واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۹۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
پس لرزه های آزادی متهم اصلی فساد مالی ترکیه:

واکنش تند مردم ترکیه به آزادی رضا ضراب

با این همه رضا ضراب همراه دو نفر از فرزندان وزرای سابق ترکیه آزاد شد و روزنامه حریت از اولین منابعی بود که این خبر را منتشر کرد.
تدبیر24: همانطور که گورسل تکین معاون حزب جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه اعلام کرده بود، رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان عملیات 17 دسامبر 2013 ترکیه دستگیر و به اتهام پولشویی و فساد مالی در زندان به سر می برد، آزاد شد.

البته او روز 25 فوریه را زمان آزادی تاجر ایرانی اعلام کرده بود که این زمان تغییر یافته و با چند روز فاصله اتفاق افتاد.
دولت اردوغان برای آزادی رضا ضراب زمینه سازی هایی همچون بیماری را فراهم آورد که شبکه تلویزیونی وابسته به جنبش گولن آن را اطلاع رسانی و تحلیل هایی که در این رابطه صورت گرفت همه دال بر بهانه هایی برای رهایی بود.
رسانه های ترکیه ادعای تاجر ایرانی را بهانه ای برای گریز از زندان دانسته و آن را مشکوک دانستند.
با این همه رضا ضراب همراه دو نفر از  فرزندان وزرای سابق ترکیه آزاد شد و روزنامه حریت از اولین منابعی بود که این خبر را منتشر کرد.
فرات آلکاچ، خبرنگار روزنامه حریت، این آزادی را یک آزادی پر از شبهه تحلیل کرد.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ولی بی توجه به ذهن پرسوال شهروندان که همانند بهانه بیماری رضا ضراب به دیده شک و ابهام به این ماجرا نگاه می کردند حرفی زد که واکنش های بسیاری را در این رابطه برانگیخت.

اردوغان: من می دانستم عدالت جایگاه خود را پیدا خواهد کرد

به گزارش روز نو،نخست وزیر اردوغان با اظهار این جمله آزادی رضا ضراب و دو نفر از فرزندان وزرای سابق را عادلانه دانسته و از اقدام خود مبنی بر آزادی متهم فساد بزرگ مالی در تاریخ ترکیه دفاع کرد.
او در ادامه طعنه ای به قضات دخیل در پرونده فساد مالی عملیات 17 دسامبر زد و سخنانی گفت که آنها را زیر سوال می برد.
نخست وزیر اردوغان گفت: متاسفانه برخی قضات هستند که اقدامات ناحق انجام داده و گامهای ناحق برمی دارند. اما در حال حاضر هرچند دیر حق به جایگاه خود رسید و عدالت برقرار شد و من آرزو دارم حق در جای خود قرار گیرد.
اردوغان ضمن دفاع از آزادی متهمان فساد بزرگ مالی و عادلانه جلوه دادن اقدام دادستان در آزادی آنها، اظهار امیدواری کرد این ماجرا آغاز اتفاقات خوب برای برخی زندانیان که جرایم سبک دارند و امکان آزادی آنها وجود دارد باشد و از آن به عنوان " تجلی حق " نام برد.

وکیل رضا ضراب به حریت چه گفت؟

شیدا ییلدیریم، وکیل رضا ضراب که گفته می شود بهانه بیماری از ترفندهای او برای آزادی رضا ضراب بوده در خصوص آزادی رضا ضراب به خبرنگار روزنامه حریت گفت: من در راه زندان متریس هستم. حکم آزادی رضا ضراب را قاضی اسلام چیچک از دادگاه شعبه 3 استانبول صادر کرده است و از این بابت خوشحالم.

واکنش های مردمی: کلاغ ها هم به این عدالت می خندند

به گزارش روز نویکی از شهروندان ترکیه به اسم عارف توتک به خبر آزادی رضا ضراب، تاجر ایرانی متهم به فساد مالی و اظهارات نخست وزیر اردوغان در خصوص حق و عدالت اینگونه واکنش نشان داد:آقای نخست وزیر کلاغ ها هم به این حق و عدالت شما می خندند.
یکی دیگر از شهروندان به اسم سلیم مرت، معتقد بود آزادی متهمان 17 دسامبر دور از انتظار نبود. آنچه باعث تعجب ملت ترک شد توجیه نخست وزیر از این اقدام به عنوان حق و عدالت بود.
شهروندی دیگر با طعنه به نخست وزیر اردوغان گفت: آری حق به جایگاه خود برگشت البته نه برای ما، بلکه برای شما.
برخی هم موضوع حبس افسران و ژنرال های ارتش ترکیه را در عملیات هایی که نخست وزیر ترتیب داده بود مطرح کرده و گفتند افرادی که یک عمر در ارتش ترکیه خدمت کرده بودند ناعادلانه انگ خوردند و به بهانه اقدام علیه امنیت ملی در زندان هستند حال آنکه افرادی که میلیون ها دلار دزدی کرده اند بی گناه شناخته شده و آزاد می شوند و عدالت مورد بحث اردوغان را عدالت سلیقه ای نامیدند.

رهبر حزب مخالف دولت: این پاسخ یک دزد بود

به گزارش روز نوکمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق در پارلمان ترکیه که از اظهارات نخست وزیر اردوغان برآشفته و توجیه آزادی متهمان از جایگاه حق را باعث تعجب می دانست در واکنش به اردوغان گفت در نهایت یک دزد این پاسخ را در توجیه اقدامش داده است.

رییس سندیکای قضات ترکیه: قاضی استعفا دهد

عمر فاروق امین آقا اوغلو رییس سندیکای قضات ترکیه نیز واکنش تندی به خبر آزادی متهمان عملیات 17 دسامبر نشان داده و گفت: قاضی ناعادلی که چنین حکمی داده باید استعفا دهد.

منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: