واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

کلاهبرداری میلیونی از خانم وکیل

کلاهبردار تلفنی به شکار خانم وکیل رفت و به بهانه برنده شدن وی در سفر حج پول میلیونی به جیب زد.
تدبیر24: به گزارش صفحه شوک سایت ایران، آذر سال جاری خانم وکیل به اداره آگاهی تهران رفت و ادعا کرد در دام کلاهبرداری جوانی ناشناس گرفتار شده است.

با ادعاهای این زن، پرونده به دادسرای جرایم رایانه ای ارسال شد.

خانم وکیل وقتی روبه روی قاضی شادابی، دادیار شعبه دوم قرار گرفت، گفت: چندی پیش ناشناسی که خود را از کارکنان همراه اول معرفی می کرد با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت، در قرعه کشی برنده کمک هزینه سفر حج شده ام. از آنجایی که مرد ناشناس مشخصات کامل مرا داشت هیچ شکی نکردم و رند بودن خط تلفن هم دلیلی بر اعتماد بیشترم شد.

این زن فریب خورده ادامه داد: از شنیدن این خبر خیلی خوشحال شدم و هرگز تصور نمی کردم به دام یک کلاهبردار افتاده باشم. مرد ناشناس می گفت، باید سریعاً به یک عابربانک نزدیک بروم و برای سازمان اوقاف یکسری اطلاعات بانکی ارسال کنم چرا که برنامه رادیویی در حال اتمام است و باید سریعاً این کار را انجام دهم وقتی مقابل دستگاه خودپرداز رفتم هرچه را که از آن سوی خط می گفتند اجرا می کردم اما با اینکه گزینه فارسی را هم انتخاب کردم باز هم متوجه این کلاهبرداری نشدم.

«مرد آن سوی خط هم برای اطمینان بیشتر من می گفت نگران نباشم چرا که اگر حقه ای در کار بود مشخصاتش را نمی داد تا اطلاعات بانکی را ارسال کنم، من با سخنان مرد شیرین زبان خیالم آسوده شد و به ادامه کارها پرداختم و بی آن که متوجه شوم رمز دوم را فعال کردم.»

این خانم وکیل که هنوز شوکه بود، گفت: بار اول بدون اینکه بدانم مبلغ سه میلیون تومان به حساب وی واریز کردم در حالیکه گمان می کردم این عدد یک کد است و موقعی متوجه شدم که دیگر خیلی دیر شده بود.

با ادعاهای این وکیل جوان، مأموران تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی کلاهبرداران اینترنتی آغاز کردند.

تجسس های پلیسی نشان می داد حدود چهار میلیون از شش میلیون تومان خانم وکیل به حساب 11 زندانی واریز شده است.

بنابر این گزارش، با بدست آمدن این اطلاعات، تحقیقات قضایی و پلیسی برای ردیابی و شناسایی حساب اصلی و گردانندگان این کلاهبرداری ادامه دارد.

** هشدار قاضی
قاضی شادابی دادیار شعبه دوم دادسرای ویژه جرایم رایانه ای با توصیه به شهروندان گفت: مردم فریب چنین سخنانی را نخورند و در صورت دریافت پیام هایی مبنی بر برنده شدن ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهند و سپس اقدام کنند زیرا دیده می شود برخی زندانیان از طریق زندان و داشتن افرادی در بیرون به کمین ساده لوحان می نشینند و در فرصتی مناسب طعمه هایشان را شکار می کنند. بنابراین شهروندان مراقب این شیادان باشند و با علم و آگاهی برخورد کنند که دچار ضرر و زیان نشوند چرا که متأسفانه شاهد فریب خوردن افراد صاحب نفوذ و تحصیلکرده هم هستیم پس شهروندان دقت لازم را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: