واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
نیمه اسفند هم گذشت

مدت سربازی افزایش می یابد؟

در حال حاضر طول مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی و عملیاتی 18 ماه، مناطق محروم و بد آب وهوا 19 ماه ، سایر مناطق نیروهای مسلح 21 ماه و دستگاه های دولتی 24 ماه است

تدبیر24 : امروز پانزدهم اسفند ماه است و آنطور که مسئولان وظیفه عمومی گفته اند ، بناست از این تاریخ تا پایان اسفند ماه تصمیمی قطعی درباره طول مدت خدمت سربازی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار تدبیر 24 طول مدت خدمت سربازی در کشورمان همواره محل بحث و مناقشه بوده و برخی طول آن را مناسب دانسته و برخی دیگر نیز معتقدند در شرایط صلح چنین زمانی طولانیست و سبب ایجاد وقفه در زندگی پسران و مردان ایرانی می شود.
در حال حاضر طول مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی و عملیاتی 18 ماه، مناطق محروم و بد آب وهوا 19 ماه ، سایر مناطق نیروهای مسلح 21 ماه و دستگاه های دولتی 24 ماه است و این در حالیست که چندی پیش شایعاتی درباره افزایش طول مدت سربازی و همچنین حذف کسر خدمت ها و ... مطرح شده بود ، موضوعی که ستادکل نیروهای مسلح نیز تصمیم گیری درباره آن را به نیمه دوم اسفند ارجاع داد.
سردار موسی کمالی ، جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح چندی پیش دراین باره به پلیس گفت: در خصوص افزایش مدت خدمت سربازی، ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به میزان موالید ذکور، تامین نیروی انسانی نیروهای مسلح و ارزیابی بکارگیری صحیح سربازان، تصمیم نهایی را در نیمه دوم اسفند ماه خواهد گرفت.
همچنین پیش از این در اواخر بهمن ماه ، امیر محمد حسن باقری معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگو با فارس در مورد احتمال افزایش مدت خدمت وظیفه عمومی برای سال آینده، گفت: در آخرین قانون وظیفه عمومی که در سال 91 اجرایی شد، خدمت سربازی 24 ماه است که هم اکنون نیز تغییری نکرده است و بر اساس اختیار ستاد کل و بر حسب نیاز و ضرورت مدت سربازی می تواند همان 24 ماه یا کمتر باشد.
به گفته باقری برای سال آینده نیز همین قانون 24 ماه که مصوب سال 1390 است، اجرایی خواهد شد.
اظهارات باقری گرچه به نوعی افزایش طول مدت سربازی به بیش از 24 ماه را تکذیب کرد، اما آنچه که همچنان منتظر تایید است ، احتمال افزایش مدت سربازی برای اغلب سربازان از 21 ماه به 24 ماه است و بر این اساس به نظر می رسد ظرف امروز یا حداکثر چند روز آینده تصمیم گیری در این خصوص انجام شده و مدت زمان قطعی خدمت سربازی در سال آینده رسماً اعلام شود که با توجه به شواهد موجود و اظهارات مطرح شده از سوی مسئولان به نظر می رسد طول مدت سربازی افزایش چندانی نداشته باشد و تنها ممکن است تعدادی از سهمیه امریه ها و تمام یا بخشی از کسرخدمت ها حذف شود به ویژه اینکه قانون خدمت وظیفه عمومی اجازه افزایش طول سربازی به بیش از 24 ماه را نیز نداده است

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: