واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۲ مسیر

خبر‌های بخش حمل و نقل در هفته‌‌ای که گذشت، بیش از همه به فروش بلیت‌‌های نوروزی اختصاص داشت.
تدبیر24: آغاز هفته با پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطار آغاز شد و پس از آن فروش حضوری نیز از طریق آژانس‌ها انجام شد.

فروش اینترنتی بلیت قطار‌های نوروزی از ساعت ۲۰ روز ۲۶ بهمن با پیش‌فروش بلیت قطارهای محور‌های شمال، ‌آذربایجان، شمال‌غرب و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد در پایگاه اینترنتی http://ticket.rai.ir آغاز شد.

‌کاربران برای خرید اینترنتی بلیت قطار، ابتدا وارد سایت اینترنتی سامانه یکپارچه فروش بلیت قطار به نشانی http://ticket.rai.ir شده یا از طریق لینک «فروش اینترنتی بلیت» در سایت «شرکت حمل و نقل ریلی رجاء»‌ به نشانی www.raja.ir و یا به طور مستقیم با نشانی‌ http://ticket.raja.ir وارد صفحه مذکور می‌شوند.

برنامه زمان‌بندی فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در محورهای مختلف به شرح زیر است:

ساعت ۲۰ ‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه پیش‌فروش اینترنتی بلیت قطارهای محور‌های شمال، ‌آذربایجان، شمال‌غرب و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد‌.

ساعت ۲۰ روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای محور‌های جنوب، جنوب شرق، شرق، اصفهان، هرمزگان و قطارهای منتهی به کمربندی مشهد‌.

ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای محورهای خراسان شامل قطارهای تهران - مشهد، نیشابور ،طبس و خواف‌.

دو روز پس از آغاز فروش اینترنتی بلیت قطار بود که فروش حضوری آن هم از طریق آژانس‌‌ها شروع شد.

‌* پیش‌فروش حضوری بلیت قطار‌های نوروزی از دوشنبه/ فروش ۶۰ درصد سهمیه از طریق آژانس‌ها

معاون وزیر راه با بیان اینکه پیش‌فروش حضوری بلیت قطار‌های نوروزی از روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ آغاز می‌شود، گفت: ۶۰ درصد سهمیه قطارها از طریق حضوری و توسط آژانس‌ها و ۴۰ درصد از طریق اینترنت به فروش می‌رسد.

محسن پورسیدآقایی ‌اظهار داشت: قیمت بلیت قطار در آژانس‌‌ها، درصدی بالاتر از نرخ بلیت اینترنتی قطار‌ ‌است و در واقع به خاطر خرید‌های اینترنتی درصدی به مسافران تخفیف داده می‌شود.

وی اضافه کرد: این رقم بابت حق‌الزحمه آژانس‌‌ها در فروش‌های حضوری است و در واقع تخفیفی برای خریداران اینترنتی محسوب می‌شود و این مزیت ایجاد شده تا مردم از مراجعه به آژانس‌ها خود‌داری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برنامه زمان‌بندی فروش حضوری بلیت قطارهای نوروزی که از روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه آغاز می‌شود، بدین شرح است: روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه پیش‌فروش حضوری بلیت قطارهای محور‌های شمال، ‌آذربایجان، شمال‌غرب و قطارهای کمربندی منتهی به مشهد آغاز می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: پس از آن پیش فروش حضوری بلیت قطارهای محور‌های جنوب، جنوب شرق، شرق، اصفهان، هرمزگان و قطارهای منتهی به کمربندی مشهد آغاز می‌شود و بعد از آن پیش فروش حضوری بلیت قطارهای محورهای خراسان شامل قطارهای تهران - مشهد، نیشابور ،طبس و خواف آغاز می‌شود.

بنابراین گزارش پس از خبر پیش‌فروش‌های بلیت قطار، موضوع پیش‌فروش بلیت اتوبوس هم توسط خبرگزای فارس اطلاع‌رسانی شد‌.

فروش اینترنتی بلیت نوروزی اتوبوس از ۱۱ اسفند/افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت

رئیس سازمان راهداری از آغاز فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای نوروز ۹۳ از ۱۱ اسفند خبر داد و گفت: فروش حضوری نیز از ۱۸ اسفند آغاز می‌شود؛ در راستای جبران تردد‌های یکسر خالی بلیت‌های نوروزی اتوبوس با ۲۰ درصد افزایش قیمت ارائه می‌شود.

داوود کشاورزیان اظهار داشت: فروش اینترنتی بلیت اتوبوس برای ایام نوروز، از ۱۱ اسفند‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ اسفند‌ماه ادامه دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: از ۱۸ اسفندماه فروش حضوری بلیت اتوبوس آغاز خواهد شد، البته همراه با آن فروش اینترنتی را نیز ‌خواهیم داشت.

کشاورزیان بیان کرد‌: پایگاه اینترنتی‌ www.payane.ir برای پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در خدمت مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای است؛ البته پیش‌فروش بلیت از طریق سایر ‌آدرس‌های اینترنتی اختصاصی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر نیز انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: خرید اینترنتی ‌کمک بسزایی برای تهیه بلیت بدون انجام سفر شهری است.

بنابراین گزارش رئیس سازمان راهداری همچنین از آغاز طرح سفر‌های نوروزی جاد‌ه‌ای از روز ۲۵ اسفند‌ماه و بلافاصله پس از اتمام طرح راهداری زمستانی خبر داد.

آغاز طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۲ تا ۱۵ فروردین ۹۳

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با‌ خبرگزاری فارس ‌گفت که‌ طرح نوروزی سفر‌های جاده‌ای امسال از ۲۵ اسفند‌ماه ۱۳۹۲ آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۹۳ ادامه دارد.

وی ادامه داد: سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، پلیس راه، اورژانس‌ و دیگر ارگان‌های مرتبط با حمل و نقل جاده‌ای در روز آغاز طرح نوروزی، رزمایش سفرهای نوروزی را با انجام مانوری، برگزار می‌کنند.

بنابراین گزارش بخش حمل و نقل کشور در گیر و دار اخبار فروش بلیت‌های نوروزی بود که خبر سقوط اتوبوس گرگان-کرج در محور هراز و جان باختن ۱۸ نفر از مسافران این اتوبوس، دل هموطنان را به درد آورد.

در این حادثه متأسفانه اتوبوسی که به سمت تهران می‌آمد،‌ به دلیل انحراف از جاده، با گاردریل برخورد کرده و به داخل دره سقوط می‌کند.

صبح روز ۲۹ اسفند حدود ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد اتوبوس مسیر گرگان - کرج در محور هراز و در منطقه زیارباغ از جاده منحرف شده و پس برخورد به گاردریل به داخل دره سقوط می‌کند.

بر اثر این حادثه ۲۰ نفر از مسافران جان خود را از دست می‌دهند، حدود‌ ۱۴ نفر از مسافران مصدوم شده، اما راننده و کمک راننده در این حادثه زنده مانده‌اند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در استان مازندران در این باره به خبرنگار فارس گفت: اتوبوسی که از استان گلستان و گرگان عازم کرج بوده است در محور هراز، ۵ کیلومتری منطقه پلور و در منطقه زیارباغ، به سمت گاردریل منحرف شده و سپس داخل دره سقوط می‌کند.

پورتیموری با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه کارشناسان اداره کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان مازندران و کارشناسان ایمنی به محل حادثه اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در استان مازندران با بیان اینکه، راننده و کمک راننده در این حادثه زنده مانده‌اند، اضافه کرد: راننده مدعی است که از لاین روبه‌رو خودرویی به سمت وی منحرف شده بود و وی برای فرار از برخورد با خودرو روبه‌رو، مجبور به انحراف و برخورد به گاردریل می‌شود.

به گزارش فارس، در این هفته دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی و صنایع وابسته در شبکه تجارت ملی و بین‌المللی در هتل المپیک تهران برگزار شد؛ قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل راه‌آهن، سخنرانان اصلی و دولتیِ مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش بودند.

آئین‌نامه بنادر خشک در دستور کار قرار گرفت/اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع گلوگاه‌های ریلی

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده به رفع گلوگاه‌های ریلی اختصاص می‌یابد، ‌گفت: ‌آئین‌نامه بنادر خشک در دستور کار قرار گرفت تا مرجع اصلی در این باره مشخص شود.

‌محسن پورسیدآقایی‌ اظهار داشت: اوایل دهه ۹۰ میلادی اتحادیه اروپا متوجه شد که بخش حمل و نقل جاده‌ای با سرعت بالایی از حمل و نقل ریلی پیشی گرفته و حمل و نقل ریلی متناسب با جاده‌ای رشد نکرده است.

وی افزود: در این باره پیگیری‌هایی انجام شد و به نتایجی دست یافتند که موجب رشد حمل و نقل ریلی آنها شد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: در کشور ایران از ۸ سال گذشته سهم بخش ریلی از ۱۴ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است و در مقابل، سهم بخش جاده‌ای رشد بسزایی داشته است.

وی گفت: راه‌آهن موظف است هزینه نگهداری شبکه را خود پرداخت کند، درحالی که در بخش جاده‌ای و فرودگاهی کل هزینه نگهداری توسط دولت پرداخت می‌شود. به همین دلیل حمل و نقل جاده‌ای سهمی در نگهداری خطوط خود ندارد اما در ریلی نیمی از درآمدها بابت نگهداری خط آهن مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: ضعف و توسعه نیافتن خدمات در راه‌آهن همگی ناشی از غیراقتصادی بودن راه‌آهن است؛ هزینه نگهداری زیرساخت‌های ریلی باید از بهره‌برداری جدا شود و شرکت‌ها از پرداخت تعرفه حق دسترسی به خط آهن معاف شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه بنادر خشک بیان کرد: به جای آنکه بار از بندر مستقیما به سمت مقصد حرکت کند باید از بنادر توسط خط آهن به بنادر خشک منتقل شده و از آنجا توسط سیستم جاده‌ای به مناطق توزیع برود.

وی اضافه کرد: لازمه حمل و نقل ترکیبی، جابجایی سریع، مطمئن و آسان کالا است، اگر نتوان بار را آسان و ارزان جابجا کرد مشکلاتی برای صاحبان کالا رخ خواهد داد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه باید همبستگی بین مدل‌های حمل و نقلی برقرار شود، بیان کرد: آئین‌نامه بنادر خشک در دستور کار دولت است تا مرجع تنظیم بنادر خشک مشخص و تکلیف آن روشن شود.

به گزارش فارس، در کنار اخبار فروش بلیت قطار و اتوبوس برای ایام نوروز، این هفته موضوع فروش بلیت هواپیما، آزادسازی نرخ بلیت و متنوع‌سازی قیمت‌ها، باز مثل هفته‌های پیش داغ بود.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۲ مسیر/ اجرای آزمایشی متنوع‌سازی نرخ در چند خط هوایی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال مطالعه برای آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما در دو مسیر هستیم، گفت: تا قبل از نوروز امسال، در چند مسیر، نرخ‌های بلیت هواپیما به صورت رسمی و البته آزمایشی، متنوع می‌شود.

‌علی‌محمد نوریان امروز ‌اظهار داشت: براساس ماده ۱۶۱ قانون برنامه موظف هستیم ابتدا متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما و سپس آزادسازی آن را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: با کمک تیمی متشکل از بخش خصوصی، دست‌اندرکار صنعت حمل و نقل هوایی و بخش دولتی، در کنار فعالیت کمیته پیگیر موضوع متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تا قبل از ایام نوروز به صورت آزمایشی و پایلوت در چند مسیر شامل مسیرهایی که کاملاً جدید است و مسیرهای پرتردد، موضوع متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما به صورت رسمی عملیاتی می‌شود.

نوریان بیان کرد: متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در حال حاضر نیز اجرا می‌شود اما به صورت رسمی نیست مثلاً در روزهای غیرپیک نرخ‌های بلیت پایین‌تر است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم به صورت قانون‌مند امکانی فراهم شود تا همگان بتوانند از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده کنند و نرخ‌ها بسته به ساعات روز و ایام پیک و غیرپیک متنوع باشد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی افزود: آزادسازی نرخ‌ها موجب کاهش هزینه شرکت‌ها، افزایش درآمد آنها و طبیعتاً رشد کیفیت خدمات و رشد نوسازی ناوگان خواهد شد.

نوریان بیان کرد: نوسازی ناوگان قطعاً هزینه زیادی می‌طلبد، بنابراین باید این سیاست‌های نظیر آزادسازی، پیاده شود تا برای شرکت‌های هواپیمایی ورود هواپیمای جدید صرفه اقتصادی داشته باشد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال مطالعه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برای ‌۸ مسیر هوایی هستیم که از این ۸ مسیر، ۲ مسیر آزادسازی کامل شود تا بدین ترتیب مردم سفرهای مناسبی داشته باشند.

به گزارش فارس، در این هفته، تفاهم‌نامه‌ای نیز در راستای ایمن‌سازی و هوشمند‌سازی محور‌های مواصلاتی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای و پلیس راهور به امضاء رسید.

اختصاص ۹۰۰ میلیارد ریال برای ارتقای ایمنی راه‌ها/ کمبود تجهیزات راهداری در شمال کشور‌

‌تفاهمنامه هماهنگی در نصب، بهره‌برداری و پشتیبانی از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در جاده‌های کشور، ‌بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منعقد شد.

رئیس سازمان راهداری در این مراسم با اشاره به کمبود تجهیزات راهداری در شمال کشور، گفت: به تازگی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار استان‌ها برای ارتقای ایمنی جاده‌ها قرار داده‌ایم، پیش از این هم ۳۰۰ میلیارد ریال به این موضوع اختصاص داده بودیم.

کشاورزیان اظهار داشت: امروزه در بخش جاده‌ای مهمتر از هر چیز ارتقاء ایمنی سیر و حفظ جان مسافران است.

وی با بیان اینکه از نظر تصادفات و تلفات رانندگی در شرایط خوبی قرار نداریم، گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند برای کنترل ترافیک و رفتار کاربران جاده‌ای از ابتدای فعالیت اینجانب در سازمان راهداری مورد تاکید قرار گرفت؛ ضمن آنکه همزمان فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار در این‌باره داده شده بود.

وی بیان کرد: در این راستا هماهنگی بین سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا الزامی بود، بنابراین جلساتی مشترک برگزار شد و به تفاهمنامه امروز رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: امروز آغاز استفاده از سامانه‌های هوشمند برای کنترل ترافیک راه‌ها است.

کشاورزیان اضافه کرد: نصب تجهیزات در جاده‌ها برعهده سازمان راهداری و استفاده از اطلاعات برعهده پلیس راه است تا اعمال قانون انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: