واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۸۷۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
در پی انتقاد یک فیلمساز :

آقای حاتمی کیا توقع شما از مدیران جشنواره چیست؟

آیا انتظار داشتید تمامی سیمرغ های جشنواره را از آن فیلم خود کنید؟ حال آنکه شش سیمرغ بلورین در بخش های مختلف به فیلم شما اعطا گردیده است.
تدبیر24: مراسم تقدیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران از فیلم «چ» با حضور مهدی چمران، مریم کاظم زاده ، همسر شهید وصالی، ابوالقاسم طالبی و عوامل فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا و مریلا زارعی در سالن فردوسی دانشگاه تهران در حالی برگزار شد که در آن ابراهیم حاتمی کیا با طرح انتقاداتی به مسئولان جشنواره سکوت خود را شکست.

ابراهیم حاتمی کیا در این مراسم با انتقاد از مدیریت جشنواره گفت: «وقتی می‌بینم از طرف مدیریت جشنواره به «چ» اعتنایی نمی‌شود و دوستان الگوهایشان را از آن ور آب از ردکارپت می‌گیرند گوشه‌ای می‌ایستم.»

وی با انتقاد از عدم انتخاب فیلمنامه "چ" افزود: « واقعیت این است که وقتی فیلم «چ» حتی در حوزه فیلمنامه به عنوان مضمون واجد شرایط هنری و فرهنگی هم انتخاب نمی‌شود، این معنی دارد و معنی‌اش این است که این مساله مساله دوستان ما نیست.اینجا همان پاشنه‌اشیلی است که من با آن مشکل دارم. ورود به دوران اول انقلاب که دورانی به شدت پیچیده است همانند ورود به میدان مین است و کار بسیار سختی است و بسیاری از چیزها را باید رعایت کرد. وقتی که من می‌بینم توجهی نمی‌کنند و قرار است اعتنایی نشود و فقط به وجه تکنیکی کار توجه می‌کنند دیگر چه کار می‌توانم انجام دهم.»

آقای حاتمی کیا ! شما بهتر میدانید درحوزه انتخاب فیلمنامه وجه تکنیکی آن است که مورد توجه قرار میگیرد نه مضمون فیلم! جایزه ویژه نگاه ملی به دلیل مضمون فیلم "چ" به آن تعلق گرفت که این خود توجه مسئولان جشنواره به فیلم شما را میرساند.
آقای حاتمی کیا ! توقع شما از مدیران جشنواره چیست؟ آیا انتظار داشتید تمامی سیمرغ های جشنواره را از آن فیلم خود کنید؟ حال آنکه شش سیمرغ بلورین در بخش های مختلف به فیلم شما اعطا گردیده است.  آقای حاتمی کیا ! آیا دوستان شما در سال های قبل با الگوبرداری از جشنواره عمار ، جشنواره فیلم فجر را برگزار میکردند ؟!

آقای حاتمی کیا ! ای کاش با قرار گرفتن در جمعی جوان احساسات خود را کنترل میکردید و این حرفهای نسنجیده و غیر واقعی را نمیزدید.

* سهیل صحرانورد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
12
4
حاتمی کیا در همه دولت ها مورد ظلم واقع شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
2
0
یعنی تلویزیون خوبه؟چرا واسه اون سریال درست نمیکنی.
ایلیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
2
1
آقای حاتمی کیا هم بی سواده چون انتقاد کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
1
2
اگه منظورش این بود که همه سیمرغ ها را به او بدهند لا اقل برای اون سیمرغ ها باید کاندید می شد که نشد ، پس درد او سیمرغ نیست درد او فرهنگ عاریه است در حالی که فرهنگ خودمان خیلی غنیست مشکل او ندیدن فرهنگ بومی مردم این دیار است چرا به فیلم شیار 143 که رسید نظر تماشاچی بی اهمیت شد و اگر حاتمی کیا داد نمیزد این فیلم از دور جشنواره خارج شده بود حاتمی کیا بیشتر از اینکه بخاطر "چ" فحش بخوره داره بخاطر حمایتش از شیار 143 فحش می خوره
نظر شما: