واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

نجات جان 100 دختر دانشجو

باز هم حادثه به تن خسته يكي ديگر از مراكز آموزشي چنگ زد تا بار ديگر زنگ خطر در خصوص نا ايمن بودن اين مراكز به صدا در بيايد. در تازه‌ترين حادثه سحرگاه ديروز خوابگاه دانشجويان دانشگاه دريانوردي چابهار طعمه حريق شد تا خواب 100 نفر از دانشجويان دختر را آشفته كند.
تدبیر24: سحرگاه ديروز در حالي كه 100 نفر از دانشجويان دختر رشته دريانوردي دانشگاه چابهار در حال استراحت در خوابگاه بودند دود و شعله‌هاي آتش آنها را سرگردان كرد. بخشي از خوابگاه بنا به دلايل نامعلومي طعمه حريق شده بود. دود سراسر خوابگاه را احاطه كرده بود و شعله‌هاي آتش نيز هر لحظه بخش‌هاي بيشتري از آنجا را به كام خود فرو مي‌برد. دانشجويان كه هنوز به درستي نمي‌دانستند چه اتفاقي رخ داده سرگشته و حيران از خوابگاه خارج شدند.

 ديگر آتش گسترده شده و بيشتر آسايشگاه را فرا گرفته بود كه آتش نشانان سر رسيدند عمليات اطفاي حريق آغاز شد. هرچند هنوز به درستي علت آتش‌سوزي معلوم نبود اما بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد حريق به دليل مشكل در سيستم برق رساني ايجاد شده است. در حالي كه خورشيد به تدريج در حال طلوع كردن بود آتش نشانان توانستند شعله‌هاي آتش را فرو بنشانند. اين شرايطي بود كه خوابگاه همراه با وسايل دانشجويان به‌طور كامل سوخته بود.

در همين حال يكي از شاهدان اين حادثه درباره جزييات اين ماجرا به ايرنا گفت: آتش‌سوزي پس از ساعت 4 صبح بامداد در خوابگاه دخترانه شماره 3 دانشگاه به وقوع پيوست و اين خوابگاه كاملا سوخت. حالا دانشجويان جايي براي سكونت ندارند و نمي‌دانم مسوولان براي اسكان دانشجويان چه فكري كرده‌اند. اين شاهد عيني ادامه داد: با توجه به بالا بودن سرعت سرايت آتش‌سوزي به دليل نوع ساختمان خوابگاه كه ديواره‌هاي آن از چوب بود، دانشجويان فقط فرصت پيدا كردند وسايل قيمتي و ارزشمندشان را با خود خارج كنند و ساير وسايل سوخت. به گفته اين شاهد عيني قبلا بارها به مسوولان دانشگاه درباره مشكلات اين خوابگاه تذكر داده شده و اين موضوع دور از ذهن نبود.

از سوي ديگر مسعود بليده، عضو شوراي اسلامي شهر چابهار نيز كه بعد از حادثه در محل حاضر شده بود به ايرنا گفت: دود ناشي از آتش‌سوزي تمام فضاي داخلي ساختمان را فراگرفته است و تقريبا خسارت زيادي به خوابگاه دخترانه وارد شده است. وي دليل بروز اين آتش‌سوزي را اتصال برق عنوان و تصريح كرد: بيدار بودن يكي از دانشجويان، سرعت عمل همگي در خارج شدن از داخل ساختمان و همچنين يك طبقه بودن خوابگاه باعث شده است به كسي در اين حادثه آسيب جاني وارد نشود.

وي همچنين با تلخ خواندن حادثه آتش‌سوزي قبلي تصريح كرد: فضاي رواني و انساني موجود، حادثه چهارسال پيش آتش‌سوزي در اين دانشگاه را تداعي مي‌كند كه در آن چهار جوان كاملا سوختند و هيچ كسي پاسخگو نبود و مسوولي نيز توبيخ نشد.

اشاره عضو شوراي شهر چابهار به حادثه تلخي است كه صبح روز چهار آبان ماه سال 90 در خوابگاه دانش‌آموزان دريانوردي چابهار رخ داد و در آن چهار نفر جان خود را از دست دادند. همان زمان حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش وقت تاكيد كرد مسووليت حادثه بر عهده وزارتخانه متبوعش نيست، چرا كه مدرسه متعلق به دانشگاه دريانوردي چابهار بوده و خوابگاه‌ها نيز از سوي همين دانشگاه اداره مي‌شود.

حادثه آتش‌سوزي در خوابگاه دانشگاه دريانوردي چابهار در شرايطي رخ داد كه سه روز قبل نا ايمن بودن سيستم گرمايشي خوابگاه مدرسه دخترانه زينب كبري (س) در شازند باعث مسموميت 57 دانش‌آموز شد. اين دانش‌آموزان به دليل استنشاق گاز مونواكسيد كربن دچار مسموميت شدند اما اين حادثه خوشبختانه هيچ تلفاتي به دنبال نداشت. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: