واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۸

"پزشک خانواده"در فارس کلید خورد

اجرای طرح ˈپزشک خانواده شهریˈ در شهرستان فیروزآباد استان فارس، روز جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.
تدبیر24: این طرح در شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد با همکاری 22 پزشک عمومی و 14 پزشک متخصص این شهرستان به اجرا درآمد و با اجرای آن در مجموع 57 هزار نفر از جمعیت این شهرستان به عضویت این طرح درآمدند.

دو درمانگاه دولتی و یک درمانگاه خصوصی در اجرای طرح پزشک خانواده شهری فیروزآباد مشارکت دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دومین روز سفر خود به استان فارس در شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه فعالیت های متعددی برای ارتقاء سلامت مردم در سراسر کشور در دست اجراست، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یکی از این طرحها بود که البته ناقص اجرا شد به همین خاطر باید پس از آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات در جهت اجرای بهینه آن گام برداشت. 

دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ تاکید کرد: وزارت بهداشت به سمتی پیش می رود که تصدی گری خود را کاهش دهد و در این زمینه باید از توانمندی بخش خصوصی بدرستی استفاده شود.

وی گفت: سال آینده با توسعه طرح پزشک خانواده، از هر استان کشور، یک شهرستان این طرح را اجرا خواهد کرد.

وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان قائم(عج) فیروزآباد بازدید و با کارکنان این مرکز گفت و گو کرد. 

وزیر بهداشت در این بازدید از بخشهای مختلف این بیمارستان از جمله بخش مراقبت های ویژه، اتفاقات و اتاق عمل دیدن و از بیماران بستری عیادت کرد.

بیمارستان فیروزآباد در سال 1375 در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع و زیربنای 14هزار مترمربع، با 126 تخت به بهره برداری رسید.

این بیمارستان شامل بخشهای داخلی، جراحی مردان، جراحی زنان، کودکان ، NICU، ICU، CCU، اتفاقات و اسکرین، سوختگی، تالاسمی، دیالیز و زایشگاه است و متخصصانی از تمام حوزه های پزشکی به استثنای مغز و اعصاب و پوست در این بیمارستان مشغول ارائه خدمت هستند.

درمانگاه بیمارستان قائم(عج) شامل درمانگاه های تخصصی ارتوپدی، چشم، ارولوژی، زنان و زایمان، اعصاب و روان، داخلی، قلب وعروق، اطفال، جراحی عمومی وهمچنین بخش اسکرین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراحل بازدید وزیر بهداشت گفت: برای ساخت این بیمارستان 30 میلیارد ریال و برای تجهیز آن 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر ˈمحمد هادی ایمانیهˈ افزود: شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و در مجموع 128 هزار و 228 نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است که 70 هزار و 570 نفر از این تعداد شهری و مابقی روستایی و عشایری هستند.

شهرستان فیروزآباد در 120 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: