واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۵

بازماندن پنج زائر حج عمره

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: پنج زائر حج عمره این استان به خاطر داشتن مواد مخدر از این سفر معنوی بازماندند.
تدبیر24: محمدرضا یزدان پناه بعد از ظهر امروز در نشست اتاق فکر این شورا اظهار کرد: این تعداد زائر در ایستگاه پروازی فرودگاه مشهد شناسایی و از عزیمت آنان به حج ممانعت به عمل آمد. 

وی با بیان اینکه داشتن مواد ولو برای مصرف شخصی غیرقانونی است، تصریح کرد: علاوه بر اخذ گذرنامه این افراد سال ها از عزیمت به سفر معنوی حج باز می مانند. 

یزدان پناه تاکید کرد: عربستان مقررات سختی را برای حاملان مواد مخدر در نظر گرفته است که اعدام و حبس های طویل المدت از جمله آن هاست. 

وی اظهار کرد: البته مسئله مواد مخدر یک تهدید مستمر است و حمل هرگونه مواد به خارج از کشور به وجهه نظام آسیب وارد می کند. 

به گفته جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی، حمل مواد مخدر و کشف آن در آن سوی مرزها از سوی عربستان و یا در سایر کشورها سبب وارد شدن آسیب به حیثیت مسلمانان به ویژه شیعه خواهد شد. 

وی یادآور شد: به همین خاطر نگاه سخت گیرانه و تشدیدی نیز از سوی مبادی خروجی زائران و افراد عازم خارج کشور در فرودگاه ها اعمال می شود. 

یزدان پناه ادامه داد: طبق ماده ۱۷ اصلاحی مواد مخدر چنانچه اتباع جمهوری اسلامی با هر مقصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد مخدر موضوع این قانون به داخل و یا خارج از کشور کنند، از زمان قطعی شدن حکم یک تا پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج می شوند. 

وی با بیان اینکه بر اساس این قانون در صورت تکرار افراد یاد شده به مدت پنج تا ۱۵ سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج می شوند، یادآور شد: صدور هرگونه گذرنامه برای اتباع ایرانی که در خارج از کشور به سبب جرائم موضوع این قانون مجازات شوند، مشمول ممنوعیت موضوع این ماده از قانون هستند. 

یزدان پناه با برشمردن نظر مراجع تقلید در مورد افراد معتادی که قصد عزیمت به حج را دارند، گفت: طبق نظر مراجع تقلید حج بر معتادان واجب و جایز نیست، از این رو افراد معتاد نسبت به ترک اعتیاد خود باید اقدام کنند و سپس به حج اعزام شوند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: