واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
رئیس جمهور درحاشیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری

امکان توافق نهایی هسته ای در 6 ماه اول وجود دارد/دولت از خط قرمزها عبور نخواهد کرد/اقتصاد مقاومتی جهت دهنده اقتصاد ایران است

چنانچه طرف مقابل در مذاکرات هسته ای، حسن نیت و اراده سیاسی خود را در عمل نشان دهد، حتی ممکن است در 6 ماه اول به توافق نهایی دست یابیم.
تدبیر24: رییس جمهوری با تاکید بر این که دولت در هیچ شرایطی از خط قرمزها عبور نخواهد کرد، گفت: چنانچه طرف مقابل در مذاکرات هسته ای، حسن نیت و اراده سیاسی خود را در عمل نشان دهد، حتی ممکن است در 6 ماه اول به توافق نهایی دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز سه شنبه در حاشیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود:در موضوع هسته ای تاکنون راه حل مذاکره و تفاهم پیروز و موفق بوده است و ادامه آن هم به نظر ما موفق خواهد بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: البته قدم بعدی بسیار پیچیده و سخت است، ولی ما به قدرت مذاکره کنندگان ایران اطمینان داریم و همه دنیا نیز باید به حُسن نیت ایران برای حل مساله اطمینان داشته باشد.

وی، موضوع هسته ای ایران را از محورهای مورد بحث در مراسم افتتاحیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و گفت: در موضوع هسته ای ایران نباید هیچ گونه نگرانی در کشور در این باره وجود داشته باشد چرا که به هیچ عنوان و شرایطی دولت از خط قرمزها عبور نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای حقوق مردم محفوظ می ماند همانطور که در توافق کوتاه مدت 6 ماهه نیز به صراحت آمده است، طرف مقابل نیز گفته است، مثلاً در فردو یا نطنز غنی سازی در این سطح باشد.

رییس جمهوری تصریح کرد: روشن است که با این گفته غنی سازی را پذیرفته اند اما بحث در این است که در یک دوره ای، سطح و حد غنی سازی ما به تعبیر آنها به گونه ای باشد که بیشتر اعتماد آفرین باشد.

روحانی همچنین گفت: در کنار تثبیت حقوق ملت ایران، ظلم هایی که به مردم روا شده و تحریم ها که ناروا و غلط بوده و به زندگی مردم فشار وارد کرده است همه باید برطرف شود.

وی یادآور شد: برخی از این تحریم ها از طریق شورای امنیت سازمان ملل، بخش بزرگی از طریق دولت و کنگره آمریکا و بخشی نیز از طریق اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده است.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در قدم نهایی هم تحریم ها برداشته شود و هم حقوق هسته ای ایران محفوظ بماند.

روحانی افزود: ما به غنی سازی در چارچوبی که اعتمادآفرین باشد، ادامه می دهیم، این بدان معنا است که بهانه ها را از دست دیگران سلب کنیم و آنها نتوانند در سایه آن بهانه ها، افکار عمومی و مجامع عمومی، حقوقی و سیاسی را تحریک کنند و بخواهند علیه ملت ایران اقدامی انجام دهند.

وی تصریح کرد: من به آینده این حرکت امیدوارم البته در مذاکرات سیاسی کسی نمی تواند بگوید پایان آن چه خواهد بود اما ما در قدم اول موفق بودیم، این موفقیت را نه اینکه ما بگوییم بلکه همه دنیا می گویند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این که آمریکایی ها مطالبی می گویند به خاطر فشار افکار عمومی خودشان، تندروها و صهیونیست ها است و البته کشورهایی نیز هستند که در این داستان به آمریکایی ها فشار می آورند.

روحانی یادآور شد: پیدا است که گفته های آمریکایی ها و صهیونیست ها با واقعیات بسیار فاصله دارد.

وی افزود: ما نیز باید به افکار عمومی دنیا و نظرهای عمومی همه کشورها بنگریم چرا که غیر از صهیونیست ها و برخی مقامات آمریکایی که حرف هایی می زنند که با واقعیت فاصله دارد، سراسر دنیا از جمله اروپا، چین، سایرکشورها در آسیا و آفریقا سخن از موفقیت ایران می گویند و معتقدند در این صحنه تهران در برابر فشارهای غلط موفق بود.

وی با بیان این که عده ای می گفتند تحریم و فشار راه حل مساله هسته ای ایران است اما ما مذاکره را راه حل می دانستیم، اظهارداشت: در موضوع هسته ای تاکنون راه حل مذاکره و تفاهم پیروز و موفق بوده است و ادامه آن هم به نظر ما موفق خواهد بود.

روحانی ادامه داد: البته قدم بعدی بسیار پیچیده و سخت است، ولی ما به قدرت مذاکره کنندگان ایرانی اطمینان داریم و همه دنیا نیز باید به حسن نیت ایران برای حل مساله اطمینان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل ما هم در حل مساله حسن نیت و اراده سیاسی را در عمل نشان دهد، معتقدم در زمان کوتاه حتی ممکن است در 6 ماه اول بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

**اقتصاد مقاومتی جهت دهنده اقتصاد ایران در سال های آینده

رییس قوه مجریه همچنین اقتصاد مقاومتی را از دیگر مباحث مطرح شده در این اجلاس عنوان کرد و افزود: در چهارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید حرکت و تلاش جدیدی را آغاز کنیم.

روحانی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی پایه های اقتصاد کشور را آن چنان قوی می کند که در شرایط مختلف، کشور بتواند راه خود را ادامه دهد و بدخواهان نتوانند معضل و مشکلی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی جهت دهنده اقتصاد ایران در سال های آینده خواهد بود.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اجلاس مجلس خبرگان رهبری همواره اجلاس مبارکی است که در آن جمعی از علما، بزرگان ، فرهیختگان و نمایندگان مختلف کشور از استان ها حضور و نظراتی درباره مسایل اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی دارند.

روحانی تصریح کرد: دولت نیز بر همین اساس این اجلاس را مغتنم می شمارد تا نظرات را بشنود و در برخی موارد که باید اصلاحات و تأکیدات انجام شود آن را پیگیری کند.

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز به ریاست آیت الله «محمد رضا مهدوی کنی» در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

این اجلاس تا عصر فردا (چهارشنبه ) ادامه خواهد یافت.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
0
سلام، متشکرم
متشکرم که نمیگذارید قولها در حد حرف باقی بماند، زیرا زعمل کار برآید به سخندانی نیست .
عالم محضر خداست در محضر خدا رعایت کن تا رعایتت کند
آرزومند آرزوهایتان (سلامتی و سربلندی نام آوران، نان آوران، مردان غیرتمند و زنان پاکدامن سرزمین عزیزمان ایران)
نظر شما: