود، دنياي مربيگري و مديريتي در فوتبال دو دنياي متفاوت هستند. حتي بسياري معتقدند كه امر مديريتي كاملا وراثتي و ژنتيكي بوده و بسياري از مديران بزرگ مدير به دنيا آمده‌اند. از طرفي كمتر اتفاق افتاده كه مربي هر چند موفق در حيطه فني بتواند در عرصه مديريتي نيز پروسه موفقيت را طي كند و سرآمد سايرين باشد. اين اصلي است كه نه تنها در ايران بلكه در سطح اول فوتبال دنيا نيز اثبات شده و قابل اعتنا است.

ستاره‌هاي مديريت گريز

شكي نيست كه علي دايي برجسته‌ترين كاراكتر فوتبالي ايران در عرصه بين‌المللي است و قطعا ساليان سال اين اعتبار او به قدرت خود باقي خواهد ماند. خيلي‌ها تصور مي‌‌كردند كه دايي با توجه به كاريزما و خصوصيات اخلاقي كه دارد پس از آويزان كردن كفش‌ها وارد عرصه مديريت خواهد شد. او كه تحصيلات آكادميك را نيز گذراند و به لحاظ ذهني بستري مهيا براي فعاليت در زمينه مديريتي داشت، برخلاف تمامي تصورات نشستن روي صندلي داغ مربيگري را انتخاب كرد و به جاي برگزاري جلسات و مديريت باشگاه به سراغ سروكله زدن با بازيكنان رفت. شهريار كه همانند بسياري از ستاره‌هاي فوتبال ايران از مديريت ورزشي و مشخصا فوتبالي گريزان است بارها عنوان كرده كه تمايلي براي جلوس روي صندلي مديريت ندارد چرا كه اگر قصد اين كار را داشت مي‌‌توانست به مراتب كرسي بالاتر از مديريت يك باشگاه فوتبالي به دست آورد.



از مربيگري تا مديريت

نمي‌‌توان از علايق فردي همچون دايي خرده گرفت. چرا كه همه از توانايي‌هاي خاص او در پيش بردن اهدافش مطلع هستند. در واقع همين تيغ برنده شهريار سبب شد و تا علايق او نيز تا حدي دچار تغيير شود. هر چند دايي به كرات از عدم پذيرفتن پست مديريتي سخن به ميان آورده، اما نشان داده كه هر بار حرف از پرسپوليس باشد چندان هم روي منافعش اصرار ندارد. دقيقا مانند ابتداي فصل كه توانست به درخواست هدايت پرسپوليس جواب منفي بدهد. اما اين روزها شرايط به گونه‌اي رقم خورده كه شنيده مي‌‌شود علي دايي قصد دارد در اقدامي قابل توجه نسبت به خريداري پرسپوليس در آينده كه قرار است به صورت مزايده‌اي واگذار شود اقدام كند. در واقع پس از قطعي شدن فروش مزايده‌‌اي سهام سرخابي‌ها علي دايي با كمك برخي از دوستان اقتصادي‌اش قصد دارد علاوه بر خارج كردن پرسپوليس از بحران اقتصادي فعلي موقعيت خود را نيز البته اين بار به عنوان سهامدار و شايد هم مديرعامل در راس باشگاه تثبيت كند.

... و اما سلطان

قطعا خريد احتمالي پرسپوليس توسط دايي و دوستانش همچون سرمربيگري او در پرسپوليس موافقان و مخالفان بسياري را خواهد داشت اما در اين ميان يكي از قابل توجه‌ترين واكنش‌ها، موضع‌گيري علي پروين خواهد بود كه اين روزها به عنوان مرد همه‌كار سرخپوشان شناخته مي‌‌شود. سلطان كه از مدتها قبل به دنبال سند زدن پرسپوليس به نام پيشكسوتان باشگاه بود قطعا در صورت ورود دايي به اين پرونده ساكت نخواهد ماند.

هر چند پروين عنوان كرده كه در صورت عدم ساپورت وزير از سمت خود كناره‌گيري خواهد كرد اما واگذاري پرسپوليس به صورت مزايده فرصتي است كه هيچ جناحي حاضر نيست به راحتي آن را از دست بدهد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: