واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۹۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

مجلس مخالف نجفی نبود!

هنگام رای نمایندگان نیز نمی‌توان این ادعا را داشت که مجلس به ایشان رای اعتماد نداد. در واقع نجفی فقط 1 رای برای رسیدن به وزارت کم داشت و ممکن بود با یک تغییر بسیار کوچک . . .

تدبیر24 : پیشنهاد دکتر نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش با استقبال خوبی از سوی جامعه فرهنگیان کشور مواجه شد و بر اساس اطلاعات میدانی که همه ما داریم یکی از بهترین دوران آموزش و پرورش بعد از انقلاب، مربوط به زمانی بوده که آقای نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش خدمت می‌کرده است. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که این مسئله مربوط به سال‌ها پیش بوده که تا این‌ حد مرزبندی‌های سیاسی میان افراد پررنگ نبوده است اما به هر حال عملکرد ایشان در آن دوره در مجموع مثبت و قابل دفاع بوده است.

هنگام رای نمایندگان نیز نمی‌توان این ادعا را داشت که مجلس به ایشان رای اعتماد نداد. در واقع نجفی فقط 1 رای برای رسیدن به وزارت کم داشت و ممکن بود با یک تغییر بسیار کوچک بتواند رای اعتماد نمایندگان را بگیرد. می‌توان این تحلیل را در مورد دکتر نیلی منفرد و آقای سلطانی‌فر مطرح کرد که مجلس با معرفی این افراد برای وزارت مخالف بوده است اما نمی‌توان این تحلیل مخالفت مجلس را در مورد آقای نجفی به کار برد. در این چند روز برخی تحلیل‌ها درباره سیاسی بودن رای نمایندگان منتشر شده که بنده آنها را خیلی درست نمی‌دانم. در میان افرادی که به خاطر مسائل سیاسی و مسائل انتخابات 88 در مورد آنها بحث بود افرادی مثل مهندس زنگنه و مهندس آخوندی هم قرار داشتند که مجلس به هر دو نفر آنها رای اعتماد داد و این در حالی بود که در مورد این دو نفر شبهات بیشتری در مورد انتخابات سال 88 مطرح شده بود.

در مورد دکتر نجفی هم، همانطور که در بالا توضیح داده شد رای میلی‌متری نمی‌تواند به معنای مخالفت مجلس با دکتر نجفی تعبیر شود. این نشان می‌دهد رای مجلس به وزیران پیشنهادی سیاسی نبوده است و وزرایی که رای اعتماد نگرفته‌اند هم احتمالا در تبیین برنامه‌های خود در فراکسیون و سطح مجلس به نمایندگان موفق نبوده‌اند و مجلس هم به وظیفه قانونی خود عمل کرده است. در تاریخ رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه هم در دوره‌های مختلف این سابقه وجود داشته که هنگام معرفی کابینه دو، سه وزیر موفق به کسب رای اعتماد نشوند و این را نباید خیلی به مسائل سیاسی مربوط کرد. البته باید به این مسئله اشاره کرد که در تریبون مجلس در مخالفت با این وزیران مسائل سیاسی زیادی مطرح و این پیام به جامعه منتقل شد که وزیران معرفی شده به دلایل سیاسی از مجلس رای اعتماد نگرفته‌اند. اما باید به این نکته توجه کنیم که مجلس چند فرد جدا از هم نیستند و صرف اظهارات چند نماینده را نباید به عنوان نظر همه نمایندگان تلقی کرد.

 آنچه به آن مجلس می‌گوییم چیزی است که برآیند رای همه نمایندگان باشد اما ممکن است تلقی عمومی چیز دیگری باشد. مطالبی که در چند روز اخیر در تحلیل بعضی رسانه‌های اصولگرا از رای نمایندگان مجلس منتشر شده بود به نظر مطالب صحیح و مبتنی بر واقعیت نبود. باید نوع نگاه به مجلس را تغییر دهیم و همانطور که نگاه آقای روحانی به مجلس نگاهی توام با عطوفت و خوشبینی بود و در پیام خود از مجلس شورای اسلامی تشکر کردند، این نگاه باید به همه تسری یابد و به دنبال توزیع کینه نباشیم.

فعال سیاسی اصولگرا*

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
1
7
مجلس مخالف نبود اما کاسب هاي فتنه مخالف بودند!!!!
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیزمیشه بگید اونهاییکه به نجفی رای ندادند چرابه زنگنه ووزیراقتصاد وکاررای دادند.ضمناماکه نباید نیمخورده هوچیهای بازارسیاست رانشخوارکنیم.
ناشناس
| Puerto Rico
عزیزم اگه به زنگنه و .. رای نمیدادند حتما انتظار داشتین به هامانه و حسینی وزیر اقتصاد قبلی رای بدهند کار ناتمام منهدم کردن اقتصاد و نفت و ... راتمام کنند
اقا کاظم عزیز ما چرا به روحانی رای دادیم؟
برای اینکه به بهانه هایی که شما نشخوار می نامید هر متخصصی را پودر نکنند و باعث هزاران مشکل و اختلاسهای انچنانی نشوند
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
نه دوست محترم مردم بارایشان راه رانشان دادند.منظورم اینستکه مگرمخالفت باآقایان زنگنه وربیعی شدیدتراز وزیرورزش نبودولی آنهارای آوردندواونیاورد.مگرهمینهایی که به آقای نجفی رای ندادندهمانهایی نیستندکه حماسه 24مردادراآفریدندوبالاترین رای تاریخ رابه چندوزیرجناب روحانی دادند.چرادرآن رای بالاتمجیدشان میکنیم واینجا تحقیر.این خودخواهی نیست.اگرمابعضی کشورهارا بخاطراعمال سیاستهای دوگانه سرزنش میکنیم بهترنیست خودمان اینگونه نباشیم.ناشناس عزیز دستت رامیبوسم وبرایت آرزوی بهروزی دارم
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
0
سايت تدبير24
براي تو متاسفيم كه همچنين مطلبي را چاپ مي كني
تازه كار هستي چه ميشه كرد
گاهي اوقات يك كار كوچك وندانم كاري خسارت زيادي ببار مي آورد اگه مجلس مقصر نيست پس كيست؟ آرا از كجا آمد ؟
نظر شما: