واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
حمیدرضا جلایی‌پور فعال سیاسی و مطبوعاتی

آنچه از نان شب واجب‌تر است

جامعه برای ادامه حیات و برای حل معضلات خود به این آزادی نیاز دارد و در اصطلاح از نان شب برای آن واجب‌تر فراهم کردن فضا برای نقد و بررسی است که این فضا با آزادی بیان تامین می‌شود. . .
تدبیر24: رئیس‌جمهور در سخنرانی خود که در اختتامیه جشنواره مطبوعات انجام شد، مسائل بسیار مهمی را بیان کردند. به واقع برخی رسانه‌ها در یک دژ پولادین هستند و به هرکسی که بخواهند می‌توانند انگ بزنند و جالب اینکه هیچ فرد یا نهادی هم به آنها کاری ندارد. پاره‌ای از رسانه‌ها هم هستند که حداقلی از پیشه حرفه‌ای و مطبوعاتی‌شان را انجام می‌دهند ولی با محدودیت‌هایی نیز مواجهند.

یکی از میراث‌های به جا مانده از دولت‌های نهم و دهم رشد فزاینده خودسانسوری در میان روزنامه‌نگاران و روزنامه‌هاست و همین که آقای روحانی این واقع‌بینی را دارند، به نظر من شایسته توجه و تقدیر است. باتوجه به آنکه امروز آزادی بیان در تمام جوامع اصلی لایتغیر است باید اذعان داشت زمانی، افراد از منظر حقوق در مورد آزادی بیان صحبت می‌کنند چرا که هر فردی حقوقی دارد که یکی از آن حقوق، حق بیان افکار و اندیشه‌های فرد است و زمانی این آزادی بیان از منظر ارزش‌ها مطرح می‌شود چراکه این آزادی بیان از ارزش‌های مهم در میان همه کشورها و جوامع است.

در حال حاضر بحث آزادی بیان در جوامع کنونی از جمله جامعه ما که با مشکلاتی روبه‌روست می‌تواند نسخه حل مشکلات باشد چرا که اگر آزادی بیان نباشد و اگر یک عرصه عمومی نقد و بررسی نباشد نمی‌توان مشکلات جامعه را تشخیص داد و همه مشکلات را که کارشناسان و ارکان دولت به تنهایی نمی‌توانند تشخیص بدهند و حل و فصل کنند و جامعه برای ادامه حیات و برای حل معضلات خود به این آزادی نیاز دارد و در اصطلاح از نان شب برای آن واجب‌تر فراهم کردن فضا برای نقد و بررسی است که این فضا با آزادی بیان تامین می‌شود.

بنابراین، این جای بسی شادمانی دارد که رئیس‌جمهور بر این مساله تاکید می‌کند. اگر جامعه در این راستا حرکت کند راحت‌تر می‌تواند با مشکلات و معضلات خود روبه‌رو شود و آن را حل کند. درمورد بحثی که آقای روحانی در مورد وجود تنگ نظری‌ها بیان کردند هم باید اذعان داشت برخی رسانه‌ها که موجودند و به قول آقای روحانی در دژ پولادین هستند چندان اعتقادی به روزنامه ندارند و روزنامه را تنها وسیله‌ای برای تبلیغ یکسری کلیشه‌ها می‌دانند و غیر از آن چیز دیگری را تحمل نمی‌کنند. بنابراین زمانی که چنین نگرشی حاکم شود مانند دوران گذشته یک اختلال ارتباطاتی در جامعه میان مدیران جامعه و بدنه آن ایجاد می‌شود.

در این حالت کشور به سمت یک توسعه همه‌جانبه پیش نخواهد رفت. با توجه به روی کارآمدن آقای روحانی امیدواریم شرایط بهتر شود و این خواسته‌ای بوده که مردم ایران در 24خرداد بر آن پای فشردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
سلام، اما اشتباه نکن
شکم خالی نمیتواند
بهتر است واقع بینی را بر تمام اعمالمان حاکم کنیم و حرف ..... نزنیم
عالم محضر خداست در محضر خدا لزوما عدالت مساوات نیست
نظر شما: