واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

مشکل سلامت از زبان فاطمه هاشمی

فاطمه هاشمی: مشکل نظام سلامت، مدیریت منابع مالی و انسانی است.
تدبیر24: رئیس بنیاد بیماری های خاص با بیان اینکه مشکلات وزارت بهداشت همواره ساختاری بوده، گفت: مشکل این وزارتخانه این است که مدیریت منابع انسانی و منابع مالی را نمی داند.
[فاطمه هاشمی: مشکل نظام سلامت، مدیریت منابع مالی و انسانی است]

 «فاطمه هاشمی» روز پنجشنبه در سومین همایش سوختگی افزود: اگر وزارت بهداشت بتواند ارتباط برقرار کند، می تواند کاری انجام دهد؛ اتفاقاتی که در وزارت بهداشت افتاده همواره از طریق روابط بوده و برنامه ریزی مشخص و نیازسنجی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مسوولان وزارت بهداشت همواره از مشکلات مالی گلایه دارند، تصریح کرد، این درحالیست که اولین مخالف ما در زمینه بیماری های خاص، وزیر بهداشت (در دوره های پیش) بود.

رییس بنیاد بیماری های خاص گفت: بودجه سوختگی و دیگر امور سلامت را باید از سازمان بودجه طلب کرد و برای آن باید برنامه و توجیه اقتصادی و اجتماعی ارائه شود؛ ما نیز بالاخره با رابطه و فشار برای سه گروه از بیماران از جمله تالاسمی توانستیم کاری انجام دهیم.

هاشمی افزود: بیماران تالاسمی قبل از این در 15 سالگی جان خود را از دست می دادند اما امروز به سن ازدواج و دانشگاه رسیده و در جستجوی کار هستند، بنابراین یافتن راهکار برای هر معضلی، امکانپذیر است.

وی تاکید کرد: تا آنجا که بتوانم مشکل سوختگی را پیگیری خواهم کرد البته این قضیه دست من نیست، اما امیدواریم وضعیتی برای سال آینده ایجاد کنیم که آمار سوختگی کاهش یابد و درمان هایی در حد استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

رییس بنیاد بیماری های خاص گفت: در جهان بیمارانی با 90 درصد سوختگی زنده می مانند اما در ایران بیماری با 50 درصد سوختگی جان خود را از دست می دهد.

هاشمی با اشاره به کودکان سوخته شده در حادثه مدرسه شین آباد، افزود: در دین اسلام، ضربه زدن به خود و آزار دیگران، دیه دارد اما چه کسی مقابل این کودکان، مسوول است.

وی با اشاره به اینکه حتی خوردن نمک برای بیمارانی که به نخوردن آن توصیه شده اند، حرام است، ادامه داد: در دین مبین اسلام چنین دستورهایی داریم اما مسوولیت اینکه در یک مدرسه بخاری غیراستاندارد گذاشته می شود با کیست؟ آیا این مساله برای وزیر، مسوول یا نظام اسلامی، فعل حرام نیست اما به راحتی از کنار آن می گذریم.

رییس بنیاد بیماری های خاص تصریح کرد، هر روز از این بی مسوولیتی ها اتفاق می افتد اما کسی خود را مسوول نمی داند در حالیکه یکی از ضروریات حکومت اسلامی این است که خود را در قبال جان انسان مسوول بدانیم تا آسیبی متوجه مردم نشده و موجب گناه و شرمساری نشود.

هاشمی با بیان اینکه ایران کشور پولدار و دارای امکانات زیاد و مردم ایثارگر است، گفت: باید برای بیماران سوختگی کار کرد و این کار سختی نیست؛ بطورمثال برای بازسازی بیمارستان سوختگی تهران به 200 تا 300 میلیارد تومان نیاز است؛ آیا این هزینه را نداریم که در اختیار وزارت بهداشت قرا دهیم تا از سوختگی در کشور پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: مسوولیت دولت اسلامی این است که به این موارد توجه شود زیرا در غیر اینصورت هزینه های چند برابری برای دولت به همراه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: