واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
پیشنهادات دکتر عباس حاتمی تحلیلگر مسائل سیاسی جهت :

توافق نهایی و کامل ایران با گروه1+5

دیگر آمریکا قدرت اول جهان نیست و جهان چند قطبی شده است، اگر ایرانیان، عرب ها و کره ای ها سرمایه های خود را از آمریکا خارج کنند اقتصاد آمریکا سقوط خواهد کرد

تدبیر24: با اجرای6ماهه توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی درژنو3 که با پذیرش حقوق هسته ای ایران و لغو تدریجی تحریم ها هموار شد، انتظار می رود گام های عملی برای توافق نهایی و کامل ایران با این کشورها شروع شود.

اجرای این توافق نامه باعث مثبت شدن وجهه بین المللی ایران وافزایش قدرت دیپلماتیک ما گردیدوجنگ سردمیان ایران وقدرتهای خارجی راکاهش داد.

سیاستمداران نباید تسلیم تندروها شوندبلکه تافرصت هست روابط راعادی نمایند،دولتهای آقای اوباما وروحانی فرصت طلایی برای عادی سازی روابط دوکشور دارند.زیرا اگر این عادی سازی روابط شکست بخوردجمهوری خواهان تندرو درآمریکا قدرت می گیرند وبا اعمال تحریمهای جدید،ایران را تحت فشار قرار می دهند تا امتیاز بیشتری بگیرند.

انرژی هسته ای تنها انرژی قابل سرمایه گذاری نیست. ایران بیشترین سرمایه گذاری را روی صنعت پتروشیمی، انرژی خورشیدی و توریسم معطوف نماید، انرژی هسته ای محیط زیست را آلوده می کند و برخی کشورها مثل آلمان و ژاپن انرژی هسته ای را برمی چینند و انرژی پاک را جایگزین می کنند با این حال پذیرش حق غنی سازی ایران پیروزی بزرگ است.

چند راهکارعملی برای عادی سازی روابط ایران با1+5:

1- نخبگان و کارشناسان غیردولتی این کشورها بطور مستمر بایکدیگر در ارتباط باشند مثل هنرمندان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، تجار، ورزشکاران، صنعتگران و توریستها . فعال شدن صنعت توریسم مابین ایران و غرب به بهبود روابط این ملت ها کمک می کند. اتاقهای بازرگانی بین ایران و آمریکا بازگشایی شوند و خط هوائی مستقیم برقرار شود.

2- ایرانیان مقیم آمریکا و اروپا با ارتباط و گفتگو با نمایندگان مجلسین آمریکا و پارلمان اروپا دیدگاه آنان رانسبت به ایران تغییر دهند و آنان را برای سفر به تهران تشویق نمایند.گروه دوستی مجلس ایران و آمریکا ایجاد شود.

3- نمایندگان مجلس ایران با دعوت از نمایندگان پارلمان اروپا و نمایندگان کنگره یا سناتورهای آمریکا یا نمایندگان مجالس کشورهای اروپایی به تهران دیپلماسی پارلمانی را فعال نمایند. دعوت مجلس ایران از نمایندگا ن پارلمان اروپا، انگلیس، ایرلندو... اقدام مثبتی بود. نمایندگان مجلس ایران نیز به کشورهای آمریکا و اروپا سفرکنند و بانمایندگان تندرو کنگره و سنای آمریکا مذاکره نمایند و آنان را به ایران دعوت کنند. دیپلماسی پارلمانی ایران فعالترعمل کند.

4- رسانه ها از طریق دعوت از سیاستمداران دولتی و غیردولتی طرفین به مصاحبه و مناظره، دیدگاه های آنها را به یکدیگر نزدیک کنند و جامعه را آگاه نمایند.

5- همزمان با این اقدامات نهادهای غیردولتی، دیپلماتهای دولتهای 1+5 بانمایندگان دولت جمهوری اسلامی مذاکرات را ادامه دهند و در اولین اقدام سفارتخانه های آمریکا و کانادا در تهران بازگشایی شوند

6- آقای اوباما و دبیرکل سازمان ملل متحد نیزمثل خانم کاترین اشتون به ایران دعوت شوند تا عظمت ملت ایران را از نزدیک ملاحظه کنند و بامقام معظم رهبری هم ملاقات نمایند.

7- به پاس شجاعت تابو شکنانه آقایان روحانی و محمد جواد ظریف درمذاکره با آمریکا و دفاع از منافع ملی ایران، نخبگان تلاش کنند تا جایزه صلح نوبل نصیب این آقایان شود.

8- نخبگان غیردولتی ایران با مخالفان دولت تندرو نتانیاهو در اسرائیل ارتباط برقرارکنند و در رژیم کنونی اسرائیل شکاف ایجاد نمایند، هزاران ایرانی دراسرائیل زندگی می کنند و صلح طلب هستند. حامیان صلح و مذاکره باید دقت کنند از خط سیاست ورزی و اعتدال خارج نشوند زیرا تندروها از رفتارهای عقلانی بشدت نگران هستند و قصد تحریک دارند.

9- روز پنجم مهرماه را که اولین تماس بین روسای جمهور 2کشور بود بنام "روزگفتگوی بین المللی ایران"نام گذاری کنند و درصدد پیداکردن نقاط مشترک بیشتری ما بین ایران و غرب باشند.

10- از آقای ظریف و هیئت مذاکره کننده هسته ای ایران بعنوان قهرمان ملی تجلیل شود. ایران برای قدرتمندشدن به محمدجوادظریف ها،اصغر فرهادی ها و سایر شخصیتهای بین المللی نیاز دارد.

11- دیپلماتهای ایرانی با شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز وارد گفتگو شوند و بهانه را از اسرائیل بگیرند.

12- ایران درخواست عضویت در شورای همکاری خلیج فارس کند و باپیمان نظامی ناتو نیز وارد مذاکره برای گسترش صلح و امنیت جهان شود. ایران باکشورهای همسایه مانور نظامی مشترک برگزارکند و بانیروهای حافظ صلح سازمان ملل همکاری نماید. ایران برای مبارزه با القاعده با آمریکا و سازمان ملل متحد همکاری کند.

13- یران با کشورهای همسایه مناطق آزاد تجاری ایجاد کند و برای سفربه ایران روادید را لغوکند.

مخالفان عادی سازی روابط ایران باغرب اسرائیل و تاحدی روسیه و چین بدلیل منافع عظیم سیاسی واقتصادی خود و برخی سدجویان داخلی

دیگرآمریکا قدرت اول جهان نیست و جهان چند قطبی شده است، اگر ایرانیان، عرب ها و کره ای ها سرمایه های خود را از آمریکا بیرون بکشند اقتصاد آمریکا سقوط می کند،

اگر امور مملکت داری به نیروهای کاردان سپرده شود هم منافع ملی حفظ می شود و هم روابط با دنیا برقرار می گردد.

تدبیر مقام معظم رهبری و شجاعت آقایان روحانی و ظریف در تاریخ ثبت خواهد شد و ملتهای ایران و آمریکا هرگز این بزرگواران را فراموش نخواهندکرد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: