واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰

چرا هیات عربستان به اجلاس نیامد؟

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دلیل حضور عربستان در این اجلاس چه بود؟ گفت: از ۵۳ تا ۵۴ کشور اسلامی فقط عربستان، مصر و گویان در این اجلاس حضور نداشتند
تدبیر24: علی لاریجانی چهارشنبه شب در حاشیه اختتامیه نهمین کنفرانس اتحادیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور چشمگیر کشورهای اسلامی نشان‌دهنده همبستگی و اتحاد کشورهای اسلامی و اعتماد به جمهوری اسلامی ایران است. این مساله در عین حال نشان می‌دهد که ایران‌هراسی این‌قدر سست است که کشورهای اسلامی علاقه‌مند به همکاری با ایران هستند.

او افزود: این اجلاس ظرفیت خوبی را برای دیپلماسی به وجود آورد. روابط صمیمانه بین ایران و سایر پارلمان‌ها موجب می‌شود که بر جریان‌های افراطی و دشمنان جهان اسلام فائق آییم.

وی تاکید کرد: اجلاس نهم نمادی جدی از حضور ایران در عرصه‌های بین‌المللی است.

لاریجانی تصریح کرد: اجلاس بین‌المجالس به نحو نیکویی از همه جهات از جمله حضور چشمگیر هیات‌های پارلمانی و رییسان پارلمان اکثریت کشورهای اسلامی حکایت از همبستگی کشورهای اسلامی بیش از گذشته دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقش ایران در گردآوری کشورهای اسلامی در تهران مفید و عزتمند بود. از سوی دیگر این اجلاس برای اتحادیه پایه‌ریزی مطلوب‌تری است و باعث فخر و مباهات ایرانیان شد.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل حضور عربستان در این اجلاس چه بود؟ گفت: از ۵۳ تا ۵۴ کشور اسلامی فقط عربستان، مصر و گویان در این اجلاس حضور نداشتند.

لاریجانی افزود: تحلیل دقیقی از حضور نیافتن نماینده پارلمان عربستان در ایران ندارم. البته قرار بود رییس مجلس عربستان سعودی در این اجلاس حضور یابد، شاید به دلیل مسائل داخلی و سایر دلایل در این اجلاس حضور نیافتند. به هر صورت باید درباره این مساله با آنان صحبت کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: