واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۸۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴

اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد زنان

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده از اجرای طرح شیوع‌شناسی اعتیاد زنان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: این طرح شامل تمام گروه‌های زنان از جمله صنف کارگری، کارمندی و سایر گروه‌های زنان می‌شود که در این میان برنامه شیوع شناسی قشر کارگری سریعتر کلید می‌خورد.
تدبیر24: زهرا بنیانیان درباره برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه زنان و خانواده با توجه به افزایش دو برابری اعتیاد زنان نسبت به سال‌های گذشته، گفت: «کمیته زنان» برای اعتیاد این قشر در راستای تحقق موارد ۱۰ و ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بندهای ۴، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر که از سوی رهبری ابلاغ شده، شکل گرفته است.

وی افزود: این کمیته اهداف متعددی را در زمینه کاهش اعتیاد زنان در دستور کار قرار داده است که ترویج فرهنگ پیشگیری یکی از رئوس برنامه این کمیته است. همچنین کیفیت‌بخشی درمان و افزایش حمایت‌های اجتماعی در حوزه زنان و خانواده از برنامه‌های دیگر این کمیته است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم ظرفیت سازی برای توسعه ظرفیت‌های اختصاصی است تا در این رابطه بتوان از تمام گروه‌های خودیار و سازمانهای غیردولتی و انواع هیات‌ها و تشکلها استفاده کرد لذا دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و کمیته امور زنان ستاد به عنوان دستگاه هماهنگ کننده، اقدامات و برنامه‌های مصوب را پایش و ارزشیابی می‌کند.

به گفته بنیانیان، این کمیته ابتدا در تهران تشکیل شده و آیین نامه تخصصی زنان و خانواده در کمیته‌های متناظر استانی نیز تشکیل می‌شود که مدل عملیاتی آن به استانها ابلاغ شده است که این کمیته‌ها در برخی از استانها تشکیل شده و برخی نیز در انتظار نهایی ستاد هستند اما بحث اعتیاد زنان و راهکارهای کاهش آن دغدغه تمامی شوراهای هماهنگی استانهاست.

وی با تاکبد براینکه دغدغه ملی شدن بحث اعتیاد زنان و زمینه همیاری وهمکاری زنان در جامعه فراهم است ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌هایی که در کمیته زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر شکل گرفته، ضمن مطالعه و بررسی و تعیین سیاست‌های راهبردی، و ارزیابی مستمر و دوره‌ای در خصوص وضعیت زنان و خانواده‌های آسیب‌دیده از جرائم مرتبط با موادمخدر و روان‌گردان‌ها و همچنین با صیانت و حمایت از زنان و دختران سالم و در معرض خطر با افزایش مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی، کاهش شیوع مصرف مواد مخدر در بین زنان را داشته باشیم.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده در ادامه گفتگوی خود با ایسنا، در خصوص اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد زنان گفت: اجرای این طرح نه تنها در دستور کار کمیته زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر است بلکه، در برنامه تلفیقی نیز در نظر گرفته شده و شامل تمام گروه‌های زنان از جمله صنف کارگری، کارمندی و سایر گروههای زنان می‌شود؛ در درخواست خود به کمیته تلفیق پیشنهاد دادیم که این طرح مجددا برای سال ۹۳ اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح شیوع شناسی اعتیاد زنان در بخش کارگری سریعتر از سایر اقشار انجام خواهد شد که برنامه‌ها و قرارداد آن از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت تعاون رفاه، کار و تامین اجتماعی منعقد شده و در دستور کار است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یک پژوهشگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
0
0
این یعنی چه ؟؟/ چه کسی قرار است جلو این حیف و میل بیت المال را بگیرد؟؟ ظاهرا زنان بخشی بیگانه و جدای از جامعه هستند؟/ 10 در صد معتادان زن هستند چه گلی به سرشان زده ایم که دنبال شیوع شناسی اعتیاد در زنان می گردیم ؟؟ کدام مرجع علمی این کار را تایید کرده است ؟؟
نظر شما: