واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۱۸۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
سهم بانوان ورزشکار در رسانه ملی

چشمان مردان ایرانی ... است؟ یا پوشش زنان ما ... ؟ یا رسانه ملی ما ... ؟

چه مجوزی سبب می شود که در داخل کشور امکان تماشای مسابقه این افراد وجود نداشته باشد اما مردان کشورهای خارجی آن را تماشا کنند؟ آیا مسئولان رسانه ملی مردان سرزمین خود را موجوداتی متفاوت از دیگر مردان جهان می دانند و پوشیدگی لباس برای زنان ورزشکار را قبول ندارند؟

تدبیر24 : "حقوق زنان و صلح بین‌المللی" نامیست که از سال 1977 از سوی سازمان ملل برای هشتمین روز از ماه مارس انتخاب شده و بناست در این روز مردم سراسر جهان برای برابری میان زنان و مردان و رفع تبعیض های جنسیتی تلاش کنند، یک روز پس از روز جهانی زن به جایگاه بانوان ورزشکار ایرانی در رسانه ملی پرداخته ایم.

به گزارش تدبیر24 ، رسانه ملی ، سالهاست که علاوه بر پخش بازی های لیگ برتر فوتبال ایران و برخی دیگر از مسابقات ورزشی ، امتیاز پخش مسابقات فوتبال لیگ های اروپایی را هم خریداری کرده و عمده آن ها را به شکل مستقیم به روی آنتن فرستاده است.

در میان برنامه هایی ورزشی پخش شده از سیمای جمهوری اسلامی مردان بیش از 99 درصد آنتن را به خود اختصاص داده و در واقع اگر خبری هم از ورزش زنان به گوش می رسید عمده آن تنها مربوط به بخش خبرهای کوتاه اخبار ورزشی می شد و ورزشکاران همجنس با نیمی از جمعیت کشور حتی امکان مطرح شدن در رسانه ملی را نیز نداشتند.

این وضعیت ادامه داشت تا شبکه ای به نام ورزش در رسانه ملی افتتاح شد، با راه اندازی این شبکه کمترین امید ایجاد شده در بانوان کشور این بود تا با استفاده از این فضا امکان طرح نام خود را داشته باشند اما دیری نگذشت که شبکه ورزش نیز نشان داد که خوش خدمتی رسانه ملی برای فوتبالیست های اروپایی و دوندگان آفریقایی و ... را نمایش می دهد و زنان ورزشکار ایرانی سهم چندانی از آن ندارند!

روز جهانی زن بهانه ای شد تا چند پرسش پیرامون پخش مسابقات ورزشی بانوان از مسئولان رسانه ملی طرح شود.

نخست اینکه چرا آنتن رسانه ملی و حداقل شبکه ورزش به پخش مسابقات ورزشی بانوان ایرانی (مسابقاتی که بانوان با لباسی پوشیده در آن حضور دارند نظیر شمشیربازی ، تیروکمان ، فوتبال و ...)در داخل کشور یا مسابقات میان بانوان کشورهای اسلامی اختصاص نمی یابد؟

عدم معرفی این افراد در رسانه ملی نیز موضوع دیگریست که در اغلب موارد بخش های خبری تنها به اعلام نام آنان بسنده کرده و حتی تصویری از آنان نیز منتشر نمی شود ؟ مگر غیر از این است که بانوان ایرانی در شرایط ورزشی نابرابر موفق به کسب رتبه در مسابقات ملی و جهانی شده اند و برای آن زحمات زیادی کشیده اند؟

در شرایطی که بانوان اجازه حضور در ورزشگاه ها و امکان تماشای مسابقاتی نظیر فوتبال و ... را ندارند، آیا سانسور آنان در رسانه ملی معنایی جز تبعیض در حق زنان ورزشکار و سرکوب استعدادهای ورزشی بانوان ایرانی ندارد؟

همچنین جای پاسخ این پرسش در اذهان عمده مخاطبان وجود دارد که در شرایطی که لباس بانوان ایرانی پوشیده و دارای فاکتورهای اسلامیست، چه مجوزی سبب می شود که در داخل کشور امکان تماشای مسابقه این افراد وجود نداشته باشد اما مردان کشورهای خارجی و ... آن را تماشا کنند؟؟ آیا مسئولان رسانه ملی مردان سرزمین خود را موجوداتی متفاوت از دیگر مردان جهان می دانند و پوشیدگی لباس برای زنان ورزشکار را قبول ندارند؟

علاوه بر پخش صوت فحش های ناموسی تماشاگران استادیوم ها که رسانه ملی مدعیست امکان سانسورش را ندارد، آیا برخی گاف های صدا و سیما در پخش مسابقات ورزشی تاثیر بیشتری بر فضای جامعه دارد یا پخش مسابقه بانوان ایرانی ؟!

گرچه ممکن است در پاسخ به این پرسش ها مواردی به عنوان بهانه ای برای پاسخ دهی مطرح شود اما بد نیست مسئولان رسانه ملی به این موضوع نیز توجه کنند که با این اقدام نیمی از جمعیت کشور انگیزه خود برای حضور در میادین جهانی ورزشی را کم رنگ خواهند دید و در شرایطی که جمهوری اسلامی نیازمند حضور قدرتمند بانوان مسلمان در مسابقات ورزشی است عملا با این اقدام فضا برای غلبه بر تبلیغ های مسموم غرب علیه کشورمان مسدود می شود و جهان اسلام از فرصت تبلیغ پوشش اسلامی در مسابقات محروم می ماند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
17
5
شما خودشو ناراحت نکن
باز چه بازی سیاسی ای توی فکرتون هست؟
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
3
8
سلام، متاسفانه چشمان ... مشکل داره
چشم و دل مردان ایرانی .....
دقیقا چون ..مشکل دارن برای حفظ ..در برابر چشم ..دیگرانی مثل ..ساده ترین راهکار را انتخاب و از کار ..و ..ممانعت بعمل میاورند
عالم محضر خداست در محضر خدا اگر میخواهی به دختر و زنت نگاه بدی نکنند تو نیز باید این اصل را رعایت کنی اگر تو ای مرد ای پسر به ناموس دیگران احترام بگذاری مطمئن باش به ناموس تو نیز احترام میگذارند در محضر خدا رعایت کن تا رعایتت کند
درونت را اصلاح کن تا برونت نیز اصلاح شود
پاسخ ها
قباد
| Iran (Islamic Republic of)
هم وطن خوبم ناهید خانم. اگر کنکاش کمی در اطرافت (نه تا نوک دماغت) داشته باشی میبینی همین جوانان با چشمانی بینا و دلی صاف در دیگر نقاط دنیا نا ممکن ها را ممکن میکنند . در عین سلامت همراه با دیگر افراد غیر ایرانی در صنعت < ورزش < پزشکی ، هوا و فضا ، علم روز و .. پیش میروند ولی در ایران همین ها به قول شما چشم ناپاک هستند. شرورند، دزدند، ول هستند و...
فکر میکنید علت آن چیست . کمی مطالعه کنید و واقع بینانه نظر دهید.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
3
آقا مگه ما خار داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
:))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
لابد داریم که حضرت ضرغامی نمیتونه بپذیره.البته مردای سایر نقاط جهان فقط بی خار هستن!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
9
4
باید به مجتهد رجوع کرد ظاهراً تبلیغ اینجور کارها برای زنان ، مناسب نیست.ببین 24 شما همیشه با مجتهد و فتوا و احکام دین مشکل داری ?
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America
تبلیغ کدوم جور کارها ؟؟ورزش کردن ؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
2
6
گزارش بسيار عالي بود؛ جامعه ايراني همواره در صدد ... بوده و با پيشرفت و نمايش زنها در سراسر دنيا ...داره.
در حاليكه در تمام دنيا استعداد ايراني قابل تحسينه.
به اميد روزي كه زنان ايراني هم ازادانه در مسابقات شركت كنند بدون هيچ چشم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ما که نفهمیدیم این بنده خدا چی گفت؟ بابا همه جا سانسور. تدبیر هم سانسور؟ خب بذارید حرفشون و بزنن مردم. به نظر نمیاد حرفای این خانم بدتر از کلماتی باشه که حدادیان بالای منبر و تو مجلس عزای اهل بیت استفاده میکنه. تدبیر! قرار نشد توام سانسورچی باشی. آدم تو این مملکت به چی دلش و خوش کنه؟
پورجم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
4
4
ای باباصداوسیمای میلی،میلی به پخش خیلی چیزهانداره وفقط دنبال راضی نگهداشتن... مردمه،بی خیال خداشبکه ... رو ازمون نگیره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
6
2
سایت افراطگرای تدبیر 24 و از حامیان واقعی سعید جلیلی....!!!!

حلالت نمیکنم اگه منتشر نکنی
مروارید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
3
3
یه جوری صحبت میکنید انگار به خدا اعتقاد ندارید بحث چشم و پوشش به کنار سری به قرآن بزنید تا راه را نشان دهد البته اگر به اسلام پایبندیم سوره احزاب آیه 59
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
2
کاری به این مطلب ندارم ولی خدا وکیلی بینی و بین الله جز اینه که مردهای کشورمون شبیه به همساییه های عزیز هستن و چشم چرونی توشون بیداد میکنه .هزیترین مردها رو ما داریم متاسفانه.
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
0
من متاهل میگم امان از دختران و زنان زیبا و کم حجاب که دل جوانان ومردان را خون میکنند!
نظر شما: