واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

استقبال بلژیک از دو پاندای چینی!

نخست وزیر بلژیک و سفیر چین در بلژیک بعدازظهر یکشنبه برای استقبال از دو پاندای عظیم الجثه که کشور چین به بلژیک اجاره داده است، به فرودگاه بروکسل رفتند.
تدبیر24: به نقل از شینهوا، این دو پاندای نر و ماده با نام های ˈشینگ هوییˈ (ستاره درخشان) و ˈهائو هائوˈ (دوستانه) که هر دو چهار ساله هستند و بیش از ۱۱۰ کیلوگرم وزن دارند، از استان سیچوان در جنوب غربی چین به کشور بلژیک منتقل شده اند.

ˈالیو دی روپوˈ نخست وزیر بلژیک و ˈلیائو لیکیانگˈ سفیر چین در کشور بلژیک به همراه حدود یکصد خبرنگار و کودک برای استقبال از این دو پاندا به فرودگاه بروکسل رفتند.

این دو پاندا که با یک فروند هواپیمای چارتر باری ˈدی.اچ.الˈ با پروازی ۱۵ ساعته به بلژیک منتقل شده اند، پس از مراسم استقبال در فرودگاه، با اسکورت پلیس عازم خانه جدیدشان در باغ وحش ˈپایری دایزاˈ در شهر ˈبروژلتˈ در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بروکسل شدند.

بنا بر اعلام ˈمرکز محافظت و تحقیقات پانداهای عظیم الجثهˈ چین، این دو پاندای چهار ساله برای مدت ۱۵ سال به کشور بلژیک اجاره داده شده اند و مبلغ اجاره بهای آنها سالی یک میلیون یورو است.

پانداهای عظیم الجثه یکی از گونه های جانوری هستند که بسیار در معرض انقراض قرار دارند. حدود یک هزار و ۶۰۰ قلاده از این حیوان اکثرا در کوهستان های استان های سیچوان چین زندگی می کنند. حدود ۳۰۰ پاندا نیز در قفس به سر می برند.

حدود ۴۰ قلاده از این حیوانات که به ˈجواهر ملیˈ چین موسوم هستند، به کشورهای مختلف اجاره داده شده اند و توله های آنها اکنون در دهها باغ وحش در بیش از ۱۰ کشور جهان زندگی می کنند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که مقامات باغ وحش پایری دایزا حدود ۱۰ میلیون یورو برای آماده کردن محیط مناسب زندگی این دو پاندا هزینه کرده اند. این پانداها پس از اتمام دوران قرنطینه و سازگاری با محیط از روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین ۹۳) در معرض بازدید همگانی قرار خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، پانداها در سال های گذشته از ابزارهای ارزشمند دیپلماسی نرم و همچنین کسب درآمد مالی چین بوده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: