واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
گودرزی:

تأثیر فوتبال در هویت دینی و ملی

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش فوتبال در افزایش هویت دینی، ملی و فرهنگی مردم تاثیر گذار است و نمی توان آن را نادیده گرفت.
تدبیر24: محمود گودرزی در همایش همبستگی و حمایت از تیم ملی فوتبال در سالن سران کشورهای اسلامی افزود: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است ورزش و به ویژه رشته فوتبال در افزایش هویت دینی و ملی تاثیر گذار است. در تحقیق بررسی رابطه بین برگزاری مسابقات فوتبال و ورزش به طور عام و رشته فوتبال به طور خاص که خودم مجری آن بودم به طور خاص به تاثیر آن بر افزایش آن بر هویت تیم ملی و دینی دست یافتم.

وی تصریح کرد: نتایج این تحقیق نشان داد در دو گروه ورزش های گروهی و انفرادی هر دو گروه تاثیر شگرفی بر افزایش هویت دینی و ملی دارند و در این بین نقش گروه ورزش های اجتماعی بیشتر از سایر ورزش هاست.

وزیر ورزش وجوانان با بیان اینکه فوتبال به عنوان مفهومی فراتر از هنر، ورزش و صنعت تاثیر مستقیم بر جوامع می گذارد که یکی از آن ها تاثیر بر سیاست، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد است.

گودرزی تصریح کرد:به طور حتم این ورزش به مجموعه یک ملت هویت می بخشد و این تاثیری است که جامعه بشری را ظرف مدتی کوتاه تحت تاثیر می گذارد به طوریکه جرم در این مدت کاهش می یابد و به یقین ورزش و بویژه فوتبال همین نقش را درجامعه بازی می کند.

وی با بیان اینکه درجام جهانی قریب به 4 میلیارد نفر ظرف مدت یک ماه در یک همگرایی عمومی متوجه یک نقطه می شوند و آن هم مستطیل سبز است، ادامه داد: این موضوع از ویژگی و جاذبه های فوتبال است، بدیهی است ما به عنوان یک ایرانی بسیارخوشحالیم که در این مقطع تاریخی در جمع برترین های دنیا حضور داریم و بدیهی است این حضور باید قدرتمند باشد، چرا که به هویت ملی ما بر می گردد و بر ماست که در این عرصه از تیم ملی حمایت کنیم، چرا که فوتبال نقش تعیین کننده ای در مسایل مختلف دارد.

به گفته وی حمایت از تیم ملی حمایت از کشور و هویت ملی و تمامیت ارضی است و همگی مردم عنایت دارند که توفیق دراین امر وظیفه تک تک ماست و ما امروز اینجا گردهم آمده ایم که از حامیان فوتبال تقدیر کنیم.

وی اضافه کرد: در وهله اول ازحامیان تیم ملی تقدیر می کنم همچنین از زحمات کشان عرصه فوتبال به نمایندگی از تمامی آنان از علی کفاشیان و سرمربی تیم ملی و کادر فنی و تمامی کسانی که در این جمع هستند، تشکر و قدردانی می کنم.

وی تاکید کرد: این همدلی باعث پیروزی تیم ملی فوتبال در جام جهانی می شود و در همین ارتباط از بانک پاسارگاد به عنوان یکی از حامیان تیم ملی قدر دانی می کنم.

پس از سخنان وزیر ورزش و جوانان از سفیران برزیل و آرژانتین و همچنین حسن روشن بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی آر‍ژانتین، کریم باقری و جواد زرینچه در جام جهانی 1998 فرانسه و یجیی گل محمدی در جام جهانی 2006 طی مراسمی تجلیل و قدردانی شد.

علاوه بر این حضار برای حمید استیلی به دلیل گل خاطره انگیزی که به تیم ملی فوتبال آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه با زدن دست قدردانی کردند.

کریم باقری، جواد زرینچه و سفیر آرژانتین دراین مراسم غیبت داشتند و هدایا و لوح تقدیر مربوط به آنان به نمایندگانشان داده شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: