واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

بوشهر توانایی تولید سیمان حوزه خلیج فارس را دارد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: توسعه سیمان دشتستان در اولویت کاری ماست و بزرگترین کاری که در این زمینه دردست اجراست بالا بردن ظرفیت این استان برای توسعه صادرات سیمان است
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: توسعه سیمان دشتستان در اولویت کاری ماست و بزرگترین کاری که در این زمینه دردست اجراست بالا بردن ظرفیت این استان برای توسعه صادرات سیمان است.

عباس تابش افزود: نبود اسکله صادراتی یکی از مشکلات بزرگ صنایع و معادن استان بوشهر است که با توجه به این امر ایجاد پایانه صادراتی که از مصوبات دور دوم سفر استانی هیات دولت در سال 86 است در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در این زمینه بخش خصوصی کنسرسیومی تشکیل داده است که این پایانه در بندر بوشهر احداث شود و دولت نیز با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بانک صنعت و معدن یا توسعه صادرات و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این امر حامی احداث کننده خواهد بود.

تابش بیان کرد: با تحقق این مهم به زودی، ظرفیت عظیمی برای توسعه سیمان و سایر مواد معدنی استان بوشهر فراهم خواهد شد و در این میان شرکتهای سیمان دشتستان و مند دشتی بیشترین ذینفعان خواهند بود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز به اهمیت کارخانه سیمان دشتستان اشاره کرد و گفت: این کارخانه دارای ظرفیت بسیار بالا و تولیدات بسیار ارزشمندی است که بدون تردید با توسعه آن می توان گامی بزرگ در توسعه تولید ملی برداشت.

ابوالقاسم محمدزاده افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ توسعه بازار در منطقه عراق، عمان و قطر که نیاز به سیمان دارند توسعه سیمان دشتستان و ایجاد فضای مناسب صادرات این شرکت می‌تواند تامین کننده بازار این کشورها باشد.

محمدزاده بیان کرد: کشور عراق که پس از 30 سال تخریب نیاز به بازسازی داشته و پروژه‌های بسیار مهمی دارد یکی از بازارهای بزرگ منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: کشور عمان برای پروژه‌های تعریف شده بزرگی که دارد و قطر که برای آماده سازی فضاها و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی جام جهانی سال 2022 به 300 میلیون تن سیمان نیاز دارد می تواند از شرکت سیمان دشتستان تامین شود.

 مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان اضافه کرد: استان بوشهر به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای جنوبی خلیج فارس به ویژه این سه کشور و وجود معادن متعدد با توجه به واقع شدن در حاشیه انتهایی کوه‌های زاگرس جنوبی قابلیت تامین سیمان بازار کشورهای منطقه را دارد.

محمد زاده افزود: می طلبد در شهرستان دشتستان که از ذخایر معدنی زیادی برخوردار است صنایع معدنی از جمله سیمان، گچ و سایر مواد معدنی توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: ایجاد یک پایانه صادراتی مواد معدنی برای آسان سازی در صادرات و جلوگیری از فله فروشی کالاهای با ارزش افزوده و مواد معدنی به کشورهای همسایه اولین گام در توسعه صادرات این کالاهای با ارزش استان بوشهر است.

منبع:ایسنا

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: