واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۹۰۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
اعطاي سبد كالا به 15 ميليون سرپرست خانوار تا پابان امسال

اعطاي سبد كالا به سربازان چگونه خواهد بود؟

بسیاری از مشمولان تاكنون نسبت به دريافت سبد کالای خود اقدامي نكرده‌اند و حال عليرغم اينكه مرحله اول اختصاص سبد کالا همچنان در حال اجرا است...
تدبیر24 : با آغاز نخستين مرحله از طرح ارائه سبد كالا به واجدين شرايط تاكنون بيش از شش ميليون خانوار ايراني سبد كالاي دولت را دريافت كرده‌اند و از روز سوم اسفندماه نيز توزيع تكميلي مرحله اول سبد كالا با ارائه اين سبد به سرپرستان خانوارهای چهار نفره به بالا شامل کارگران شاغل، کارمندان تحت پوشش و مستمری بگیران تامین اجتماعی آغاز شده است، آيا سبد كالا به سربازان نيز تعلق مي گيرد؟

به گزارش خبرنگار تدبير24 ،توزیع تکمیلی مرحله اول سبد کالای دولت با هدف واگذاری سبد کالا به پنج میلیون سرپرست جدید مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در حالی از سوم اسفندماه آغاز شده که بسیاری از مشمولان تاكنون نسبت به دريافت سبد کالای خود اقدامي نكرده‌اند و حال عليرغم اينكه مرحله اول اختصاص سبد کالا همچنان در حال اجرا است، وزارت صنعت ، معدن و تجارت اعلام كرده كه سرپرستان خانوارهای چهار نفره به بالا شامل کارگران شاغل و مستمری بگیران با حقوق بیش از 500 هزار تومان و کارمندان دارای بیمه‌های تامین اجتماعی از سوم اسفند ماه تا پایان سال جاری مي‌توانند براي دريافت سبد كالاي خود به فروشگاههای عرضه مراجعه کنند.

در اين‌ بين يكي از احتمالات و مواردي كه مطرح مي‌شد؛ احتمال اختصاص سبد كالا به سربازان بود كه چندي‌پيش سردار موسي كمالي ، جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيورهاي مسلح در گفت‌وگو با ايسنا درباره آن گفت: در این رابطه سربازان بر اساس خانواده خودشان، سبد کالا می‌گیرند و نیروهای مسلح برنامه‌ای برای سبد کالای سربازان ندارد. بنابراین به هر سربازی که خانواده‌اش مشمول دریافت سبد کالا شده، سبد کالا تعلق می‌گیرد و اگر خانواده وی مشمول این طرح نباشد، سبد کالا به وی تعلق نخواهد گرفت. همانطور که در بحث یارانه‌ها نیز چنین موضوعی وجود دارد و ستاد کل دخالتی در تعلق یارانه به سربازان ندارد.

به گفته کمالی، صرف سرباز بودن، دلیلی بر تعلق سبد کالا به افراد نمی‌شود

وي همچنين در گفت‌وگويي ديگر در مورد استحقاق سبد کالا دولت به سربازان متاهل نيز به سايت خبري پليس گفت: سربازان متاهل در صورتیکه به عنوان سرپرست خانواده از یارانه نقدی بهره مندند می توانند سبد کالا اهدایی دولت را نيز دریافت كنند.

با اين وجود صرف سرباز بودن دليلي بر دريافت سبد كالا نخواهد بود، اما آندسته از سربازاني كه متاهل يا سرپرست خانوار هستند مي‌توانند سبد كالا دريافت كنند و از سوي ديگر برخي سربازان نيز در صورتي كه خانواده‌شان در زمره واجدين شرايط دريافت سبد كالا باشند، امكان استفاده از سبد كالاي دولت را خواهند داشت.

به گزارش تدبير24،در اجراي فاز اول توزیع سبد کالای دولت نزدیک به 10 میلیون خانوار مشمول دریافت سبد کالا شناخته شدند که تاکنون شش میلیون خانوار سبد کالا گرفته و چهار میلیون خانوار دیگر هنوز سبد کالای خود را دریافت نکرده‌اند، با اين وجود از ابتداي هفته جاري مرحله تکمیلی توزیع سبد کالا براي پنج میلیون سرپرست خانوار دیگر مشمول قانون کار و بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده و توزيع اين سبد اين‌بار بر عهده وزارت کار است، که با احتساب مشمولان فاز اول، جمعا نزدیک به 15 میلیون خانوار سبد کالای حمایتی دولت را تا پایان سال دریافت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
3
یه سبد دادید گندش همه جا رو برداشت ! لطفا دیگه ادامه ندید!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
1
با سلام
من متاهل هستم و سرباز معلم می باشم
و هیچ گونه سبد کالایی به من نداده اند و حقوقی که به من می دهند کفاف خرج خودم راهم نمی دهد لطفا فکری برای ما بکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
0
0
سبد کالا واقعا تدبیر خوبی ست
اصلا هم پوپولیستی نیست .
گدا پروری هم نمی کنه
مدیریت کمیته امدادی هم نیست .
روحانی مچکریم
هر کی هم منفی بده لبو فروشه یا کم سواد یا افراطی یا تندرو
نظر شما: