واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۰۲۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
سعيد ليلاز تحليلگر مسائل سياسي

سخنراني روحاني فراتر از انتظار بود

اين تازه اول راه است و دولت اما اصلاحات عميق تري را در پيش دارد كه اگر به مرحله اجرايي شدن برسد مقاومت هاي مخالفان دولتش شديدتر و تندتر خواهد شد . . .


تدبیر24: حرف هاي روز شنبه رييس جمهوري در جمع اصحاب رسانه، سخناني پخته و در نهايت سنجيدگي بود. در واقع سخنان روحاني در اختتاميه بيستمين جشنواره مطبوعات بسيار فراتر از انتظار حاميان و هوادارانش بود.

روحاني در اين جشنواره سخناني را گفت وانتظاري براي شنيدن آن در ماه هاي ابتدايي روي كار آمدن دولت تدبير و اميد وجود نداشت به همين دليل رييس جمهور نشان داد در برابر گروهي تندرو و كوچك كه فقط صداي بلندي دارند نه مي ترسد و نه عقب نشيني مي كند.
روحاني نشان داد كه در اين هفت ماهه گذشته از عمر دولت يازدهم از سروصداي تندروها و حمله ها و هجمه هايشان هيچ واهمه يي ندارد.

اما در تحليل واكنش منفي تندروها به سخنان بسيار سنجيده رييس جمهوري واقعا نمي دانم چه بايد گفت كه تاكنون بيش از هزار بار تكرار نشده باشد و يا دست كم من شخصا به آن اشاره يي نكرده باشم.در زماني كه فضاي عمومي كسب و كار در مسير خودش افتاده است همه گروه ها براي رقابت درست و سالم آماده مي شوند. در روزهايي كه موانع بين المللي بر سر راه ديپلماسي ايران يكي پس از ديگري برداشته مي شوند واقعا اين دست موضع گيري ها جاي سوال دارد، هرچند كه پاسخ چرايي آن بسيار روشن و ساده است.

اين روزها گروه ها و طيف ها و جريان هايي فعال شده اند و به اقدامات كوچك و بزرگ دولت خرده مي گيرند كه طي هشت سال گذشت سكوت همراه با رضايتي را چاشني اقدامات هنجارشكنانه دولت احمدي نژاد كرده بودند.

آنهايي كه در خردادماه سال 82 به خاطر تورم 17 درصدي دولت اصلاحات بيانيه هاي شديداللحني مي نوشتند و تورم 17 درصدي را كمرشكن مي دانستند در دولت بعدي وقتي در دي ماه 87 نرخ تورم به 30 درصد رسيد و سپس در مردادماه 92 به 45 درصد افزايش يافت كوچك ترين واكنشي از خود نشان ندادند. آنها نه تنها كاستي هاي اقتصادي دولت هم فكرشان را نمي ديدند بلكه زماني هم كه در عرصه فرهنگي شاهد انواع و اقسام هنجارشكني ها هم بوديم كوچك ترين نقدي را مطرح نمي كردند اما اين روزها به خاطر عزل يك رييس دانشگاه كه بابت آن بايد تمام جامعه دانشگاهي قدردان حسن روحاني باشند، حاضر به ديدار وزير علوم و تحقيقات نمي شوند. در دولت قبل متاسفانه ما شاهد انواع و اقسام اقدامات ساختارشكنانه بوديم ولي همين هايي كه اين روزها نقاد و دلسوز نظام شده اند در برابر اين ناهنجاري ها سكوت مي كردند و بعضا رضايت هم داشتند.

اين نشان مي دهد كه مسير و شيوه مديريتي روحاني مواضع و منافع آنها را به خطر انداخته است كه اينچنين در مقابل مسير رو به شكوفايي دولت اعتدال موضع مي گيرند.
همان طور كه حسن روحاني اشاره كرد، اين تازه اول راه است و دولت اما اصلاحات عميق تري را در پيش دارد كه اگر به مرحله اجرايي شدن برسد مقاومت هاي مخالفان دولتش شديدتر و تندتر خواهد شد.

روحاني از مقاومت ها و اهانت هاي اين گروه نمي ترسد و هراسي هم ندارد چرا كه خوب مي داند اين طيف جمعيتي كوچك هستند كه به دليل تعدد رسانه هايشان پژواك صداي بلندي دارند.دولت روحاني تا حمايت هاي مقام رهبري را همراه خود دارد و از حمايت بي نظير مردم بهره مي برد، بايد به اين جنجال ها بي توجه باشد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
2
3
این سخنرانیهای کیفور کننده هزینه هم داره داداش زیاد کیف نکن یه وقت رودل میکنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
3
اولا که این دولت دروغگو متناقض گو انقد دلخوش کردن نداره
دوما شما مخای خودشیرینی و خوش خدمتی کنی انقد تابلو نباش
سوما انقد گند بالا آوردن تو کمتر از 9ماه افتخار نداره
چهارما مجلس و قوه قضاییه و .... حواسشون جمعه اونم حسابی
به زودی خواهید دید
انقد آزادی هس که توافق نامه محرمانه نگه داشتن بعد میگه نفد کنید
اونطرف نماینده نقد میکنه ازش شکایت میکنند
دروغ ازین بیشتر
اینم از اشتون که حسابی رو سفیدتون کرد اون از اخراج دانشمندان هسته ای
این از تحریم جدید
اون از پول ندادن این از طرح مساله حقوق بشر و موشک های دوربرد بعد ازهسته ای
......
772
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
2
تدبیر 24 اگر اعتقاد به جریان ازاد اطلاعات دارید پاسخ کوتاه بنده را درج کنید؛
سعید لیلاز نویسنده این مقاله کیست؟
لیلاز از جمله بازداشتی‌های فتنه سال 88 بود که به 6 سال حبس محکوم شد اما سال 92 آزاد گردید. حسین رسام از عوامل سفارت انگلیس در جریان محاکمه خود در سال 88 تصریح کرد طی 5 سال قبل از آن با 130 نفر برای جمع‌آوری اطلاعات در ارتباط بوده و از جمله به اسامی لیلاز، عطریانفر و شمس‌الواعظین اشاره کرد.
نظر شما: