واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

سفر دو مقام ارشد به سوریه

سفر دو مقام ارشد سازمان ملل به سوریه

 دو مقام ارشد سازمان ملل، برای بحث در مورد اتهامات مربوط به استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در این کشور عربی، به سوریه سفر می‌کنند. 

به گزارش پرس تی وی، یکی از مقامات فرودگاه لبنان که نخواست نامش فاش شود، گفت که اکه سلستورم، دانشمند سوئدی و آنجلا کین، نماینده ارشد سازمان ملل برای خلع سلاح، از پاریس وارد بیروت شده‌اند. 

 

یک منبع از سازمان ملل در بیروت پایتخت لبنان گفت: «آن‌ها در روز چهارشنبه به دمشق سفر خواهند کرد.»

 

بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل در روز چهارشنبه، گفت که مقامات سازمان ملل، برای گفتگو دعوت شده‌اند. 

 

مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل، ارائه این پیشنهاد توسط دولت سوریه را گامی در مسیر درست توصیف کرد. هر چند نسیرکی، در مورد رد یا قبول دعوت سوریه هیچ اظهار نظری نکرد. 

 

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی امریکا در ۱۳ ژوئن، در بیانیه ای از سوی کاخ سفید ادعا کرد که دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز اعصاب سارین در یک مقیاس کوچک، علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی در موارد متعدد در سال گذشته استفاده کرده است. 

 

دمشق، این اتهامات را رد کرده و گفته است: «کاخ سفید بیانیه‌ای پر از دروغ در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی، در سوریه منتشر کرده است که برپایه اطلاعات ساختگی و جعلی است و با این شیوه آن‌ها تلاش می‌کنند که دولت سوریه را مسئول استفاده از سلاح شیمیایی معرفی کنند.»

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ۱۵ ژوئن، گفت که محتوای جمع‌آوری شده توسط دولت اوباما، مربوط به استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای سوری، مدارک مورد نیاز سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه را برآورده نکرده است. 

 

سوریه می‌گوید که شبه‌نظامیان در چندین مورد از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند که می‌توان به یک حمله شیمیایی به منطقه خان‌العسل در استان حلب در شمال غربی سوریه در ۱۹ مارس، اشاره کرد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این منطقه شد. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: