واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان:

کانون وکلای کرمان ۱۵۰۰ عضو دارد

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: کانون وکلای دادگستری کرمان با ۳سال ونیم سال فعالیت ۱۵۰۰عضو دارد.
به گزارش تدبیر24 از کرمان ، محمد عارفی در مراسم روز وکیل و استقلال کانون وکلا در محل دفتر این کانون در کرمان ،اظهارکرد: از مجموع اعضای کانون وکلای دادگستری استان کرمان 450نفر ایثارگر و یا عضو خانواده شهدا هستند.
وی با بیان اینکه اعضای این کانون نیز عضوی از این جامعه به شمار می‌روند، گفت: باید وکلا را در کشورمان به رسمیت شناخته و استقلال وکلا را از دادگستری حفظ کنیم.
رئیس کانون وکلای استان کرمان افزود: برای انتخاب وکلا بر اساس قانون باید سه ماه زودتر، کمیسیون با حضور دو نماینده دستگاه قضا و دو نماینده از کانون وکلا، اعلام حضور کرده و بر اساس نیاز استان وکلا انتخاب شوند.
عارفی با اشاره به اینکه کانون  وکلا در سال31 13در ایران شکل گرفت، تصریح کرد:در ایران مسائل زیادی برای استقلال کانون وکلا به وجود آمد، اما در کشورهایی مثل پاکستان، عراق و مصر کانون وکلا  بر نظام سیاسی کشورهایشان تاثیرگذار است و در شان کشور ما با وجود تمدن چندین هزار ساله‌اش نیست که کانون وکلایش مستقل از سیستم قضایی نباشد.
وی با تاکید بر اینکه کانون وکلای ایران سابقه‌ای 70ساله دارد، خاطرنشان کرد:کانون وکلا، هم در آموزش و هم در بخش نظارت بر کار وکلا برنامه دارد و اینگونه نیست که کنار مدیر دفتر دادگستری آموزش دیده باشند .
رئیس کانون وکلای استان کرمان با اشاره به استفاده از اساتید برجسته حقوق در این دوره‌های آموزشی افزود:ما اعتقاد داریم وکیل باید مستقل باشد تا زمانی که برای دفاع از حقوق موکل به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند، قرار نباشد در دفاع از شخصی که هیچ اطلاعی از قوانین حقوقی ندارد، دچار مشکل شود.
عارفی خاطرنشان کرد:کانون وکلای کرمان در سه سال سابقه کار خود، ره صد ساله را پیموده است، درحالی که کانون‌هایی در کشور داریم که هنوز در خانه‌های اجاره‌ای به سر می‌برند و کمیسیون‌های 16گانه آنها نیز نیمه فعال است.
وی با بیان اینکه کانون وکلای کرمان در بحث کمیسیون آموزش از وجود اساتید و شخصیت‌های ملی استفاده کرده است، اظهار کرد: در تعامل با دادگستری، ریاست دادگستری استان از وضعیت این کانون اظهار رضایت کرده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در سال سوم فعالیت کانون، مجله سوم را به چاپ رساندیم که مجله‌ای کاملا علمی و حقوقی است.
عارفی از خرید چهار هزارمتر زمین در جاده هفت باغ کرمان برای استقرار کانون وکلا خبر داد و گفت: ساختمان اداری این کانون در حال ساخت است.
وی از دیدار با رئیس جمهور در قالب روسای کانون‌های دادگستری استان‌ها خبر داد و گفت:مسائل مهمی در این دیدار مطرح شد و حسن روحانی شخصا از کانون وکلا کشور اعلام حمایت کرده و اعلام کرد اجازه حذف لایحه استقلال کانون وکلا را نخواهد داد.
رئیس کانون وکلای استان کرمان اظهارکرد:یک وکیل در صورتی می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند که بداند از تامینات شغل قضایی برخوردار است و کسی او را در صورت دفاع از موکلی خاص، مورد تعقیب قرار نمی‌دهد.
عارفی تصریح کرد:همان طور که احتمال دارد لباس قاضی و طلبه را سرقت کنند، احتمال سوءاستفاده از حرفه وکالت نیز وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه در حقوق بین‌الملل، کشور ما وکلای زیادی ندارد، در نتیجه دادگاه لاهه در46رای به ضرر ایران کار کرده، تصریح کرد: اما نباید غافل بود که به طور مثال قاضی در انگلیس رای بر حذف تحریم از بانک صادرات و بانک ملت ایران داده  است.
رئیس کانون وکلای استان کرمان با تاکید بر اینکه وکلا باید قبل از حق الوکاله به مسئله حق مردم و دفاع از آنها توجه کنند، خاطرنشان کرد: همان گونه که بر آموزش و نظارت بر کار وکلا دقت نظر وجود دارد، در صورت تخلف نیز قاطعانه برخورد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: