واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۱۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹

اوکراین محور تماس اوباما با مرکل

یک مقام بلندپایه کاخ سفید روز یکشنبه گفت که رییس جمهور آمریکا تلفنی با آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره تحولات اوکراین گفتگو کرد.
تدبیر24: در این تماس که روز یکشنبه انجام شد، باراک اوباما عملیات نظامی روسیه در اوکراین را کاملا غیرقانونی توصیف کرد.

روز شنبه نیز رییس جمهور آمریکا در دو تماس تلفنی جداگانه با رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر کانادا از دخالت روسیه در اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

بنا به اعلام کاخ سفید هر دو رهبر با رییس جمهور آمریکا اتفاق نظر داشتند که حفظ استقلال و تمامیت ارضی اوکراین بسیار اهیت داشته و باید مورد احترام قرار گیرد.

کاخ سفید افزود: در این تماس ها درباره دخالت روسیه در اوکراین عمیقا ابراز نگرانی شده و بر ضرورت اتحاد جامعه بین المللی برای حفظ یکپارچگی اوکراین تاکید شد.

باراک اوباما همچنین روز شنبه در یک گفتگوی تلفنی طولانی با ولادیمیر پوتین، مسکو را به دلیل ارسال نیروی نظامی به اوکراین متهم به نقض آشکار قوانین بین المللی کرد و خواستار کاهش تنش ها بر سر اوکراین شد.

در این تماس تلفنی که 90 دقیقه به طول انجامید، اوباما عمیقا از وضعیت اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت ارسال نیروی نظامی توسط روسیه به اوکراین نقض آشکار قانون بین المللی است.

بنا به اعلام کاخ سفید، رییس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی به همتای روسی خود هشدار داده است که با انزوای سیاسی و اقتصادی روبرو خواهد شد و از وی خواست فوری دستور عقب نشینی نیروهای روسیه را از اوکراین صادر کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: