واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۱۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰

با پول بیت‌المال می‌خواهند دولت را منفعل کنند

علی شکوری‌راد
تدبیر24: خود آقای روحانی نشان داده که کمتر تحت تاثیر سروصدای افراطیون قرار می‌گیرد. اما مدیران زیر مجموعه به دلیل فشار روحی‌ای که از جانب مجلس و برخی محافل خاص به آن‌ها وارد می‌شود، بعضا منفعل می‌شوند که این موضوع، موقعیت دولت را تضعیف می‌کند.

یکی از دلایلی که طی 8 سال یکه تازی اصولگرایان در مجلس و دولت، این شرایط بر سر کشور آمد، کمبود نخبگان در عرصه اجرایی بود. حال که دولت روحانی به درک این واقعیت برای برخی از سمت‌های اجرایی و هرچند رده پائین از مجربان امر که بعضا از اصلاح‌طلبان هستند استفاده می‌کند، اصولگرایان و خصوصا طیف افراطی‌شان آن را بر نمی‌تابند و جنجال رسانه‌ای برپا می‌کنند. فتنه هم که در هر برهه ای کارکرد بخصوصی برای اقتدارگرایان دارد، در این مواقع به کلمه رمزی بدل می‌شود که بتوانند اصلاح‌طلبان را مجددا خانه‌نشین کنند و در دولت برآمده از اصلاحات هم خودشان پست‌ها را اشغال کنند. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با علی شکوری‌راد، نماینده پیشین مجلس انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

علی شکوری راد در این رابطه گفت: جناح راست پس از دوره اصلاحات به اهمیت رسانه پی برد و در طی ۸ سال گذشته که امکانات مادی فراوانی را صرف ایجاد و تقویت رسانه‌هایش کرد. اقتدارگرایان در این مدت تعداد زیادی رسانه‌های گوناگون را برای خود دست و پا کردند و وظیفه کوبیدن رقیب و ایجاد سر و صدا در مواقع لزوم را برایشان تعریف کردند. 

وی افزود: در حقیقت این رسانه‌ها در بیشتر مواقع تنها مشغول رونوشت برداشتن از اخبار یکدیگر بوده و سعی می‌کنند تا این اخبار را در بوق و کرنا کنند. سر و صدا کردن آن‌ها هم بیشتر مربوط به همین تعدد رسانه‌هایشان است.

می‌خواهند جرات را از دولت بگیرند

این فعال اصلاح‌طلب به «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» گفت: هدف جریان راست در استفاده از این روش‌های غیراخلاقی، جلوگیری از قرارگیری اصلاح‌طلبان پیروز در انتخابات گذشته، در مصادر امور است. آن‌ها به وسیله رسانه‌هایی که با پول بیت‌المال راه اندازی کرده‌اند، در پی منفعل کردن دولت هستند تا دولت نتواند برنامه‌های خود را به اجرا درآورد. به بیان دیگر این رسانه‌ها به جای آنکه یک کار حرفه‌ای صادقانه انجام دهند، کاری جز جریان سازی و موج سازی از دستشان بر نمی‌آید. به نظر می‌رسد که این کار‌ها را برای تحت تاثیر قرار دادن دولت انجام می‌دهند تا دولت جرات و جسارت انجام کاری را نداشته باشد. 

جنگ نرم علیه دولت و اصلاح‌طلبان

این نماینده مجلس ششم گفت: علاوه بر تعداد زیاد ایستگاه‌های رادیویی و تلوزیونی که مربوط به صداوسیما است و عملا در اختیار تندرو‌ها قرار دارد، این رسانه‌های نیم‌بند و غیر رسمی هم نقش پشتیبان را بازی می‌کنند؛ به طوری که بسیاری از شایعات و اخبار کذب از همین رسانه‌های نیم‌بند نشات می‌گیرند و به تدریج در رسانه‌های رسمی تکرار می‌شوند. بنابراین می‌توان این موضوع را به عنوان نوعی جنگ نرم قلمداد کرد که دولت هم به هیچ وجه نباید تحت تاثیر آن قرار بگیرد.

وی اشاره کرد: اصلاح‌طلبان هم علاوه بر آگاهی نسبت به این شگرد‌ها، باید واکنش به موقعی نسبت به این شایعات و جوسازی‌های رسانه‌ای نشان بدهند.

دولت تحت تاثیر تبلیغات قرار نگیرد

شکوری راد ادامه داد: دولت تا حدودی ممکن است، نسبت به جار و جنجال افراطیون منفعل شود که البته این موضوع به قدرت روحی مدیرانی که بر سر کار هستند، بستگی دارد. خود آقای روحانی نشان داده که کمتر تحت تاثیر سروصدای افراطیون قرار می‌گیرد. اما مدیران زیر مجموعه به دلیل فشار روحی‌ای که از جانب مجلس و برخی محافل خاص به آن‌ها وارد می‌شود، بعضا منفعل می‌شوند که این موضوع، موقعیت دولت را تضعیف می‌کند. 


وی در پایان گفت: آقای روحانی باید جلساتی را برای مدیران خود برگزار کرده و به آن‌ها گوشزد کند که تحت تاثیر تبلیغات و جنجال‌های متعدد رسانه‌های افراطیون قرار نگیرند


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: