واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

تظاهرات ضددولتی در اسپانیا

مردم اسپانیا در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی دولت، در خیابان های مادرید، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.
تدبیر24: به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دیروز هزاران نفر از مردم اسپانیا در خیابان های مادرید تجمع کردند؛ این تظاهرات در اعتراض به سیاستهای ریاضت اقتصادی شدید دولت اسپانیا بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت سبب شده است وضع زندگی آنها بسیار بد شود. آنها به شدت از این عملکرد دولت خشمگین هستند.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا سیاستهایی را به اجرا گذاشته که سبب خشم شدید مردمی شده است. دولت برای کنترل اعتراضها به تصویب قانونی مبادرت کرده است که براساس آن از شرکت کنندگان در تظاهرات عکس و فیلم تهیه می شود.

معترضان اسپانیایی می گویند این قانون، ناقض حقوق مسلم شهروندی است که در قانون اساسی اسپانیا به آن اشاره شده است. اسپانیا از سال دو هزار و هشت دچار رکود اقتصادی شده است. در آن سال، نخستین حباب اقتصادی اسپانیا ترکید و سبب شد میلیونها نفر در سالهای بعد بیکار شوند.

دولت اسپانیا در تلاش است با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی، برای کاهش کسری بودجه خود اقدام کند که یکی از شدیدترین کسری بودجه ها در میان کشورهای اروپایی است. اما همین برنامه سبب شده است مردم اسپانیا با مشکلات مالی و اقتصادی شدیدی مواجه شوند.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز مادرید گفت:« من در این تظاهرات شرکت کرده ام تا اعتراض خود را به اقدامات دولت در کاهش بودجه رفاهی کشور اعلام کنم. بودجه بخش درمانی و آموزشی کاهش یافته است و با اصلاحات در قانون کار مقابله می شود. این اقدام سبب تشدید بیکاری و کاهش حقوق و دستمزدها می شود. این رویه باعث می شود مردم به سختی بتوانند هزینه های زندگی روزمره خود را تامین کنند.»

معترضان اسپانیایی می گویند نخست وزیر کشورشان به وعده های خودش برای حرکت دادن اسپانیا به سمت رشد و شکوفایی اقتصادی عمل نکرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: