واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵

وزیران مهمان مجلس

وزیر دادگستری نیز هفته جاری به کمیسیون حقوقی جهت پاسخ به سوال دو نماینده مجلس خواهد رفت و این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در مورد لوایح آئین دادرسی کیفری و نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
تدبیر24: کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته جاری میزبان وزرای کشور، اقتصاد، امور خارجه، نیرو و دادگستری جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان هستند.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس هفته جاری و بعد از گذشته سه هفته تعطیلی به دلیل رسیدگی به لایحه بودجه 93 و ایرادات شورای نگهبان تشکیل جلسه می‌دهند.

یکی از موارد کاری کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح عضویت نمایندگان دربرخی از شوراهای عالی و مجامع و همچنین اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی است.

بررسی لایحه اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصادی، رسیدگی به طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران به ترتیب از موارد کاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیسیون ویژه بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان دانش‌آموزی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و رئیس دانشگاه پیام نور نیز هفته آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات می‌روند که این کمیسیون علاوه بر این بررسی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و طرح تامین نیروی انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزشکده‌های زیر مجموعه را در دستور کار دارند.

رسیدگی به طرح تشکیل اقتصاد مقاومتی در دستور کار کمیسیون اجتماعی و بررسی لایحه اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه دوره پنجم بانک توسعه اسلامی، طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحد‌های تولیدی به حساب ذخیره ارزی و انتخاب دو نفر از کمیسیون به عنوان عضو ناظر در ترکیب هیات عالی نظارت قانون نظام صنفی کشور و یک نفر برای عضویت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

همچنین وزیر اقتصاد جهت پاسخگویی به سوال پنج نماینده مجلس نیز به کمیسیون اقتصادی می‌رود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز هفته جاری میزبان ظریف، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به سوال بیش از90 نماینده مجلس است. وزیر کشور نیز جهت پاسخگویی به سوال 9 نماینده مجلس به این کمیسیون می‌رود.

کمیسیون انرژی نیز با حضور وزیر نیرو سوال سه نماینده مجلس را بررسی می‌کند و علاوه بر آن رسیدگی به طرح حمایت از صنعت برق را در دستور کار دارد.

بررسی طرح بیمه اجتماعی فراگیر و رسیدگی به گزارش رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در مورد آلودگی هوا و گزارش بنیاد بیماری‌های نادر در مورد فعالیت‌های رویان در جعت خدمت‌رسانی به جامعه بیماران نادر در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان قرار گرفته است.

کمیسیون شوراها نیز به بررسی طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس پرداخته و کمیسیون صنایع و معادن نیز میزبان وزرای کشور و صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان است.

طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران بررسی می‌شود و کمیسیون فرهنگی نیز به بحث و بررسی پیرامون وضعیت قانون شرکت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی می‌پردازد.

وزیر دادگستری نیز هفته جاری به کمیسیون حقوقی جهت پاسخ به سوال دو نماینده مجلس خواهد رفت و این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در مورد لوایح آئین دادرسی کیفری و نحوه اجرای محکومیت‌های مالی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

کمیسیون کشاورزی میزبان وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خواهد بود و همچنین به بررسی طرح ممنوعیت واردات غیرضروری محصولات کشاورزی و طرح ارزیابی زیست محیطی و همچنین انتخاب اعضای هیات تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور می‌پردازد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: